Sirine Fodstad ny partner i BCG

Sirine Fodstad begynner som partner i BCG. Skal bidra til å styrke People & Organization-praksisen.
Sirine Fodstad til BCG. Foto: Guro Beitohaugen, BCG

Sirine Fodstad har 25 års internasjonal erfaring fra utvikling av people-agendaen gjennom transformasjon, ledelse, kommunikasjon, endring og HR.

Fodstad var tidligere CEO i Grieg Gruppens holdingselskapHun satt også flere år som Chief HR Officer i ledergruppen i Norges Bank Investment Management (NBIM), som ansvarlig for menneskene og kontorene globalt i Oljefondet.

– Jeg er utrolig glad for å begynne i BCG! Det er et selskap med profesjonelle, faglig dyktige og hyggelige folk, noe jeg verdsetter høyt, sier Sirine Fodstad.

Hun legger til:

– BCG har en imponerende kundeportefølje, og people-agendaen tar uten tvil mer plass i de virksomhetene vi jobber med nå enn den noen gang har gjort. Min erfaring både med å bygge organisasjon og team, samt levere på den strategiske people-agendaen, tror jeg vil gi verdi både for klientene og BCG i årene som kommer. Jeg gleder meg til å lære fra flinke folk, og til å bidra med min kompetanse.

Fodstad er halvt tunisisk og halvt norsk. Hun har bodd 17 år utenfor Norges grenser, i seks ulike land. Blant annet har hun arbeidet mange år i London som konsulent på store transformasjonsprosjekter, samt jobbet i flere ulike organisasjoner, spesielt innen energibransjen.

Børge Kristoffersen, Senior Partner og leder for BCGs Oslo-kontor, ønsker Fodstad velkommen og understreker hvor viktig det er å styrke arbeidet som allerede gjøres innenfor people, talent, mangfold og inkludering.

– Mennesker og endringsledelse er kritisk for å lykkes med strategiutvikling og -gjennomføring særlig i en verden som er stadig mer uforutsigbar og skiftendeSirine tar med seg verdifull erfaring til BCG, og hun vil bidra til å styrke oss ytterligere innenfor dette området, sier Kristoffersen.

Fodstad tiltrer den nye stillingen mandag 31. oktober 2022.

Sirine Fodstad til BCG. Foto: Guro Beitohaugen, BCG

Om Boston Consulting Group

Henrik Ibsens gate 4
0255 Oslo

Boston Consulting Group partners with leaders in business and society to tackle their most important challenges and capture their greatest opportunities. BCG was the pioneer in business strategy when it was founded in 1963. Today, we help clients with total transformation-inspiring complex change, enabling organizations to grow, building competitive advantage, and driving bottom-line impact.

To succeed, organizations must blend digital and human capabilities. Our diverse, global teams bring deep industry and functional expertise and a range of perspectives to spark change. BCG delivers solutions through leading-edge management consulting along with technology and design, corporate and digital ventures — and business purpose. We work in a uniquely collaborative model across the firm and throughout all levels of the client organization, generating results that allow our clients to thrive.