Regjeringa foreslår auka løyving til koronaråka kollektivtrafikk

–Tomme sete på bussar, ferjer og trikkar er eit uttrykk for kor hardt råka kollektivtrafikken er av tiltaka mot pandemien. Trass i endra reisebehov så treng framleis mange eit påliteleg kollektivtilbod, mellom anna for å ta seg fram til jobb og skule. Det følgjer regjeringa no opp, seier samferdselsminister Knut Arild Hareide.
– Reduserte billettinntekter og færre passasjerar gjer situasjonen for mange fylkeskommunar utfordrande. I unormale tider er det viktig at kritisk transporttilbod går som normalt. Difor foreslår regjeringa å auke kompensasjonen for tapte inntekter for fylkeskommunane med om lag 1,5 milliardar kroner, seier Kommunal- og moderniseringsminister Nikolai Astrup.
I statsbudsjettet for 2021 er det løyva 1,25 milliardar kroner retta mot kollektivtransporten. I samband med revidert nasjonalbudsjett foreslår regjeringa i tillegg å auke løyvinga med om lag 1,5 milliardar kroner til fylkeskommunal kollektivtransport. Dette vil gi fylkeskommunane handlingsrom til å halda oppe kollektivtilbodet i andre halvår av 2021
Viss Stortinget sluttar seg til forslaget frå regjeringa, kan fylkeskommunane i 2021 få om lag 2,75 milliardar kroner til den fylkeskommunale kollektivtransporten. I tillegg er det frå før av i 2021 løyvd 950 millionar kroner i skjønnstilskot til fylkeskommunane. Desse er ikkje delte ut enno.
Pandemien har ikkje stansa kollektivtrafikken
Regjeringa har stilt opp for kommunesektoren under heile pandemien. Fram til no har fylkeskommunane fått utbetalt over 5 milliardar kroner i kompensasjon for tapte billettinntekter. Som ein konsekvens av dette har det heller ikkje vore nemneverdige rutekutt i fylkeskommunal kollektivtransport under pandemien. Det er uvisst kor lenge det vil vere behov for ekstra midlar til å dekke tapte billettinntekter. Det fylkeskommunale kollektivtilbodet består av buss, fylkesvegferjer, snøggbåtar, T-bane, bybane og trikk.
Meir i tilskot til ekspressbussar og båtruter
Virussituasjonen og smitteverntiltaka førar til ein usikkerheit rundt inntektsgrunnlaget hos ekspressbussnæringa og dei som operer båtruter. Difor foreslår regjeringa å auke løyvinga med 27,7 millionar kroner for å vidareføre tilskotsordninga mot siste halvdel av året. Frå før er det løyvd 100 millionar kroner til ordninga i 2021.
– Ein viktig del av transporttilbodet til folk blir borte når kommersielle ekspressbussar står stille. Difor er eg glad for at vi kan auka løyvinga, slik at sjåførar og operatørar kan halde fram med å gjere det dei er gode på når kvardagen gradvis kjem tilbake att. Nemleg å transportere folk på ein effektiv og trygg måte til ulike destinasjonar. Enten det er på fjellet, langs fjordane, frå bygd til by og mellom byar, seier Hareide.
Faktaboks:
- På Avinors lufthamner falt talet på passasjerar med 91 prosent frå april 2019 til april 2020.
- Buss, båt, trikk, t-bane og tog. Alle transportformer i kollektivtransporten hadde ein stor reduksjon i passasjerar.
- Om lag 55 prosent færre tok kollektivt i andre kvartal av 2020 samanlikna med 2019. Nedgangen var størst for jernbanen, med 60 prosent færre passasjerar.
Kjelde: Nasjonal transportplan 2022–2033.
For meir info sjå: Revidert nasjonalbudsjett 2021 - regjeringen.no
Kontakter
Pressekontakt08-16 på hverdager
Tel:919 14 777sdinfo@sd.dep.noBilder


Lenker
Om Samferdselsdepartementet
Samferdselsdepartementet har det overordnede ansvaret for rammevilkår for postvirksomheten, for luftfarts-, vei- og jernbanesektoren og for riksveiferjene.
Følg pressemeldinger fra Samferdselsdepartementet
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Samferdselsdepartementet på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Samferdselsdepartementet
Ny finansieringsordning for Norske tog – resultat av statens tilbud om tilbakekjøp av Norske togs obligasjonsgjeld17.9.2025 15:16:34 CEST | Pressemelding
I pressemelding av 10. september 2025 kunngjorde Samferdselsdepartementet at det samme dag kl. 12.00 fremsatte tilbud om tilbakekjøp av Norske togs eksisterende obligasjonsgjeld. Tilbakekjøpsprosessen er et avsluttende steg i omleggingen av finansieringsmodellen for Norske tog.
En mer trafikksikker russetid i 2026: Ikke lov å bruke sidevendte seter og ståplasser under kjøring15.9.2025 07:18:59 CEST | Pressemelding
Regjeringen strammer inn bruken av sidevendte seter og ståplasser under kjøring. Fra og med 1. januar 2026 er det ikke lov å bruke disse plassene under kjøring.
Høring: Vil gjøre det enklere å få reiseinformasjon11.9.2025 13:53:33 CEST | Pressemelding
Regjeringen foreslår å innføre et regelverk som skal gjøre det enklere for folk å få oversikt og riktig informasjon om transporttilbudet.
Ny finansieringsordning for Norske tog – staten tilbyr tilbakekjøp av Norske togs obligasjonsgjeld10.9.2025 13:27:58 CEST | Pressemelding
Gjennom behandlingen av revidert nasjonalbudsjett for 2025sluttet Stortinget seg til regjeringens forslag om å legge om finansieringsmodellen til Norske tog, fra at selskapet tar opp lån i det private lånemarkedet til at staten skal tilby slik lånefinansiering. Omleggingen skjedde 1. juli 2025.
Veiåpning: Rv. 4 mellom Almenningsdelet og Lygnebakken på Hadeland2.7.2025 14:01:12 CEST | Pressemelding
Nå er utbedringen av strekningen mellom Almenningsdelet og Lyngebakken på Hadeland ferdig. Rv. 4 har fått breddeutvidelse og er nå en mer trafikksikker strekning. Veien er den siste av tre delstrekninger på Rv. 4 mellom Roa og Lynga.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom