REMA 1000 prioriterer sukkerfrie produkter i 2017

Nå blir det lettere å velge sunnere drikkevarer hos REMA 1000. Ringnes er REMA 1000 sin nye bestevenn i kategorien drikkevarer.

- Vi gleder oss til denne reisen. Vi skal begeistre kundene med et unikt og nyskapende utvalg innen drikkevarer, med produkter av høy kvalitet, og til laveste pris produsert på en ansvarlig måte. Ringnes skal hjelpe oss med å nå dette målet, sier Lars Kristian Lindberg, administrerende direktør for kategori og innkjøp i REMA 1000.

Sukkerfritt skal prioriteres fremfor sukkerholdig drikke, og det vil bli lettere å ta gode valg. Det betyr også at sortimentet på REMA 1000 vil endres noe i løpet av året.

- Noen produsenter kommer det til å bli mindre av i hyllene, men vi skal fortsatt selge Coca-Cola og Coca-Cola Zero. Vi vil introdusere en rekke nye produkter og vil ha et spennende og godt utvalg som kan stille tørsten til en hver, fastslår Lindberg.

Tidligere har REMA 1000 løftet frukt og grønt til den beste salgsplassen i butikken og det neste du møter er fisk. Dette har økt salget av fisk markant og REMA 1000 selger nå hvert tredje fiskemåltid i Norge.

- Gjennom å nå løfte frem sukkerfri drikke kan vi være med å oppfordre til at folk velger litt sunnere, hver dag, sier Lindberg.

REITAN er et holdingselskap som består av en rekke selskaper. Innenfor handel, Reitan Retail med merkevarer som REMA 1000, Narvesen, 7-Eleven, Uno-X, Pressbyran og R-Kioski. Innenfor eiendom, Reitan Eiendom med E C Dahls Eiendom, Vestenfjeldske eiendom, REBUS Handelseiendom, RELOG med flere. I tillegg har vi Reitan Kapital og i Trondheim, et femstjerners Britannia Hotel, under utvikling kunstmuseet Posten Moderne og Nye Hjorten Teater.