Scandic Hotels

Scandic tredobler kapasiteten i Drammen

Scandic Hotels har signert en langsiktig avtale med Utstillingsplassen Eiendom AS, om å overta driften av Ambassadeur Hotel og Globus Hotel i Drammen. Avtalen, som trer i kraft fra 1. januar 2017, tilfører Scandic nærmere 300 nye rom.
Ambassadeur Hotel

Ærverdige Ambassadeur Hotel, med historie tilbake til sent 1800-tall, samt Globus Hotel, ligger rett ved Strømsø Torg, bare 50 meter fra Drammen stasjon. Hotellene, som i dag er to frittstående hoteller, kommer etter overtagelsen til å gjennomgå en omfattende renovering og slås sammen til ett hotell med nærmere 300 rom, 13 konferanserom, restaurant og bar.

- Drammen er et av de raskest voksende hotellmarkedene i Norge. Ambassadeur Hotel er et klassisk hotell, med en god beliggenhet i byen. Gjennom dette oppkjøpet forsterker vi vår posisjon ytterligere i det norske markedet, sier Frank Fiskers, konsernsjef i Scandic Hotels Group.

- Med Ambassadeur Hotel og Globus Hotel nesten tredobler vi vår nåværende romkapasitet i Drammen. Hotellet blir et verdifullt tilskudd i vår hotellportefølje, sier Svein Arild Steen-Mevold, administrerende direktør for Scandic Hotels i Norge.

Drammen er Norges femte største by og sentrum i en av de raskest voksende byregionene i Norge. Kommunikasjonsmulighetene til Oslo og videre til Oslo Lufthavn er svært gode, med tog til Oslo sentrum hvert 10. minutt og seks tog i timen til Oslo Lufthavn.

Scandic tar over driften 1. januar 2017, og hotellet kommer til å holde åpent under renoveringen. Hotellets navn fra 1. januar vil bli Scandic Ambassadeur Drammen.

• Svein Arild Steen-Mevold, administrerende direktør, Scandic Norge:
E-post: sveinarild.mevold@scandichotels.com

• Niklas Lindström, distriktsdirektør Scandic Norge
E-post: niklas.lindstrom@scandichotels.com

• Tine Birkeland, markeds- og kommunikasjonsansvarlig, Scandic Norge
E-post: Tine.Birkeland@scandichotels.com
Telefon: +47 922 11 936,

Ambassadeur Hotel
Fasade Ambassadeur Hotel.
Inngangsparti Ambassadeur Hotel

Om Scandic Hotels

Scandic Hotels
Karenslyst Allé 11

+47 922 11 936http://scandichotels.no

Scandic er markedsleder i den nordiske hotellbransjen med nesten 44 000 hotellrom fordelt på nær 230 hoteller i sju land. Kjedens lojalitetsprogram, Scandic Friends, er Nordens største lojalitetsprogram i hotellbransjen med sine 1,7 millioner medlemmer.

Følg pressemeldinger fra Scandic Hotels

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Scandic Hotels på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Scandic Hotels