R.E.M med låt til inntekt for ofrene på Bahamas

R.E.M gir i dag ut låten "Fascinating" hvor alle inntektene fra låten går til den globale organisasjonen Mercy Corps som bidrar med hjelp til ofrene på Bahamas etter orkanen Dorian.

Låten kan streames via Bandcamp og lastes ned hvor en donasjon på $2, eller ønsket beløp, går uavkortet til Mercy Corps.

"Fascinating" dukket først opp på den originale masteren av Reveal i 2001, men ble skrotet i siste øyeblikk, og var faktisk Michael Stipes favorittsang fra Reveal-innspillingen (ifølge gitarist Peter Buck, beskrevet i David Buckleys REM-biografi, Fiction).

Om låten sa Mike Mills til Buckley; It’s really beautiful. It has a flute, oboe arrangement, but it made the record too long… and something had to go”.

R.E.M. spilte på nytt inn låten i Nassau’s Compass Point Studios i 2004 for albumet Around the Sun, men lydbildet til låten passet ikke inn med resten av albumet.

Nå har låten funnet sin plass og bidrar til å hjelpe folk i landet der R.E.M. tilbrakte over to kreative måneder.

“I have been fortunate to spend many weeks working and playing in the Bahamas, making friends and lots of music there. It breaks my heart to see the damage wrought by Hurricane Dorian. Please help us and Mercy Corps do what we can to alleviate the suffering caused by this catastrophe”, avslutter Mills.

Ny musikk fra Drake, BENEE, Diana Krall, The Killers, Elvis Costello, Lany, Oda Loves You med flere14.8.2020 13:38:46 CESTPressemelding

Diana Krall med nytt album i september Superstjernen Drake overrasket fansen med sin nye singel "Laugh Now Cry Later" i dag, der han har med seg Chicago-rapperen Lil Durk. Se den tilhørende spektakulære musikkvideoen her. 20 år gamle BENEE fra New Zealand fikk sitt store gjennombrudd med "Supalonely" feat. Gus Dapperton, en låt som har streamet over 1,7 milliarder! Nå er hun klar med den den nye singelen "Snail" som hun har skrevet og produsert sammen med Josh Fountain. Om låten sier hun: “When we were in lockdown, I was fascinated by snails. There wasn’t really a lot to be doing, so I would spend a lot of time outside looking at snails and would think about how they’re doing their own little thing and they’re all free. I just played around with the idea of being kind of like a snail and how I come out in the rain. Being stuck inside because of COVID, it’s kind of my lockdown song”. Apple Music har annonsert BENEE som Up Next, noe som gjør henne til første artist fra New Zealand som bl

Nyhetsbrev fra Universal Music7.8.2020 10:42:29 CESTPressemelding

https://kommunikasjon.ntb.no/pressemelding/el-papi-har-fatt-med-seg-hele-norges-tix-igjen-og-igjen?publisherId=6987388&releaseId=17889871 El Papi har fått med seg hele Norges TIX – "Igjen Og Igjen" https://kommunikasjon.ntb.no/pressemelding/united-stage-copenhagen-music-lanserer-united-stage-group-nordens-ledende-bookingbyra?publisherId=6987388&releaseId=17889872 United Stage & Copenhagen Music lanserer United Stage Group, Nordens ledende bookingbyrå. I dag slippes låten "Smile", et samarbeid mellom Juice WRLD og The Weeknd. I 2019 tweetet Juice WRLD at han og The Weeknd burde lage en låt sammen, nå er resultatet her. Låten følger opp Juice WRLDs album, Legends Never Die, som gikk rett til førsteplass i Norge. Dette er også første nye musikk fra superstjernen The Weeknd siden albumet After Hours, som toppet den norske albumlisten i 11 uker, og nærmer seg hele 55 millioner streams i Norge. Den australske superstjernen Keith Urban er ute med enda en låt fra hans kommende album The Speed