Saltdalshytta med ny hytteserie

Fjorårets vekstvinner i fritidsboligmarkedet, Saltdalshytta, retter seg mot nye målgrupper i sin nyeste lansering. I påsken ble Saltdalshytta Tradisjon lansert, og hyttebyggeren opplever så langt god respons i markedet.
Tradisjon – en klassisk og tradisjonssrik hytteserie som representerer det nyeste av det man forventer av en moderne fritidsbolig.

De to hyttene i Tradisjon-serien har fått navnene Varig og Raus. Begge hyttene har et klassisk og tradisjonsrikt preg, men representerer samtidig det nyeste av det man kan forvente av en moderne fritidsbolig. Ytterveggene i denne hytteserien består av av store flater med stående utvendig kledning, innrammet av treverk med solide dimensjoner.

De to nye hyttene er den andre produktlansering for Saltdalshytta i 2022. I mars ble også tre nye Premium hytter lansert. Ifølge administrerende direktør, Stine Røsand, er det snart mer i vente.

- Vi har stor tro på at disse nye hyttemodellene vil nå ut til nye kunder og at de har potensiale til å havne på våre bestselger-lister. Det er god driv i Saltdalshytta om dagen, og vi kan love flere spennende konsept i tiden som kommer, sier Røsand.

- Vi er ute etter å ta nye markedsandeler, uttaler Røsand.

God respons på Hellerudsletta og på nett
I helgen var det hyttemesse på Norsk Hyttesenter på Hellerudsletta, og Saltdalshytta sitt salgsteam opplevde stor pågang i sine visningshytter, det samme viser nett-trafikken på Saltdalshytta sin hjemmeside.

Andreas Odden, Saltdalshytta sin selger med fast lokasjon på Hellerudsletta, bekrefter at de nye Tradisjon hyttene var et kjærkomment supplement til hyttekolleksjonen.

- Hyttene Varig og Raus er noe våre kunder har etterspurt, så her har vi virkelig lyttet markedet. Allerede før lansering stod kunder klar for å se mer av disse nyhetene, så vi har høye forventninger til dette, forteller Odden.

Velg blant tre ulike fargestiler
Saltdalshytta Tradisjon byr på tre ulike fargestiler som gjør det enkelt å skape et helhetlig interiør.

- Stadig flere kunder ønsker å bli guidet gjennom interiørvalg, som gjør at hytten får et helhetlig uttrykk både på eksteriør og interiør, sier Røsand.

- Kundene forventer at vi som hytteprodusent tenker helhetlig, noe vi tror er stadig mer avgjørende for kundene fremover, avslutter Røsand.

Les mer om hytteserien Tradisjon her

Stine Røsand, administrerende direktør i Saltdalshytta.
Andreas Odden, Saltdalshytta