Ragde Eiendom AS inngår sponsorsamarbeid med Norges Triatlonforbund

Ragde Eiendom AS har signert en avtale med Norges Triatlonforbund om å være hovedsponsor i to år. Samarbeidet støtter forbundets elitesatsing fram mot OL i Tokyo i 2021. Per i dag er fire norske triatleter klare for å reise til OL. Norge kan også lykkes med å kvalifisere et miksstafett-lag, en ny øvelse på OL-programmet med to kvinner og to menn på laget.

Det norske triatlonlandslaget har fått Ragde Eiendoms logo på konkurransedrakten. Her Stine Dale. Fotograf: Tommy Zaferes/ITU Media.

Eiendomsselskapet sikrer seg med dette muligheten til å få med triatlonlandslagets utøvere på ulike arrangementer, og får synliggjort selskapet i et voksende idrettsmiljø. Triatlon er en av verdens raskest voksende idretter.

- Vi er stolte over å inngå denne avtalen med Norges Triatlonforbund. Landslaget viser noen ekstreme egenskaper som vi kjenner oss igjen i og som passer godt med vår egen prestasjonskultur, forteller Edgar Haugen i Ragde Eiendom AS.

Ragde Eiendom AS er et eiendomsselskap i sterk vekst som driver med utleie, samt kjøp og salg av bolig- og næringseiendom. Selskapets eiendomsportefølje har i dag en markedsverdi på ca. NOK 36 milliarder kroner, som plasserer selskapet blant de tre største i bransjen. I en rekke år har selskapet sponset idrettsarrangementer, blant annet det største og eldste triatlonarrangementet i Norge, Oslo Triatlon. I tillegg har selskapet med seg mange ansatte, kunder og samarbeidspartnere på triatlon, løp og skirenn hvert år, og hevder seg godt. Team Ragde Eiendom har vunnet lagkonkurransen i Visma Ski Classics fem ganger. Råskapen tar de med seg inn på kontoret.

- For vår del er det veldig artig med en samarbeidspartner som deler idrettsgleden vi forsøker å skape i det daglige. Ragde Eiendom har invitert inn våre landslagsutøvere og sportssjef Arild Tveiten på noen spenstige konkurranser som det skal bli gøy å se resultatene av. Det er også veldig viktig for oss å knytte til oss samarbeidspartnere for å sikre landslagssatsingen i triatlon. Laget har operert med veldig stramme økonomiske rammer. Nå er det svært mange unge, lovende som er i utvikling også fram mot neste OL. For at vi skal kunne ta vare på dem, er vi avhengige av at virksomheter som Ragde Eiendom AS blir med oss på denne reisen. Det sier Gabrielle Bjørnstad-Northern, generalsekretær i Norges Triatlonforbund.

Årets siste verdenscup står for tur6.11.2020 16:00:46 CETPressemelding

Kristian Blummenfelt og Gustav Iden er blant favorittene i herrenes løp. Igjen får de dobbelt verdensmester Vincent Luis å konkurrere mot, og dobbelt olympisk mester Alistair Brownlee. De raske løperne Henri Schoeman fra Sør-Afrika og Jelle Geens fra Belgia er også pallkandidater i dette sprintløpet i Valencia, Spania. Traseen begynner med 750 svøm i Middelhavet, før 20 km sykling og 5 km løping i en ganske flat løype nær Valencia havn.

Andreplass til Kristian Blummenfelt i triatlon worldcup i Arzachena, Italia10.10.2020 17:30:57 CESTPressemelding

Kristian Blummenfelt og franske Vincent Luis lå side om side med 300 meter igjen. Luis viste seg nok en gang litt for tøff på oppløpet, slo «Blu» med fire sekunder og kom i mål på 54 minutter og 24 sekunder. Gustav Iden ble nummer fem med tiden 55:02, 37 sekunder bak vinneren. Norsk-svenske Gabriel Sandör, som konkurrerer for Sverige, men bor i Bergen og trener med Blummenfelt og Iden, kom også inn blant de 10 beste.

Norge tok fjerdeplass i VM på miksstafett i triatlon6.9.2020 15:57:20 CESTPressemelding

I Norges debut på øvelsen i VM-sammenheng, tok Norge en 4. plass i miksstafett. Norges lag besto av Lotte Miller, Kristian Blummenfelt, Stine Dale og Gustav Iden. Norge ledet etter to etapper, da Blummenfelt rykket fra de andre på syklingen og gav Dale 13 sekunders forsprang da hun satte ut på sin svømming. Øvelsen, som består av 300 m svøm, 6,5 km sykkel og 1,7 km løp som gjennomføres av hver utøver, skjer i et forrykende tempo. I triatlon kalles en slik distanse «supersprint». Både Miller, Blummenfelt og den har, tross ung alder, lang erfaring på toppnivå, mens Stine Dale deltok for første gang på dette nivået. Lotte Miller er en sterk svømmer og kom ut av vannet som 5. kvinne med gårsdgens VM vinner på kvinnenes konkurranse, Georgia Taylor Brown fra Storbritannia i tet. De to, samt amerikanske Taylor Spivey og belgiske Valerie Barthelemy vekslet på å dra på sykkel, men på løp fikk Taylor Brown en luke som gav andremann på laget, Barcaly Izzard, et forsprang på noen få sekunder. Blum