Rakettveksten fortsetter for Helthjem: Ansetter tre nye

Tre nyansatte er på vei inn dørene i Helthjem og ruster organisasjonen for fremtiden.
ANSETTER: Helthjem ruster opp for videre vekst. f.v. Freya Medewitz, Katrine Lunde og Synne Haugrønning Braa. Foto: privat

Helthjem har opplevd sterk vekst de siste årene. Fjoråret ga en 128 prosent økning i omsetning, mens første kvartal i 2021 viste en 140 prosent stigning i pakkevolum, sammenlignet med tilsvarende periode i året før.

– Koronapandemien har permanent endret vaner hvor det er tydelig at folk setter pris på vår raske og enkle hjemlevering. Vi er fortsatt i startgropa på vår vekstreise og fremtiden er utrolig spennende, sier daglig leder i Helthjem Netthandel, Anders Angen.

Som et resultat av veksten, flyttet Helthjem tidligere i år sin nasjonale hovedterminal til over 12.000 kvadratmeter på Vestby. Nå fortsetter investeringen i forsterkninger på personell-siden.

Synne Haugrønning Braa (25) går inn i stilling som ny PR- og kommunikasjonsrådgiver. Katrine Lunde (33) og Freyja Medewitz (32) går inn henholdsvis som prosjektleder og Opex Manager.

Åpne for omverdenen
Haugrønning Braa vil arbeide for å holde en god kommunikasjon med pressen, og gjøre mer av Helthjems hverdag og prosjekter tilgjengelige for et større publikum.

- Helthjem har vært en viktig utfordrer på det norske markedet og representerer mye av det jeg står for med riktige verdier og langsiktige tanker i bunn. Et selskap som våger å tenke nytt og snu seg raskt er helt nødvendig. Her vet jeg at jeg får jobbe med engasjerte gründer-hoder og meningsfylte prosjekter – og det gleder jeg meg til, sier Haugrønning Braa.

Hun har bakgrunn fra prosjektledelse og en bachelor i journalistikk, med erfaring som journalist i TV2 og produksjon i 71° nord.

Klar for vekst
Lunde, som kommer fra stillingen som Department Manager i Schenker, skal jobbe med strategiske prosjekter primært knyttet til Helthjems operative virksomhet.

- Helthjem er sterkt etablert i et marked jeg har veldig tro på og har hatt enorm vekst de siste årene. Jeg gleder meg til å bli med på reisen videre og håper jeg kan være med å bidra til ytterligere vekst samtidig som vi utvikler nye, moderne og smarte logistikkløsninger, sier Lunde.

Medewitz skal jobbe med Helthjems nasjonale terminal i Vestby. Her vil hun ha overordnet LEAN ansvar og jobbe med større prosjekter og automatisering. Hun kommer til stillingen fra Asko der hun har jobbet som teamleder.

- Jeg gleder meg til å starte i et motivert og fremoverlent arbeidsmiljø hvor jeg blir utfordret både personlig og faglig. I løpet av min tid i Helthjem håper jeg å bidra til å utvikle selskapet videre gjennom nødvendig struktur, verktøy og motivasjon, sier Medewitz.

En lovende trekløver
– Den nye trioen har demonstrert at de engasjerte, lærevillige og tøffe. Det er et godt bidrag til DNA-et vårt for å forberede oss på en fremtid med videre vekst. Vi er takknemlig for at de har valgt oss, og gleder oss til å se hvordan de kan være med på å forme Helthjems vei fremover, sier Angen.

Angen tror at Helthjems fokus på sirkulærøkonomi og grønn vekst, kan være en viktig motivasjon for å tiltrekke enda flere talenter.

- Vi ser et økende fokus på at arbeidsplassen skal være et sted fylt med mening, og hvor de ansatte kjenner seg igjen i selskapets verdier. Her ønsker vi at Helthjem skal være et forbilde, og er noe vi aktivt strever mot blant annet gjennom våre grønne satsningsområder, sier Angen.

FORNØYD: Anders Lunde Angen, daglig leder i Helthjem Netthandel, ser frem til å ønske de nye ansatte velkommen i selskapet. Foto: Helthjem/Oda Hveem

Helthjem er en utfordrer på det norske logistikkmarkedet, som leverer pakker, magasiner og aviser oftere, raskere og enklere enn noen andre distributører i Norge.

Hver natt henter og leverer vi mer enn 1,3 millioner produkter i hele Norge. Bak Helthjem står eierne Schibsted, Amedia og Polaris.