R.E.M med låt til inntekt for ofrene på Bahamas

R.E.M gir i dag ut låten "Fascinating" hvor alle inntektene fra låten går til den globale organisasjonen Mercy Corps som bidrar med hjelp til ofrene på Bahamas etter orkanen Dorian.

Låten kan streames via Bandcamp og lastes ned hvor en donasjon på $2, eller ønsket beløp, går uavkortet til Mercy Corps.

"Fascinating" dukket først opp på den originale masteren av Reveal i 2001, men ble skrotet i siste øyeblikk, og var faktisk Michael Stipes favorittsang fra Reveal-innspillingen (ifølge gitarist Peter Buck, beskrevet i David Buckleys REM-biografi, Fiction).

Om låten sa Mike Mills til Buckley; It’s really beautiful. It has a flute, oboe arrangement, but it made the record too long… and something had to go”.

R.E.M. spilte på nytt inn låten i Nassau’s Compass Point Studios i 2004 for albumet Around the Sun, men lydbildet til låten passet ikke inn med resten av albumet.

Nå har låten funnet sin plass og bidrar til å hjelpe folk i landet der R.E.M. tilbrakte over to kreative måneder.

“I have been fortunate to spend many weeks working and playing in the Bahamas, making friends and lots of music there. It breaks my heart to see the damage wrought by Hurricane Dorian. Please help us and Mercy Corps do what we can to alleviate the suffering caused by this catastrophe”, avslutter Mills.

Ny musikk fra Ylva, Beck, CLMD, Katy Perry med flere.18.10.2019 12:49:20 CESTPressemelding

Stjerneskuddet Ylva er tilbake med ny singel! https://kommunikasjon.ntb.no/pressemelding/clmd-og-tungevaag-har-teamet-opp-pa-deres-nye-singel-dance?publisherId=6987388&releaseId=17872898 CLMD og Tungevaag har teamet opp på deres nye singel «DANCE»! Beck ute med nye singelen "Uneventful Days" Øystein Hegvik kan stolt krone seg med tittelen “vinner av Idol 2018” etter å ha blitt stemt frem som seernes favoritt. Hans forrige singel "Before I Go" har passert over 4 millioner streams siden den ble sluppet og Øystein er i dag klar for å slippe sin nye låt “Dancing When You're Gone”. “Dancing When You’re Gone” er en majestetisk ballade som forteller historien om å la de negative tingene være igjen i fortiden og se framover. Låten drar assosiasjoner til Lewis Capaldis hjerteskjærende tekster og melodiske landskap, og er det perfekte soundtracket til høsten. Katy Perry slapp låta “Harley’s In Hawaii” på onsdag, se den kule videoen her. Katy er om dagen i studio og skriver på nytt material. Vi k

Nyhetsbrev fra Universal Music11.10.2019 11:38:04 CESTPressemelding

God fredag! Her er ukens nyhetsbrev fra Universal. Ruben er ute med ny musikk og klar for Senkveld! Nick Strand og Mio med en helt ny versjon av hiten "Can't Get Over You" Tracklisten til filmen Charlie's Angels er nå ute. Albumet inneholder elleve låter hvor man finner artister som blant annet Ariana Grande, Nicki Minaj, Alma, Donna Summer, Stefflon Don og Danielle Bradbery og slippes 1. november. Filmen har premier på norske kinoer 29. november. Denne uken kom den fantastiske videoen til Halseys låt "Graveyard". Videoen er regissert av Anton Tammi og billettene til konserten i Oslo Spektrum er ute for salg nå. Britiske YUNGBLUD (Dominic Harrison) har teamet opp med Dan Reynolds fra Imagine Dragons på den nye låten "original me". Låten er skrevet av Harrison og Reynolds og blir å finne på YUNGBLUDS EP the underrated youth som slippes 18. oktober. "fortjent" er første låt ut fra Ka2s kløbbete alias Kløbb Ka2, et klubbkonsept skreddersydd for lange lørdagskvelder på dansegulvet – med be