PRIV.RED: Akkrediteringsinformasjon for kvalifiseringskamp Eliteserien

Mandag 28/12 spilles den siste og avgjørende kvalifiseringskampen om plass i Eliteserien 2021.

Oppgjøret spilles som én avgjørende kamp på nøytral bane, Intility Arena.

Lagene som møtes er vinneren av kvalifiseringsspillet i OBOS-ligaen og laget som ender som nummer 14 i Eliteserien 2020.

Kampinformasjon:
Dato: 28. desember 2020
Sted: Intility Arena, Oslo
Lag A – Lag B
Avspark kl. 17.00
Akkrediteringsfrist: 26/12 kl. 15.00

Send inn forespørsel om akkreditering her

PM: Utvalgsarbeid Qatar-spørsmålet24.3.2021 11:38:04 CET | Pressemelding

Sven Mollekleiv ble i forrige uke engasjert som leder av utvalget som skal se på hva norsk fotball skal gjøre for å reagere på Qatars (vertsnasjonen for fotball-VM 2022) håndtering av menneskerettigheter i landet, herunder utrede, vurdere og innstille på hvilket virkemiddel norsk fotball skal ta i bruk for sin reaksjon. Utvalget er nå klart, og består av 14 personer (seks kvinner, åtte menn). Et utvalg med en bred sammensetning av personer i og utenfor fotballen, med ulike stemmer i debatten og med viktig faglig kompetanse i problemstillingene utvalget skal vurdere. Utvalget starter sitt arbeid umiddelbart. SAMMENSETNINGEN AV UTVALGET Sven Mollekleiv Lang erfaring med internasjonale spørsmål, konflikter, mekling og håndtering av store, komplekse spørsmål. Lang fartstid i Røde Kors nasjonalt og internasjonalt. Kjenner idretten godt. Tom Høgli Toppklubbrepresentant, «initiativtager» Ole Kristian Sandvik Supporterrepresentant, styremedlem Norsk Supporterallianse (NSA) Gina Barstad Support