Schibsted

Schibsted presenterer årets framtidsrapport!

Del

Vår årlige omtale av viktige trender innen teknologi, samfunn og næringsliv, skrevet av våre egne ansatte, er endelig her.

- Etter 180 år med entreprenørånd, innovasjon og selskapsinvesteringer, har Schibsted vokst fram til å bli en familie av sterke merkevarer som spenner fra mediehus til digitale markedsplasser, vekstbedrifter og oppstartsmiljøer. Alt dette med føttene solid plantet i vår mediearv, og med et dypfølt ønske om å fornye oss, vokse og tenke nytt, sier Kristin Skogen Lund, konsernsjef i Schibsted.

I Schibsted Future Report 2022 presenterer Schibsted viktige trender knyttet til teknologi, samfunn og næringsliv. Rapporten er skrevet av ansatte som deler ideer og innsikt rundt emner vi tror vil ha en innvirkning på vår verden i de kommende årene. I år dekker rapporten temaer som spenner fra metavers til mangfold, fra investerings - og venture capitalism -  verden til “krig om talentene”.

- Det at vi lager en slik rapport er inspirert av vår mediearv. Den er skrevet av våre egne ansatte, nettopp fordi vi mener at det å dele ideer og å være transparente om det vi gjør og hvordan vi tenker i en virksomhet som Schibsted bidrar til og  er et fundament for vårt demokrati.

Her er en sniktitt på noen av trendene du kan lese om i Future Report:

  • Protocols, tigers and unicorns - Innsikt i de siste investeringstrendene, skrevet av Dan Ouchterlony, EVP Financial Services & Ventures.

  • Stuck in the world of big tech - Vi vet at de er store, men det faktum at den samlede verdien av Apple, Google, Microsoft, Facebook og Amazon, er mer enn det totale BNP for Japan og Tyskland, er overveldende. En historie skrevet av Andreas Cervenka, spaltist i Aftonbladet.

  • 6 battles news media must win - om hvordan Schibsted News Media møter fremtiden, skrevet av Siv Juvik Tveitnes, EVP News Media.

  • Waging the war for talent - Mette Krogsrud, EVP People & Corporate Affairs deler tanker rundt hvordan du som bedrift finner, appellerer til og holder på mennesker.

  • I believe it can fly - Vil elektroniske fly redde industrien? Skrevet av Joacim Lund, tech kommentator, Aftenposten.

  • Enter the Metaverse - Camilla Buch, advisor Editorial Content, Schibsted Group Communications.

  • How to build a brand - Hanne Hollstedt, Head of Marketing, Schibsted Ventures, ser en ny interesse for det å skape merkevareverdi. 

Følg vår digitale lansering: Venture-investeringer i tigerens år

Årets framtidsrapport lanseres i dag gjennom et webinar som sendes direkte 08.30, og er ledet av Aftenposten juniors redaktør Mari Midtstigen. Dan Ouchterlony, konserndirektør med ansvar for Financial Services & Ventures, vil snakke om tigerens år og hvordan utviklingen i VC-verden påvirker investeringsbedrifter og gründere, og hva det betyr for Schibsted. Vi ønsker også Andrew Kvålseth, Chief Investment Officer, og Christian Horn Hanssen, Lead Investment Manager, velkommen for å diskutere hva Schibsted ser etter når vi investerer i nye virksomheter.

- Årets rapport har noen veldig interessante temaer, og artiklene vil forhåpentligvis være et utgangspunkt for mange gode diskusjoner. Som alltid er jeg veldig stolt av alle de flinke kollegene som har bidratt - og det faktum at Schibsted deler disse tankene og ideene på en så åpen og transparent måte, sier Ann Axelsson, sjefredaktør i Schibsted Future Report.

Les mer om arrangementet her.

For mer informasjon:

Ønsker du å lese pdf-utgaven kan du laste den ned her, ellers så kan du besøke nettsiden til Schibsted Future Report 2022: futurereport.schibsted.com/

Følg oss for mer informasjon om Future Report webinarer og events i 2022.

Kontakt:

Ann Axelsson, Editor-in-Chief Schibsted Future Report, Schibsted,
ann.axelsson@schibsted.com / +46 70 635 65 13

Nathalie Kåvin, Head of External Communications and Brand, Schibsted, nathalie.kavin@schibsted.com / +47 934 01 363

Bilder

Om Schibsted

Schibsted
Schibsted
Akersgata 55
0180 Oslo

https://schibsted.com/

Schibsted is a family of digital brands with a strong Nordic position, and more than 5,000 employees. Millions of people enjoy interacting with our companies every day through our online marketplaces such as FINN, Blocket and Oikotie; our media houses including Aftenposten, VG and Aftonbladet; and digital services like Lendo. We also help new promising businesses grow. Our joint mission of empowering people in their daily lives is rooted in the values of our media heritage and a legacy of bold change. At our best, we are a fearless force for change in a society built on trust and transparency.

Schibsted is listed on Oslo Børs and has a sizable investment in Adevinta, a company that was spun off and publicly listed as a separate company on Oslo Børs in 2019

 

Følg pressemeldinger fra Schibsted

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra Schibsted på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Schibsted

I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.

Besøk vårt presserom