Rutetid-bladet er tilbake!

Et morsommere comeback enn Lasarus! Fugl Føniks er rødlistet, men én finnes det i hvert fall her i kongeriket: Denne uken gjenoppstår nemlig Frode Øverlis Rutetid i eget blad.

Rutetid ble nedlagt i 2018, da Frode Øverli byttet forlag, men nå er han tilbake på Egmont med den populære tittelen.

I løpet av 2020 vil det komme ut seks blader, to album, et julealbum og en Rutetid-bok.

En ny humorserie ser dagens lys!
Første utgave av Rutetid byr også på en spennende og mystisk premiere, nemlig de første sidene av en ny, norsk stripeserie kalt «Fritt».

«Fritt» er noe så sjeldent her til lands som en politisk tegneserie, og henter navnet sitt fra et ferskt parti, som oppstår i ravnekroken Slappnes, en plass der postnummeret trolig ender på en brudden brøk.

Tegner Bjørnar K. Meisler fra Saltdal i Nordland, har jobbet med så forskjellige ting som Fjorden Cowboys og Lego. Manusforfatteren står foreløpig i skyggene med en bredbremmet filthatt trukket ned foran ansiktet, og signerer bare med initialene AHJ.

Mange seriefavoritter
Ellers inneholder bladet blant annet Therese G Eides «Victoria», Sverre B Graffs «Absurdgalleret», Marius Henriksens «Hurtigmat» og selvsagt rikelig med Frode Øverlis spesielle hjertebarn Rutetid.

Ekstra morsomt er det at Rutetid dukker opp igjen som eget blad ti år etter at tittelen først kom på markedet. På den måten blir gjenoppstandelsen samtidig et ti-års-jubileum.