Rafael Nadal kjører elektrisk med Kia EV6

Den verdenskjente tennisspilleren Rafael Nadal vil i tiden fremover kjøre mer elektrisk. Som ambassadør for Kia får han nå sin egen spesialversjon av den helt nye elektriske crossoveren Kia EV6.

Bilen ble overlevert under en seremoni på Rafa Nadall Academy i tennisspillerens hjemby Manacor på Mallorca i går. Overleveringen skjedde på en tennisbane som hentet strøm til belysningen fra en Kia EV6 via bilens V2L- system. Altså at du kan plugge en vanlig stikkontakt i bilens ladeluke og bruke bilen som strømkilde.

Som en del av parternskapet mellom Kia og Nadall vil spilleren blant annet bruke sin EV6 i hverdagen på Mallorca. EV6 vil også bli brukt som transport for Nadall under flere store tennisturneringer i tiden som kommer. Blant annet under 2022 Australian Open. I tillegg har han vist interesse for å gjøre alle biler på Rafa Nadall Academy elektriske innen 2022.

- Jobben min krever naturlig nok en hel del reising, og min livstil er ikke fullt ut bærekraftig. Men jeg er bestemt på å gjøre nødvendige endringer der jeg kan. Dette innebærer blant annet bruk av EV6 på Mallorca og flere andre steder, sa tennisstjernen i forbindelse med overleveringen.

Han benyttet også anledningen til å oppfordre andre til å kjøre elektrisk der det er mulig.

- På Kia tror vi meget sterkt på vårt nye slagord «Movement that inspires» og vi føler oss priviligerte som har hatt Nadall som en av våre globale ambassadører de siste 15 årene, sier Arthur Martins, Senior Vice President and Head of Kia`s Global Brand and Customer Experience divisjon.

- Ikke bare er han en av verdens fremste atleter, men også et forbilde som kontinuerlig jobber for å påvirke verden på en positiv måte gjennom ulike prosjekter og aktiviteter, fortsatte han.

Den nye Kia EV6 elektriske crossoveren vil spille en stor og sentral rolle i Kias nye visjon om å skape innovative og bærekraftige mobilitetsløsninger for mennesker over hele verden.

Kia Bil Norge er hovedimportør av Kia til Norge. Vi har dyktige forhandlere i hele landet. Kia Bil Norge er en del av Bertel O. Steen, som er et av Norges største service- og handelsselskap. Den første Kia ble importert av Kia Bil Norge i november 1994. I dag ruller det mer enn 75.000  Kia på norske veier. Service og ettermarked ivaretas av et kompetent og serviceinnstilt forhandlernett.

Følg pressemeldinger fra Kia Norge

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Kia Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Kia Norge