Singles' day med fake arm

Ving lanserer kampanje for reiselystne single.

Det er verken ensomt eller kjedelig å reise alene på tur, mener Thea Bergerud i Ving.

Det er mange nordmenn som reiser alene, både single og ikke-single. Likevel er markedsføringen av reiser som regel rettet mot to eller flere reisende. Det ønsker Ving å gjøre noe med når de for første gang lager en egen Singles' day-kampanje til sosiale medier.

Kampanjen er en parodi på YouTube-fenomenet #followmeto. I originalen vises romantiske par som leier seg gjennom eksotiske opplevelser på ferie. I Vings versjon er partneren byttet ut med en fake-arm som fungerer som en selfie stick.

- Mange av våre gjester reiser alene. Med denne filmen ønsker vi å løfte reiselysten til alle som liker å reise på egenhånd, og vi ville gjøre det med glimt i øyet. Det er verken ensomt eller kjedelig å være alene på tur, forteller ansvarlig for SoMe i Ving Norge, Thea Bergerud.

Konseptet er laget internt i Ving, og produksjonsselskapet for kampanjen er Omanovic Production. Filmene er spilt inn på Gran Canaria.

Se filmene her: