Sbanken kutter renten på ny

Med bakgrunn i Norges Banks historiske rentekutt torsdag 7. mai, har Sbanken besluttet å kutte boliglånsrenten med inntil 0,40 prosentpoeng. Ny beste boliglånsrente blir nå på rekordlave 1,58 prosent.

- I løpet av kort tid har Norges Bank kuttet styringsrenten til et rekordlavt nivå for å støtte opp om norsk økonomi. I Sbanken gjør vi vårt ytterste for å hjelpe kundene våre i en vanskelig og usikker tid. Vårt siste rentekutt på 0,50 prosentpoeng ble gitt med umiddelbar virkning til alle våre boliglånskunder, noe Sbanken gjorde som første bank i landet. I tillegg har vi hjulpet en stor andel av våre kunder med avdragsfrihet, noe flere har vist glede over å få innvilget. Med dagens rentenedsettelse har vi i løpet av kort tid kuttet boliglånsrenten med inntil 1,4 prosentpoeng, sier Øyvind Thomassen, daglig leder i Sbanken.

Renten på innskudd settes ned med inntil 0,25 prosentpoeng med virkning fra 12. juli.

*Sbankens kunder vil bli varslet om endringene i sine boliglån i løpet av kort tid. For eksisterende lånekunder gjelder endringen fra 25. mai. For nye lånekunder gjelder endringen fra 13. mai.

Kontaktdetaljer:

Sbanken er norske kunders favorittbank. Hver dag utfordrer og innoverer banken på vegne av alle norske bankkunder, og nøler ikke med å ta en kamp. Banken er heldigital, uten filialer og holder til i Bergen. Sbanken tilbyr et stort utvalg av finansielle produkter og tjenester til enkeltpersoner, husstander og småbedrifter, og har i dag over 465 000 kunder og nær 400 medarbeidere. Sbanken inspirerer til smarte økonomiske valg for fremtiden og bankens verdier er: Åpen, Enkel, Skvær og Vennlig Rebell. Per 31. desember 2019 hadde Sbanken en forvaltningskapital på 93,0 milliarder kroner.

For mer informasjon, se sbanken.no/ir.

Sbanken ASA tar markedsandeler innen fondssparing i fjerde kvartal14.2.2020 07:00:00 CETPressemelding