REMA 1000 tilbakekaller Fiskeriet Lakseloin fra 28 butikker på Østlandet

Bremnes Seashore AS har fått påvist spor av bakterien listeria monocytogenes i produksjonen med slaktedato 3. oktober 2019.

Som en konsekvens av dette funnet blir 65 kilo av produktet «Fiskeriet Lakseloin» med denne produksjonsdagen kalt tilbake fra markedet.

Aktuelt parti har vært i salg i 28 REMA 1000-butikker på Østlandet fra fredag 4.oktober, og har partinummer 221253.

De som har kjøpt dette produktet bør ikke spise det. Produktet kan byttes inn i en hvilken som helst REMA 1000-butikk.Smittefaren er svært lav, men dersom noen har inntatt produktet og ønsker mer informasjonen bes de ta kontakt med Bremnes Seashore.

REMA 1000 beklager hendelsen.

Pressekontakt: Simon Nesse Økland, utviklingssjef i Bremnes Seashore.
E-post: simon@seashore.no, tlf: 917 59 753.

Kontakt REMA 1000: Martina A. Rabsch, kvalitetsdirektør.
E-post: martina.rabsch@rema.no, tlf: 90743935

Reitangruppens visjon er å bli kjent som det mest verdidrevne selskapet. Reitangruppen omsatte i 2018 (inkl. franchiseomsetning) for 95 milliarder kroner, sysselsetter 38 000 mennesker i Norden og Baltikum, og er med dette blant Norges ti største selskap og en synlig aktør i Nord-Europas arbeidsliv.

Reitangruppen består av fem forretningsområder: REMA 1000, Reitan Convenience, Uno-X Energi, Reitan Eiendom og Reitan Kapital.