REMA 1000 tilbakekaller Fiskeriet Lakseloin fra 28 butikker på Østlandet

Bremnes Seashore AS har fått påvist spor av bakterien listeria monocytogenes i produksjonen med slaktedato 3. oktober 2019.

Som en konsekvens av dette funnet blir 65 kilo av produktet «Fiskeriet Lakseloin» med denne produksjonsdagen kalt tilbake fra markedet.

Aktuelt parti har vært i salg i 28 REMA 1000-butikker på Østlandet fra fredag 4.oktober, og har partinummer 221253.

De som har kjøpt dette produktet bør ikke spise det. Produktet kan byttes inn i en hvilken som helst REMA 1000-butikk.Smittefaren er svært lav, men dersom noen har inntatt produktet og ønsker mer informasjonen bes de ta kontakt med Bremnes Seashore.

REMA 1000 beklager hendelsen.

Pressekontakt: Simon Nesse Økland, utviklingssjef i Bremnes Seashore.
E-post: simon@seashore.no, tlf: 917 59 753.

Kontakt REMA 1000: Martina A. Rabsch, kvalitetsdirektør.
E-post: martina.rabsch@rema.no, tlf: 90743935

Reitangruppens visjon er å bli kjent som det mest verdidrevne selskapet. Reitangruppen omsatte i 2019 (inkl. franchiseomsetning) for 97 milliarder kroner, sysselsetter over 38 000 mennesker i Norden og Baltikum, og er med dette blant Norges ti største selskap og en synlig aktør i Nord-Europas arbeidsliv.

Reitangruppen består av fem forretningsområder: REMA 1000, Reitan Convenience, Uno-X Energi, Reitan Eiendom og Reitan Kapital. I tillegg kommer Britannia Hotel, et femstjerners internasjonalt fullservicehotell i Trondheim.

Britannia Hotel 150 år12.6.2020 17:45:01 CESTPressemelding

14. Juni 1870 åpnet Andreas Myhre dørene til Britannia Hotel for første gang for 8 britiske lakselorder og to velstående amerikanere. På søndag fyller hotellet i Trondheim 150 år. Selve festmarkeringen skjer til høsten, den 31. oktober, med middag for 150 gjester og historisk meny med høydepunkter fra hotellets selskapsmenyer opp igjennom tidene. En egen bok om hotellets historie fra 1870 frem til i dag blir utgitt til høsten. På selve dagen 14. Juni lanseres hotellets egen rosé champagne i et nytt samarbeid med Ayala, som også laget hotellets Britannia champagne til gjenåpningen i 2019.