Rune Albertsen blir ny direktør for innsikt og analyse i Medietilsynet
– Rune Albertsen har en solid og relevant faglig bakgrunn, og får en viktig rolle i den videre utviklingen av Medietilsynets arbeid med data, innsikt og analyse. Han kommer til å tilføre Medietilsynet viktig kompetanse, og jeg er svært glad for at han har takket ja til stillingen, sier direktør Mari Velsand i Medietilsynet.
Albertsen har en Master of Science i Industrial Asset Management fra Universitetet i Stavanger, og har erfaring både som toppleder, analytiker, kunderådgiver og konsulent. Han har hatt flere ledende roller i GroupM, som er verdens største mediebyrågruppering. Før det har han blant annet jobbet flere år som markedsanalytiker i management consulting- selskapet Vanguard Strategy i London.
– Medietilsynet har et viktig og spennende samfunnsoppdrag, der data, metodevalg og analyse står sentralt. Jeg har stor tro på visjonen til Mari Velsand om at Medietilsynet skal bli et ledende kompetansemiljø, og gleder meg til å bidra til dette. Mitt mål vil være at Medietilsynet skal bli en enda viktigere innsiktsleverandør framover, sier Rune Albertsen.
Albertsen starter i Medietilsynet 1. september.
Nøkkelord
Kontakter
Nina BjerkeKommunikasjonsrådgiver og pressekontakt
Tel:+47 419 34 154nina.bjerke@medietilsynet.noBilder
Om Medietilsynet
Medietilsynet skal bidra til å realisere statens mediepolitiske mål. Våre hovedoppgaver er å fremme demokrati og ytringsfrihet gjennom mediemangfold og kritisk medieforståelse. Vi veileder om barn og unges bruk av digitale medier, setter aldersgrenser for kinofilm, forvalter støtteordninger, behandler søknader om og fordeler pressestøtte og fører tilsyn med kringkasting. Tilsynet er underlagt Kulturdepartementet.
Følg pressemeldinger fra Medietilsynet
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Medietilsynet på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Medietilsynet
Færre brudd på reklamereglene hos norske tv-kanaler16.4.2024 06:50:00 CEST | Pressemelding
Norske tv-kanaler er blitt flinkere til å følge reklameregler. Det viser Medietilsynets store vårkontroll med TV 2, NRK, TVNorge og VGTV.
16 nye aviser søker om produksjonstilskudd15.4.2024 06:50:00 CEST | Pressemelding
174 aviser har i år søkt om produksjonstilskudd til nyhets- og aktualitetsmedier. Blant de nye søkerne er det både lokalaviser og aviser med hele landet som nedslagsfelt.
Filmdistributør får åtvaring frå Medietilsynet for feil aldersgrense12.4.2024 11:13:15 CEST | Pressemelding
Medietilsynet meiner at kinofilmen «Døde menn går på ski» hadde for låg aldersgrense og gir distributøren ei åtvaring. Grensa er no endra frå 12 til 15 år.
Medietilsynet: Nødvendig med en strategi mot desinformasjon8.4.2024 13:14:18 CEST | Pressemelding
Kunstig skapt innhold, økt politisk konflikt og rask spredning av desinformasjon i sosiale medier aktualiserer behovet for en strategi mot desinformasjon, mener direktør Mari Velsand i Medietilsynet. I helgen varslet regjeringen at det skal utvikles en slik strategi.
Forbod mot reklame i radio og tv i påska21.3.2024 06:50:00 CET | Pressemelding
Radio- og tv-kanalane har ikkje lov til å sende vanleg reklame langfredag og 1. påskedag. Mange av kringkastarane vel å gi bort reklameplassen til ideelle organisasjonar denne dagen.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom