Samferdselsbudsjettet: Milepåle passert i satsing på jernbane – foreslår å løyve over 30 milliardar kroner
Regjeringa foreslår å løyve 32,1 milliardar kroner til jernbaneformål i statsbudsjettet for 2021, ein auke på 20 prosent frå budsjettet for 2020.
- Vi skal ta Noreg ut av koronakrisa og vi satsar meir på jernbane enn nokon gong. Regjeringa har som mål å styrkje konkurranseevna til jernbanen, slik at fleire reisande og meir gods blir transportert med tog. Å ta toget er miljøvennleg, bidreg til betre framkome og trafikktryggleik på vegane, og er ein rask og arealeffektiv måte å reise på, særleg i byområda. Betre togtilbod bidreg til å binde bu- og arbeidsmarknader tettare samen, seier samferdselsministeren.
Full framdrift i pågåande utbyggingsprosjekt på Austlandet
På InterCity-strekningane på Austlandet prioriterer regjeringa full framdrift til neste år:
- På Dovrebanen held anleggsarbeida på prosjektet Venjar-Eidsvoll-Langset fram. Budsjettforslaget gjer det mogleg med anleggsstart på prosjektet Kleverud-Sørli i 2021, i tillegg til full framdrift i planlegginga av prosjektet Sørli-Åkersvika. Når dei tre utbyggingane står ferdig, blir det mogleg med to tog i timen og ei reisetid på om lag ein time mellom Oslo og Hamar.
- På Vestfoldbanen blir anleggsarbeida på prosjekta Drammen-Kobbervikdalen og Nykirke-Barkåker vidareførte. Desse to kjem til å realisere samanhengande dobbeltspor mellom Oslo og Tønsberg, og gjer det mogleg med fire tog i timen og ei reisetid på om lag ein time mellom dei to byane.
- På Østfoldbanen held arbeida på strekningane Oslo-Ski (Follobanen) og Sandbukta-Moss-Såstad fram. Follobanen er for tida Noregs største samferdselsprosjekt og vil redusere reisetida frå 22 til 11 minutt mellom Oslo og Ski. Bygginga av dobbeltspor på strekninga Sandbukta-Moss-Såstad vil gi samanhengande dobbeltspor mellom Oslo og Moss, redusert reisetider og auka kapasitet på Østfoldbanen.
Med budsjettforslaget for 2021 kan planlegginga av fellesprosjektet Ringeriksbanen E16 Høgkastet-Hønefoss bli ferdig, og dermed gjere det mogleg å fatte investeringsvedtak i 2021. Ei eventuell bygging av Ringeriksbanen vil redusere reisetida med mellom Oslo og Hønefoss og vidare til Bergen med om lag ein time, binde bu- og arbeidsmarknadene i hovudstadsområdet og på Ringerike tettare saman, og styrkje turistnæringa i Hallingdal.
Meir miljøvennleg togtrafikk i Trøndelag
- Med budsjettforslaget for 2021 kan anleggsarbeida i elektrifiseringsprosjektet på jernbanen i Trøndelag starte for alvor. Ferdigstilling av køyreleidningsanlegg på Meråkerbanen, Leangen-Stavnebanen og Trønderbanen mellom Trondheim og Værnes vil gjere togtrafikken meir miljøvennleg, seier samferdselsministeren.
Det same er tilfellet for dei 14 bimodale togsetta som skal inn i togtrafikken løpet av 2021. Desse hybridtoga, som kjem til å gå på køyrestraum og diesel, skal erstatte gamle dieseltog på Trønder-, Meråker-, og delar av Rørosbanen. I tillegg til miljøvinsten vil dei bimodale togsetta vere meir driftssikre og komfortable, og ha betre nettdekning.
I 2021 er det lagt opp til å halde fram med planlegging av tiltak for å auke avgangsfrekvensen frå eitt til to tog i timen i grunnrute kvar veg på strekninga Melhus-Trondheim-Steinkjer på Trønderbanen.
Betre togtilbod i Bergen og på Jærbanen
I Bergen opnar nye Ulriken tunnel for trafikk i desember i år. Då startar arbeidet med å rehabilitere dagens tunnel. Dei neste åra er det lagt opp til å fullføre dobbeltspor mellom Bergens stasjon og Arna stasjon, i tillegg til å ruste opp Nygårdstangen godsterminal.
- Regjeringa foreslår å forbetre lokaltogtilbodet på Jærbanen ved at avgangsfrekvensen med fire tog i timen mellom Stavanger og Sandnes blir forlenga til Ganddal. I 2021 er det òg prioritert midlar planlegging av mellom anna mogleg forlenging av dobbeltsporet frå Sandnes til Nærbø, seier Hareide.
Nytt signalsystem skal gjere togtrafikken meir driftsstabil
Det digitale signal- og sikringssystemet ERTMS skal erstatte alle dei ulike signalsystem på norsk jernbane. Mange av systema er gamle og er ofte grunnen til forseinkingar, driftsavbrot og saktekøyringar. ERTMS skal bøte på desse problema.
ERTMS-prosjektet til Bane NOR er for tida Noregs største IKT-prosjekt. Regjeringa prioriterer full framdrift i prosjektet, som skal realisere ERTMS på heile jernbanenettet i perioden fram til fyrste halvdel av 2030-tallet. Delstrekningar på Nordlandsbanen og Gjøvikbanen er dei neste i rekkja med ERTMS-drift - i 2022.
Foreslår å vidareføre støtteordning for godsoverføring frå veg til bane
Delar av godsnæringa på jernbanen har dei siste åra fått økonomiske utfordringar. Ein viktig grunn er auka konkurranse frå vegtransport, i tillegg til at godtogselskapa har opplevd dårleg driftsstabilitet i infrastrukturen.
For å leggje til rette for at meir gods blir frakta miljøvennleg på skinner, foreslår regjeringa å løyve 90 millionar kroner til støtteordninga for å overføre gods frå veg til jernbane i 2021. Støtteordninga blei etablert i 2020 for ein periode på inntil tre år. Ordninga er innretta mot kombitransport og vognlast, der konkurransen mot vegtransport er sterkast.
Tar høgde for at 2021 kan bli eit krevjande år
Til statleg kjøp av persontransporttenester med tog foreslår regjeringa å løyve 4,6 milliardar kroner i 2021. Det er lagt til grunn at koronapandemien kan påverke togtrafikken også til neste år, slik at togoperatørane får mindre inntekter enn i eit normalår. Det er i forslaget difor tatt høgde for at staten kan inngå tilleggsavtalar om kjøp av persontransporttenester med tog for opptil 650 millionar kroner i fyrste halvår.
Koronapandemien er økonomisk utfordrande for mange aktørar i jernbanesektoren. Regjeringa foreslår difor å ikkje ta ut utbyte frå Vygruppen AS i 2021.
Nøkkelord
Bilder
Om Samferdselsdepartementet
Samferdselsdepartementet har det overordnede ansvaret for rammevilkår for postvirksomheten, for luftfarts-, vei- og jernbanesektoren og for riksveiferjene.
Følg pressemeldinger fra Samferdselsdepartementet
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Samferdselsdepartementet på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Samferdselsdepartementet
Fem forskningsprosjekter får penger fra Samferdselsdepartementet17.4.2024 12:10:41 CEST | Pressemelding
Av-ising av nullutslippfly og datadrevet salting av vei er to av teknologiprosjektene som nå får penger fra Samferdselsdepartementet. Det er Forskningsrådet som har utpekt de fem prosjektene, som får 40 millioner kroner.
Regjeringen med penger til Bodø og Ålesund16.4.2024 11:11:48 CEST | Pressemelding
– Regjeringen har satt av i 31 millioner kroner til mindre byer utenfor ordningen med byvekstavtaler. Dette er et løft for at Bodø og Ålesund skal bli grønnere byer med bedre fremkommelighet, sier samferdselsminister Jon-Ivar Nygård.
E134 Oslofjordforbindelsen byggetrinn 2: Eit steg nærare ny tunnel5.4.2024 12:00:16 CEST | Pressemelding
Regjeringa har lagt fram proposisjon for utbygging og finansiering av prosjektet E134 Oslofjordforbindelsen byggetrinn 2 i Akershus.
Rv. 13 Lovraeidet-Rødsliane: Eit viktig steg nærare realisering av tunnel i skredutsett område5.4.2024 11:59:27 CEST | Pressemelding
Regjeringa har lagt fram proposisjon om fastsetting av kostnadsramme for prosjektet rv. 13 Lovraeidet-Rødsliane.
Regjeringa legg fram proposisjon om delvis bompengefinansiering22.3.2024 14:04:38 CET | Pressemelding
- Denne bypakka skal realisere ny Risøy bru, fleire veg- og gateprosjekt, ei rekke gang- og sykkelvegar, saman med både tiltak for betre kollektivtilbod og trafikksikring. Vi legg opp til at minst halvparten av pengane i pakka skal gå til gonge, sykkel og kollektiv, som er i tråd med regjeringa sitt ønske om attraktive og klimavennlege byar, seier samferdselsminister Jon-Ivar Nygård.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom