Satser digitalt og avvikler printutgaven av Det Nye

Egmont Publishing satsning på nye digitale vekstområder tar form, og som et ledd i denne satsingen legges printutgaven av Det Nye ned.

Det Nye ble lansert i 1957, og har i mer enn 60 år fylt livet til generasjoner av jenter og unge kvinner med innhold om mote, skjønnhet, samliv, helse, trening, kosthold og tyngre reportasjer og hjertesaker. Fram til 2005 hadde magasinet et opplag på mer enn 60.000 eksemplarer, men de siste årene har opplaget stadig gått nedover.

- Dette viser, ikke overraskende, at jenter og unge kvinner i stor grad lever sine liv og bruker tiden sin på nye digitale plattformer, sier ansvarlig redaktør og direktør i VO Ung, Martine Lunder Brenne og fortsetter:

- Vi har satt oss ambisiøse mål spesielt fram til 2022. Og for å ha fullt fokus på våre vekstinitiativer jobber vi aktivt med forvaltning av vår eksisterende portefølje. Og nå ser vi at tiden er inne til å avvikle printutgaven av Det Nye, slik at vi kan fokusere på andre ting. Vi skal fortsette å nå unge kvinner, og setter nå full gass på å videreutvikle digitale kanaler, podcast, Youtube og event – men det blir uten magasinet Det Nye.

Brenne understreker at Det Nye i sin tid var spiren til det som i dag er Egmont Publishing sitt influencerbyrå Egmont People.

- Det Nye ble i 2017 til heldigitale «De Nye», som nå har utviklet seg til en egen influenceravdeling som har vokst seg langt større enn merkevaren den en gang var bygget på. I så måte har Det Nye vært en av våre store suksesser, også inn i en ny tidsalder.

Kontaktinfo
Martine Lunder Brenne, ansv. redaktør/direktør VO Ung, tlf 48259860