Salgsstart av vinterreiser for 2021/2022 resulterte i bestillingsløft hos Ving

Onsdag 16. desember åpnet Ving salget av neste års vinterreiser, og merket allerede etter noen få dager økt salgstrykk. Mest populært er reiser til Gran Canaria og Tenerife, men også til Thailand øker etterspørselen. Felles for disse destinasjonene er at man finner Vings populære konsepthotell - Sunwing Family Resorts, Sunprime Hotels og O.B.C. by Sunwing, og mange ønsker å sikre favoritthotellene sine allerede nå. I tillegg til Gran Canaria, Tenerife og Thailand kan også turer til Kapp Verde bestilles for neste vinter.

Puerto de Mogan, Gran Canaria

Ving ser frem til et nytt år og en tid etter pandemien, og de siste positive signalene om vaksine har gitt et bestillingsløft for 2021.

-       Vi ser et tydelig trendbrudd nå, med økt etterspørsel etter reiser. Dette gjelder spesielt for neste års vinterreiser, og allerede nå, etter bare noen dager etter salgsstart, ser vi en økt reiselyst hos kundene våre – fremfor alt blant våre mest trofaste gjester. Mange ønsker allerede nå å sikre seg en høst- og vinterreise, og de beste rommene på de mest populære hotellene går alltid først. Kanariøyene triumferer i topp, men det er gledelig å se at Thailand og Kapp Verde også øker. Med våre generøse vilkår kan kundene trygt bestille en tur hos oss. I år har vi også åpnet for flere hotell enn vi vanligvis gjør på dette tidspunktet, noe som gjør at flere kan finne en reise som passer akkurat for dem, sier Marie-Anne Zachrisson, Country Manager for Ving Norge.

Vings populære konsepthotell Sunwing Family Resorts, Sunprime Hotels og O.B.C. by Sunwing på Gran Canaria, Tenerife og i Thailand kan alle bestilles på ving.no. I tillegg har Ving åpnet salget av et større antall populære hotell. Totalt 140 hotell ligger bestillingsklare, og flere vil gradvis bli tilgjengelige.

I tillegg kan Vings pakkereiser med rutefly til storbyer og eksotiske langdistansereisemål bestilles et år i forveien. Flere reisemål til blant annet Det indiske hav blir snart bestillingsklare.

Fly til Gran Canaria fra 12 norske flyplasser

Kanariøyene, med Gran Canaria og Tenerife i spissen, er Vings desidert største vinterdestinasjoner. Vinteren 2021/2022 flyr Ving til begge øyene fra de større flyplassene Oslo Lufthavn/Gardermoen, Bergen/Flesland, Stavanger/Sola og Trondheim/Værnes. Til Gran Canaria flyr Ving også fra 8 lokalflyplasser i Norge.

-       Gran Canaria er vår mest populære vinterdestinasjon, og derfor er jeg veldig glad for at vi igjen kan tilby reiser fra 8 forskjellige lokalflyplasser til den kanariske øya neste vinter. Vi vet hvor verdsatt det er å kunne fly direkte fra sin lokale flypass, og vi vil gi flest mulig kunder den muligheten, sier Zachrisson.

Lokalflyplasser med reiser til Gran Canaria vinteren 2021/2022:

Bodø, Evenes, Haugesund, Kristiansand, Molde, Sandefjord/Torp, Tromsø og Ålesund.

I Vings program for neste vinter ligger også reiser til Kapp Verde og Thailand, hvor Ving flyr fra Oslo Lufthavn/Gardermoen.

Reis trygt med Ving

De siste månedene har Ving innført en rekke forbedrede rutiner og vilkår for kunder som bestiller en reise. Vings Safe Travel-pakke ivaretar kunden – før, under og etter reisen, med blant annet forbedrede sikkerhetsrutiner på hotell og fly, samt ekstra sikkerhet ved bestilling med en tilbakebetalingsgaranti på 7 dager ved kansellert reise.

Puerto de Mogan, Gran Canaria
Sunwing Arguineguin, Gran Canaria
Costa Adeje, Tenerife
Sunprime Coral Suites & Spa, Tenerife
Krabi, Koh Lanta, Thailand
Sal, Kapp Verde
Ocean Beach Club, Gran Canaria

Ving åpner for bestilling av reiser for sommeren 202225.3.2021 15:41:58 CET | Pressemelding

Om litt over en måned er Vings sommersesong i gang, men det er ikke bare årets sommerferie som kan bestilles. Allerede nå ser Ving fremover mot sommersesongen 2022. Og i dag åpnes det for bestilling av neste års sommerreiser til de mest populære reisemålene ved Middelhavet. Det betyr at flere av Vings best likte konsepthotell, Sunwing Family Resorts, Sunprime Hotels og O.B.C. by Sunwing, samt flere andre populære hotell, allerede nå kan bestilles på ving.no. Og flere hotell vil bli lagt ut for salg fortløpende.

Ving bytter ut TV-peisen med TV-reisen25.2.2021 15:22:14 CET | Pressemelding

Den kjente TV-peisen på YouTube har blitt et vanlig innslag i mange norske hjem i det mørke vinterhalvåret. Men akkurat nå er det mange som lengter mer etter sol, varme og hav på sydligere breddegrader enn knitring fra TV-skjermen. Det har Ving gjort noe med, og nå får alle sol- og feriehungrige nordmenn et godt alternativ til TV-peisen. Ving presenterer TV-reisen – et digitalt ferieparadis med minutt for minutt-sendinger fra en eksotisk strand og bølgeskvulp.

Ving innfører generøse avbestillingsvilkår1.2.2021 08:52:53 CET | Pressemelding

Som eneste norske større turoperatør åpner Ving for avbestilling inntil 30 dager før avreise på charterreiser denne våren og forsommeren. De midlertidige avbestillingsvilkårene gjelder for nye bestillinger av en charterreise, med avreise til og med 15. juni 2021. For å møte behovet for fleksibilitet under pandemien, tilbyr Ving allerede muligheten for å endre reisen et ubegrenset antall ganger inntil 30 dager før avreise, samt en unik tilbakebetalingsgaranti på syv dager om reisen skulle blir kansellert.

Flere velger tryggheten man får med en pakkereise25.1.2021 12:35:04 CET | Pressemelding

Etter snart et år med koronavirus og nedstegning er det nå en økt optimisme for at det igjen kan bli mulig å reise på en utenlandsferie i 2021, og det merkes på bestillinger av årets sommerreiser. Usikkerheten rundt reise har også gjort pakkereiser mer relevant enn noensinne, da mange ønsker trygghet ved bestilling. Dette kommer frem av Vings reisepanel der 50 prosent svarer at de er ganske tilbøylige eller mer tilbøylig til å velge en pakkereise nå, enn de var for et år siden.