Save the date – digital verdenspremiere på Audi e-tron GT

9. februar kl 19.00 får Audis nye flaggskip, e-tron GT, sin verdenspremiere i Berlin, og Audi Norge inviterer til en todelt digital premiere for de norske mediene.

– Denne dagen markerer en milepæl for Audi, og verdenspremieren på e-tron GT – vårt nye flaggskip og den første helelektriske modellen som er utviklet og produsert av Audi Sport – er en dag vi har gledet oss til lenge. Vi skulle naturligvis aller helst vært tilstede på premieren, men gitt situasjonen med den globale pandemien, lot det dessverre seg ikke gjøre. Det er derfor en stor glede å kunne invitere til en heldigital verdenspremiere for det råeste Audi har produsert noen sinne. Det blir et forrykende show med mange spennende gjester og innslag, sier Elin Sinervo, Direktør for Audi Norge i Harald A. Møller AS.

Del 1: Sprint of Progress, kl 13.00

I del én oppsummeres mye av innholdet som allerede er offentliggjort for mediene gjennom den tidlige fasen av lanseringen av Audi e-tron GT – blant annet en kamuflert testkjøring med Audis Formel E-sjåfør og verdensmester, Luca di Grassi, som demonstrerer ytelsene i Audis nye, helelektriske gran turismo. Presentasjonen gjennomføres på engelsk og varer i om lag 15 minutter.

Eventet kan følges ved å klikke seg inn på den følgende linken:

Audi e-tron GT: Sprint of Progress

Del 2: Celebration of Progress, kl 19.00

Del to er selve verdenspremieren og avdukingen av Audi e-tron GT. Sendingen åpnes av Audi-sjef Markus Duesmann og Hildegard Wortmann, styremedlem i Audi AG for markedsføring og salg. Etter introduksjonen følger selve avdukingen av Audi e-tron GT, ca. kl. 19.15, etterfulgt av en rekke interessant presentasjoner og innslag fra blant annet markedsdirektør i Audi AG, Henrik Wenders, sjefsdesigner Marc Lichte og flere spennende gjester fra både design – og musikkverden. Videre blir det en kort gjennomgang av produksjonsprosessen på fabrikken i Böllinger Höfe i Neckarsulm, samt en presentasjon om bærekraft og Greentech-festivalen, før sendingen avsluttes med et musikkinnslag.

Verdenspremieren varer i om lag 45 minutter, og kan følges direkte via den følgende linken:

Audi e-tron GT: Celebration of Progress

Følg saker fra Audi

Siste saker fra Audi

Datoen for verdenspremieren på Audi e-tron GT er klar22.1.2021 16:09:04 CETPressemelding

Audi kan i dag offentliggjøre at deres nye, elektriske flaggskip, e-tron GT, får sin verdenspremiere 9. februar. I forkant av den store premieren har Audi-fabrikken tatt en prat med sjefsdesigner, Marc Lichte. Allerede i 2018 sa Lichte at Audi e-tron GT var den vakreste bilen han noen gang hadde tegnet. Mange har beundret konseptbilen e-tron GT concept siden den ble vist for første gang i 2018, nå får den ferdig produksjonsmodellen sin etterlengtede verdenspremiere om få uker.

Audi e-tron GT : Teknologi som i en Formel E-racer5.11.2020 12:07:43 CETPressemelding

Det er en sensommerdag ved Neuburg ved Donau. Foran Audis kompetansesenter for motorsport står en produksjonsnær RS e-tron GT, omgitt av fire menn. Lucas di Grassi, én av Audis Formel E-sjåfører, har nettopp vært blant de aller første som har fått teste Audis nye, elektriske spydspiss på bane. Sammen med tre av de som utvikler e-tron GT: Dennis Schmitz fra Audi, Jaan-Mattes Reiling fra Audi Sport GmbH og Christian Schröder fra Audis utviklingspartner PSW, diskuterer de bilens prestasjoner, og hvordan de har utviklet bilen som setter en ny standard for den elektriske drivlinjen, og som gir en tydelig indikator på at en elektrisk drivlinje ikke trenger å gå på kompromiss med ekstreme ytelser og klasseledende kjøreegenskaper.