Silje Skyttern fra Drøbak er ny organisatorisk nestleder i NITO Studentene

- Jeg er veldig takknemlig for tilliten jeg har fått fra landsmøtet, og gleder meg til å ta fatt på arbeidet sammen med det nye sentralstyret, sier Silje Skyttern fra Drøbak.

I NITO Studentene vil Skyttern jobbe for at det skal bli enklere å være tillitsvalgt gjennom å skape klare rammer og forutsigbarhet for lokallagsarbeidet.

- Jeg har lyst til at vi skal fortsette å vokse som organisasjon gjennom å rekruttere enda flere engasjerte tillitsvalgte og enda flere medlemmer. Slik at enda flere kan få øynene opp for den viktige jobben vi gjør for ingeniør- og teknologistudentene, både på nasjonalt og lokalt nivå, sier Skyttern.

Helgen 25.-28. april var delegater fra NITO Studentenes lokallag samlet til landsmøte, der blant annet nye styremedlemmer ble valgt. Det nye sentralstyret trer inn i rollene fra 1. juli.

Landsmøtet er NITO Studentene øverste politiske organ. På landsmøtet behandles politiske programmer, budsjett/regnskap, politiske uttalelser, samt valg av sentralstyre og andre sentrale verv. Møtet består av delegater valgt på lokallagenes årsmøter, sentralstyret og valgkomité.