Schibsted lanserer årets fremtidsrapport!

Schibsted Future Report er selskapets årlige omtale av viktige trender innen teknologi, samfunn og næringsliv. Den er skrevet av Schibsted-ansatte som deler ideer og innsikt rundt emner de tror kommer til å ha stor innvirkning på vår verden de neste årene.
- Vi i Schibsted mener at det er viktigere enn noen gang å ha en åpen dialog og gode diskusjoner. I krisetider ser vi viktigheten av pålitelige og faktabaserte nyheter. Vi ser også et behov for å være endringsdyktig og fremtidsrettet. Vi vil fortsette med å være en kraft for innovasjon og endring, samt å sikre enkeltindividets behov for kontroll over egen hverdag. Det er også derfor vi ønsker å hele tiden se rundt neste hjørne og dele nye perspektiver, tilføyer Skogen Lund.
Ser forbi pandemien
En del av rapporten er forbeholdt Covid-19 og dens innvirkning på våre samfunn. Vi ser tilbake i tid for å se hvordan store kriser har forandret verden historisk sett, hvordan koronapandemien har påvirket digitaliseringen og ikke minst hvilke nye utfordringer ledere har møtt.
- Schibsted ser alltid fremover, og gir våre lesere muligheten til å tilegne seg nye perspektiver rundt teknologi, business og strategi. Samtidig deler vi innsikt fra noen av de inspirerende menneskene som jobber i virksomhetene våre. Vi ser også forbi pandemien for å utforske de neste AI-utfordringene, hva som skal til for en oppstartsbedrift å lykkes og hvordan teknologi kan være en game-changer innen jordbruk - og mye mer, sier Ann Axelsson, redaktør for Future Report.
Her er en sniktitt på noen av artiklene du kan lese om i Future Report:
- Hvordan kriser fornyer og utvikler samfunnet
- 10 viktige kommende trender
- Velkommen til det syntetiske tiåret
- Ledere under press
- Hvordan abonnementsbaserte tjenester skaper nye virksomheter
- Bilderapportering fra frontlinjen til Corona-pandemien
For mer informasjon
Ønsker du å lese pdf-utgaven kan du laste den ned her, ellers så kan du besøke nettsiden til Schibsted Future Report 2021: futurereport.schibsted.com/
Følg oss for mer informasjon om Future Report webinarer i 2021.
Kontakt:
Ann Axelsson, Editor-in-Chief Future Report, Schibsted
ann.axelsson@schibsted.com / +46 70 635 65 13
Nathalie Kåvin, Head of External Communications and Brand, Schibsted, nathalie.kavin@schibsted.com / +47 934 01 363
For å se denne videoen, må du gi ditt samtykke øverst på denne siden.
Nøkkelord
Bilder
Om Vend
Følg pressemeldinger fra Vend
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Vend på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Vend
Swedish proptech company Qasa launches in Norway28.5.2025 13:00:00 CEST | Pressemelding
Norway’s rental market is pressured - with high demand and strong competition. Qasa, a Vend subsidiary, is now entering the market to make renting safer and easier.
Ny teknologitopp i Vend: Maria Sandgren trer inn i ledergruppen15.5.2025 10:13:55 CEST | Pressemelding
Vend styrker sitt topplederteam og har nå fått med seg Maria Sandgren som ny Executive Vice President og Chief Product & Technology Officer (CPTO).
Vend appoints Maria Sandgren as new EVP & Chief Product and Technology Officer15.5.2025 10:13:20 CEST | Press release
Today, Vend appointed Maria Sandgren as Executive Vice President and Chief Product & Technology Officer.
Schibsted Marketplaces blir til Vend: Et nytt navn for en smartere fremtid12.5.2025 09:26:00 CEST | Pressemelding
Schibsted Marketplaces kunngjør i dag sitt offisielle navnebytte til Vend, og markerer med det et viktig nytt kapittel som en samlet, formålsdrevet familie av markedsplasser på tvers av Norden. Det nye navnet og den visuelle identiteten reflekterer selskapets pågående utvikling som en ledende digital markedsplass-aktør, med et tydelig mål om å hjelpe brukerne med å ta smartere valg og bruke tiden sin på en bedre måte.
Schibsted Marketplaces becomes Vend: A new name for a smarter future12.5.2025 09:25:03 CEST | Press release
Schibsted Marketplaces announces its official change into Vend today, marking a bold new chapter as a unified, purpose-driven family of marketplaces across the Nordics. The new name and brand identity reflect the company’s ongoing evolution as a leading digital marketplaces company committed to helping users make smarter choices and spend their time wisely.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom