Sbanken ansetter leder for organisasjon, lederskap og kultur

Sbanken styrker sin satsing på organisasjon, lederskap og kultur med ansettelsen av Lene Eltvik Vindfeld. Hun tiltrådte rollen 12. oktober og inngår i bankens ledergruppe.

- Jeg er veldig fornøyd over å kunne presentere Lene som vår nye kollega og leder for organisasjon, lederskap og kultur. Med alle planer som skal iverksettes gjennom den kommende tiden, vil vi ha et sterkt behov for å legge trykk på utviklingen av mennesker og talenter, måten vi jobber på og det å bygge kultur. Vi er til for kundene og eierne våre, men uten motiverte folk kommer vi ingen vei. Jeg er sikker i min sak på at Lene og hennes ekspertise vil gjøre oss godt, sier Øyvind Thomassen, daglig leder i Sbanken.

- Et fremoverlent og verdidrevet selskap
Eltvik Vindfeld er en verdidreven leder og rådgiver med tolv års erfaring innen strategisk organisasjonsutvikling, endring og omstilling. Siden 2016 har hun vært i PwC Bergen, senest som direktør. Før den tid har hun lang fartstid fra Schibsted og Bergens Tidende, både som forretningsutvikler, innovasjonssjef, redaksjonssjef og organisasjonsdirektør. Utdannelsen har hun fra Norges Handelshøyskole, Høgskolen i Bergen og Universitetet i Agder.

- Jeg gleder meg veldig til å bli bedre kjent med Sbanken, som jeg over lang tid har kjent til som et fremoverlent og verdidrevet – og litt annerledes – selskap. Det er med ydmykhet og masse energi jeg ser fram til å bli en del av laget, og vet vi sammen har mye spennende i vente, sier hun.

Klar for å sette ambisiøse mål
Eltvik Vindfeld trådte formelt inn i rollen som leder for organisasjon, lederskap og kultur mandag 12. oktober, men har tjuvstartet sin Sbanken-reise gjennom et engasjement som innleid konsulent fra tidligere arbeidsgiver i én måneds tid.

Etter å ha fått litt tid på baken og blitt kjent med selskapet, er hun blitt stadig klarere i sin sak på hva hun ønsker å bidra til i jobben, som hun sammen med organisasjonen håper vil differensiere Sbanken fra alle andre:

- For å nå ambisiøse mål trenger organisasjoner en sterk kultur for læring, utvikling og samhandling som motiverer til ekstraordinær innsats på tvers av personligheter, fag og organisatoriske skiller. Jeg vil være med å videreutvikle Sbanken slik at kultur, lederskap, systemer og prosesser drar i samme retning og gir hver enkelt medarbeider rom til å utvikle seg, lykkes og gi sitt bidrag til å gjøre Sbanken-laget uslåelig, sier Eltvik Vindfeld.

- Det Lene sier er musikk i mine ører. På veien videre skal vi utfordre alt som ikke er enkelt, inkludert oss selv. Dette vil både jeg og banken for øvrig ha behov for kyndig hjelp med å få til, noe Lene har alle nødvendige forutsetninger for å kunne gjøre, sier Thomassen.

Sbanken er norske kunders favorittbank. Hver dag utfordrer og innoverer banken på vegne av alle norske bankkunder, og nøler ikke med å ta en kamp. Banken er heldigital, uten filialer og holder til i Bergen. Sbanken tilbyr et stort utvalg av finansielle produkter og tjenester til enkeltpersoner, husstander og småbedrifter, og har i dag over 465 000 kunder og cirka 375 medarbeidere. Sbanken inspirerer til smarte økonomiske valg for fremtiden og bankens verdier er: Åpen, Enkel, Skvær og Vennlig Rebell. Per 31. desember 2019 hadde Sbanken en forvaltningskapital på 93,0 milliarder kroner.

For mer informasjon, se sbanken.no/ir.