PRIV.RED: Link til stream av dagens pressekonferanse

Media som ønsker egen feed til dagens pressekonferanse kan hente stream her: https://www.youtube.com/watch?v=1Aqk7ED7sWk&feature=youtu.be

Pressekonferansen gjennomføres som tidligere informert digitalt via Teams kl 12.00 i dag, og sendes på NFF TV og Fotballandslagets Facebook-side

Følgende personer vil være til stede på pressekonferansen:
Terje Svendsen, fotballpresident
Ståle Solbakken, påtroppende herrelandslagssjef
Pål Bjerketvedt, generalsekretær
Lise Klaveness, direktør toppfotball & landslag

PM: Utvalgsarbeid Qatar-spørsmålet24.3.2021 11:38:04 CET | Pressemelding

Sven Mollekleiv ble i forrige uke engasjert som leder av utvalget som skal se på hva norsk fotball skal gjøre for å reagere på Qatars (vertsnasjonen for fotball-VM 2022) håndtering av menneskerettigheter i landet, herunder utrede, vurdere og innstille på hvilket virkemiddel norsk fotball skal ta i bruk for sin reaksjon. Utvalget er nå klart, og består av 14 personer (seks kvinner, åtte menn). Et utvalg med en bred sammensetning av personer i og utenfor fotballen, med ulike stemmer i debatten og med viktig faglig kompetanse i problemstillingene utvalget skal vurdere. Utvalget starter sitt arbeid umiddelbart. SAMMENSETNINGEN AV UTVALGET Sven Mollekleiv Lang erfaring med internasjonale spørsmål, konflikter, mekling og håndtering av store, komplekse spørsmål. Lang fartstid i Røde Kors nasjonalt og internasjonalt. Kjenner idretten godt. Tom Høgli Toppklubbrepresentant, «initiativtager» Ole Kristian Sandvik Supporterrepresentant, styremedlem Norsk Supporterallianse (NSA) Gina Barstad Support