Regnskapsbyrået Tandem AS blir en del av ECIT

ECIT AS har kjøpt det norske regnskapsbyrået Tandem AS. Oppkjøpet styrker ECITs posisjon i Stor-Oslo, og gir tilgang til flere erfarne medarbeidere i tillegg til en attraktiv kundeportefølje.

Konsernsjef og gründer i ECIT, Peter Lauring.

ECIT kjøper 100 % av aksjene i Tandem.  Oppkjøpet er gjennomført som kontantoppgjør.

- Tandems kompetanse på virksomhetsstyringssystemer (ERP) og bransjeløsninger, spesifikt innenfor eiendom, komplementerer ECITs posisjon. Vi er glade for å kunne ønske Tandems kunder og ansatte velkommen til ECIT, sier Peter Lauring, konsernsjef i ECIT.

Om Tandem AS

Tandem AS, lokalisert på Høvik, er et norsk regnskapsbyrå som tilbyr moderne virksomhetsstyringssystemer (ERP) samt rådgivning, også innen spesialiserte bransjeløsninger for eiendom.  Tandem har 33 ansatte, betjener over 700 kunder, og omsatte i 2021 for 49 MNOK. Tandem er sertifisert som Miljøfyrtårn.

Les mer på https://www.tandem.as/

Konsernsjef og gründer i ECIT, Peter Lauring.

ECIT ble grunnlagt i 2013 og hjelper en bred kundebase med IT, software og regnskap. ECIT har en velprøvd modell for oppkjøp og fusjoner, som sikrer nærhet til kunder og lokalt entreprenørskap kombinert med styrken fra et større internasjonalt konsern. ECIT har en proforma omsetning (2021) på 2.6 MRD NOK og +2,200 ansatte over 10 land. Oppkjøp og fusjoner har vært en nøkkeldriver for selskapets vekst, og ECIT har fullført mer enn 125 oppkjøp siden 2013.