Schibsted lanserer årets fremtidsrapport!

- Det er med stolthet og glede jeg presenterer årets Future Report, og jeg er nok litt ekstra stolt i år. Vi er alle under enormt press i disse dager, men når jeg ser de spennende mulighetene og kompetansen som mennesker i Schibsted representerer, ser jeg svært lyst på fremtiden, sier Kristin Skogen Lund, konsernsjef i Schibsted.

Schibsted Future Report er selskapets årlige omtale av viktige trender innen teknologi, samfunn og næringsliv. Den er skrevet av Schibsted-ansatte som deler ideer og innsikt rundt emner de tror kommer til å ha stor innvirkning på vår verden de neste årene.

- Vi i Schibsted mener at det er viktigere enn noen gang å ha en åpen dialog og gode diskusjoner. I krisetider ser vi viktigheten av pålitelige og faktabaserte nyheter. Vi ser også et behov for å være endringsdyktig og fremtidsrettet. Vi vil fortsette med å være en kraft for innovasjon og endring, samt å sikre enkeltindividets behov for kontroll over egen hverdag. Det er også derfor vi ønsker å hele tiden se rundt neste hjørne og dele nye perspektiver, tilføyer Skogen Lund.

Ser forbi pandemien

En del av rapporten er forbeholdt Covid-19 og dens innvirkning på våre samfunn. Vi ser tilbake i tid for å se hvordan store kriser har forandret verden historisk sett, hvordan koronapandemien har påvirket digitaliseringen og ikke minst hvilke nye utfordringer ledere har møtt.

- Schibsted ser alltid fremover, og gir våre lesere muligheten til å tilegne seg nye perspektiver rundt teknologi, business og strategi. Samtidig deler vi innsikt fra noen av de inspirerende menneskene som jobber i virksomhetene våre. Vi ser også forbi pandemien for å utforske de neste AI-utfordringene, hva som skal til for en oppstartsbedrift å lykkes og hvordan teknologi kan være en game-changer innen jordbruk - og mye mer, sier Ann Axelsson, redaktør for Future Report.

Her er en sniktitt på noen av artiklene du kan lese om i Future Report:

• Hvordan kriser fornyer og utvikler samfunnet
  • 10 viktige kommende trender
  • Velkommen til det syntetiske tiåret
  • Ledere under press
  • Hvordan abonnementsbaserte tjenester skaper nye virksomheter
  • Bilderapportering fra frontlinjen til Corona-pandemien

For mer informasjon

Ønsker du å lese pdf-utgaven kan du laste den ned her, ellers så kan du besøke nettsiden til Schibsted Future Report 2021: futurereport.schibsted.com/

Følg oss for mer informasjon om Future Report webinarer i 2021.

Kontakt:

Ann Axelsson, Editor-in-Chief Future Report, Schibsted
ann.axelsson@schibsted.com / +46 70 635 65 13

Nathalie Kåvin, Head of External Communications and Brand, Schibsted, nathalie.kavin@schibsted.com / +47 934 01 363

For å se denne videoen, må du gi ditt samtykke øverst på denne siden.

Schibsted is a family of digital brands with a strong Nordic position, and about 6,000 employees. Millions of people enjoy interacting with our companies every day through our online marketplaces such as FINN, DBA, Blocket and Oikotie; our media houses including Aftenposten, VG, Svenska Dagbladet and Aftonbladet; and digital services like Lendo. We also help new promising businesses grow. Our joint mission of empowering people in their daily lives is rooted in the values of our media heritage and a legacy of bold change. At our best, we are a fearless force for change in a society built on trust and transparency.

Schibsted is listed on Oslo Børs and has a sizable investment in Adevinta, a company that was spun off and publicly listed as a separate company in 2019.