Salgsstart av vinterreiser for 2021/2022 resulterte i bestillingsløft hos Ving

Onsdag 16. desember åpnet Ving salget av neste års vinterreiser, og merket allerede etter noen få dager økt salgstrykk. Mest populært er reiser til Gran Canaria og Tenerife, men også til Thailand øker etterspørselen. Felles for disse destinasjonene er at man finner Vings populære konsepthotell - Sunwing Family Resorts, Sunprime Hotels og O.B.C. by Sunwing, og mange ønsker å sikre favoritthotellene sine allerede nå. I tillegg til Gran Canaria, Tenerife og Thailand kan også turer til Kapp Verde bestilles for neste vinter.

Puerto de Mogan, Gran Canaria

Ving ser frem til et nytt år og en tid etter pandemien, og de siste positive signalene om vaksine har gitt et bestillingsløft for 2021.

-       Vi ser et tydelig trendbrudd nå, med økt etterspørsel etter reiser. Dette gjelder spesielt for neste års vinterreiser, og allerede nå, etter bare noen dager etter salgsstart, ser vi en økt reiselyst hos kundene våre – fremfor alt blant våre mest trofaste gjester. Mange ønsker allerede nå å sikre seg en høst- og vinterreise, og de beste rommene på de mest populære hotellene går alltid først. Kanariøyene triumferer i topp, men det er gledelig å se at Thailand og Kapp Verde også øker. Med våre generøse vilkår kan kundene trygt bestille en tur hos oss. I år har vi også åpnet for flere hotell enn vi vanligvis gjør på dette tidspunktet, noe som gjør at flere kan finne en reise som passer akkurat for dem, sier Marie-Anne Zachrisson, Country Manager for Ving Norge.

Vings populære konsepthotell Sunwing Family Resorts, Sunprime Hotels og O.B.C. by Sunwing på Gran Canaria, Tenerife og i Thailand kan alle bestilles på ving.no. I tillegg har Ving åpnet salget av et større antall populære hotell. Totalt 140 hotell ligger bestillingsklare, og flere vil gradvis bli tilgjengelige.

I tillegg kan Vings pakkereiser med rutefly til storbyer og eksotiske langdistansereisemål bestilles et år i forveien. Flere reisemål til blant annet Det indiske hav blir snart bestillingsklare.

Fly til Gran Canaria fra 12 norske flyplasser

Kanariøyene, med Gran Canaria og Tenerife i spissen, er Vings desidert største vinterdestinasjoner. Vinteren 2021/2022 flyr Ving til begge øyene fra de større flyplassene Oslo Lufthavn/Gardermoen, Bergen/Flesland, Stavanger/Sola og Trondheim/Værnes. Til Gran Canaria flyr Ving også fra 8 lokalflyplasser i Norge.

-       Gran Canaria er vår mest populære vinterdestinasjon, og derfor er jeg veldig glad for at vi igjen kan tilby reiser fra 8 forskjellige lokalflyplasser til den kanariske øya neste vinter. Vi vet hvor verdsatt det er å kunne fly direkte fra sin lokale flypass, og vi vil gi flest mulig kunder den muligheten, sier Zachrisson.

Lokalflyplasser med reiser til Gran Canaria vinteren 2021/2022:

Bodø, Evenes, Haugesund, Kristiansand, Molde, Sandefjord/Torp, Tromsø og Ålesund.

I Vings program for neste vinter ligger også reiser til Kapp Verde og Thailand, hvor Ving flyr fra Oslo Lufthavn/Gardermoen.

Reis trygt med Ving

De siste månedene har Ving innført en rekke forbedrede rutiner og vilkår for kunder som bestiller en reise. Vings Safe Travel-pakke ivaretar kunden – før, under og etter reisen, med blant annet forbedrede sikkerhetsrutiner på hotell og fly, samt ekstra sikkerhet ved bestilling med en tilbakebetalingsgaranti på 7 dager ved kansellert reise.

Puerto de Mogan, Gran Canaria
Sunwing Arguineguin, Gran Canaria
Costa Adeje, Tenerife
Sunprime Coral Suites & Spa, Tenerife
Krabi, Koh Lanta, Thailand
Sal, Kapp Verde
Ocean Beach Club, Gran Canaria

Flere velger tryggheten man får med en pakkereise25.1.2021 12:35:04 CETPressemelding

Etter snart et år med koronavirus og nedstegning er det nå en økt optimisme for at det igjen kan bli mulig å reise på en utenlandsferie i 2021, og det merkes på bestillinger av årets sommerreiser. Usikkerheten rundt reise har også gjort pakkereiser mer relevant enn noensinne, da mange ønsker trygghet ved bestilling. Dette kommer frem av Vings reisepanel der 50 prosent svarer at de er ganske tilbøylige eller mer tilbøylig til å velge en pakkereise nå, enn de var for et år siden.

Ving storsatser seg ut av krisen og lanserer ny merkevareidentitet10.12.2020 08:00:00 CETPressemelding

Det nærmer seg slutten på det tøffeste året noensinne for reisebransjen. Ving, Nordens ledende turoperatør med Petter Stordalens Strawberry og Altor som de største eierne, ser nå fremover mot en tid etter pandemien der reiselysten er stor. I dag skriver Ving et nytt kapittel i sin over 60 år lange historie ved å lansere en helt ny identitet og merkevarestrategi, med fokus på flere personlige opplevelser, større valgfrihet og enkelhet, men fortsatt med den samme tryggheten som følger med å reise med Nordens ledende turoperatør.

Ving lanserer tilbakebetalingsgaranti innen 7 dager og enda bedre betingelser for avbestilling og endring av reise23.10.2020 10:53:32 CESTPressemelding

Som eneste norske turoperatør kan Ving nå garantere at kunder som selv avbestiller reisen eller får reisen sin kansellert, får pengene sine tilbake innen 7 dager. Tidligere i år forbedret Ving også avbestillings- og endringsvilkårene sine, slik at kundene blant annet kan endre sin charterreise et ubegrenset antall ganger inntil 30 dager før avreise. Fra og med i dag er det også mulig å avbestille charterreisen helt frem til 60 dager før avreise.