If

Prisvinnende superhelter skal løfte If

Del

If gjør kundeløftet sitt enda mer konkret og løfter frem sin prisvinnende kundeservice i en ny kampanje.

Når en kundeservicemedarbeiders varierte hverdag blir sett gjennom et barns øyne, blir historien nokså heftig. Foto: If
Når en kundeservicemedarbeiders varierte hverdag blir sett gjennom et barns øyne, blir historien nokså heftig. Foto: If

I fjor lanserte If sitt nye kundeløfte «Ved din side». Nå er det tid for vise frem hva dette virkelig betyr. Fem år på rad har If vunnet Norges viktigste kundeservicepris, KSindeks fra Kantar, og dette er i fokus i den nye kampanjen fra forsikringsselskapet.

- Når vi vinner fem år på rad er det ikke noen tilfeldighet. Det er et bevis for den kulturen vi har utviklet og som kundene våre nyter godt av. Det synes vi fortjener litt ekstra oppmerksomhet, sier Sumit Malhotra, Head of Brand, Marketing and Communication hos If.

Den Kuleste Jobben

- Kundeservice er for mange ikke den kuleste jobben man kan ha, men i If er det virkelig Den Beste Jobben. Det er først og fremst i kontakten med kundeservice at kundene våre får en følelse av hvilket viktig produkt de har kjøpt. Dette gjelder ikke bare ved en skade, men gjennom viktig rådgivning og oppfølging helt fra man starter et kundeforhold hos oss, sier Malhotra.

Ifs posisjon er å være det mest omsorgsfulle forsikringsselskapet på markedet.

- Det er mulig å kopiere varer og tjenester, men ikke kultur og engasjement fra ansatte. Til slutt er det omtanken for kunden som skiller oss fra konkurrentene, sier Malhotra.

Barns fantasi

En kundeservicemedarbeider har en svært variert hverdag med et utall oppgaver. De kan spenne fra å gi råd rundt forsikringsprodukter, til å hjelpe biler på veien etter en utforkjøring og til å skaffe folk nytt bosted etter en husbrann, for å nevne noe.

Dette blir fortalt gjennom et barns fantasiverden, og da blir dette ganske heftige historier.

Kampanjen er utviklet internt hos If med et tverrfaglig kommunikasjonsteam, ledet av Ifs internbyrå IfCA med kreativ leder Anett Thulin Røkke.

- Kampanjen er også en feiring og en forhåpentlig morsom måte å fortelle en historie om den fantastiske servicen vi gir våre kunder hver eneste dag, sier Røkke.

Produksjonsselskap for filmen er Einar Film og regissør er Stian Johanssen.

Det interne teamet består av Anna-Lena Karlsson, Anett Thulin Røkke, Freddy Blomberg, Kristin Bergem, Nina Bråthen, Marie-Therese Helmertz, Oscar Sandberg, Daniel Askergren og Jon Berge.

Nøkkelord

Kontakter

Bilder

Når en kundeservicemedarbeiders varierte hverdag blir sett gjennom et barns øyne, blir historien nokså heftig. Foto: If
Når en kundeservicemedarbeiders varierte hverdag blir sett gjennom et barns øyne, blir historien nokså heftig. Foto: If
Last ned bilde
If har vunnet Norges viktigste kundeservicepris fem år på rad. Nå feires disse medarbeiderne i en ny kampanje som nok vil få seerne til å trekke på smilebåndet. Foto: If
If har vunnet Norges viktigste kundeservicepris fem år på rad. Nå feires disse medarbeiderne i en ny kampanje som nok vil få seerne til å trekke på smilebåndet. Foto: If
Last ned bilde
Sumit Malhotra, Head of Brand, Marketing and Communication. Foto: If
Sumit Malhotra, Head of Brand, Marketing and Communication. Foto: If
Last ned bilde

Om If

If
If
Drammensveien 264
0283 Oslo

21 49 24 00https://www.if.no

If forsikrer alt som betyr noe i livet: mennesker, dyr, boliger, biler og mye mer. Vi hjelper også bedrifter slik at de kan fungere som normalt selv om de skulle få en skade. Takket være våre 7 900 dyktige medarbeidere kan 3,7 millioner kunder i Norden og Baltikum føle seg trygge på at de vil få den hjelpen de trenger - hvis noe skulle skje.

Følg pressemeldinger fra If

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra If på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra If

I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.

Besøk vårt presserom