Prisene på ID.5 og ID.5 GTX er klare: Her får du mye og oppdatert teknologi for pengene

Volkswagen åpner i dag forhåndssalget av helelektriske SUV-coupé ID.5 og ID.5 GTX. Modellene tilbys med mye teknologi, og ID.5 kan hurtiglades fra 5-80 prosent på under 30 minutter. Startprisen er satt til kr 436.400.

Tidligere i november presenterte Volkswagen ID.-familiens to nyeste medlemmer, ID.5 og ID.5 GTX. Nå er prisene og utstyrsmodellene for det norske markedet klare.

ID.5 kommer både med bakhjulstrekk og firehjulstrekk. De første bilene vil komme til Norge våren 2022.

Her er prisene:

-          ID.5 fra kr 436.400 inkl frakt og levering i Oslo

-          ID.5 GTX fra kr 482.900 inkl frakt og levering i Oslo

Ved første øyekast minner de to modellene mye om salgssuksessen ID.4 og ID.4 GTX. Men det er ikke bare coupé-utgaven som skiller ID.5 og ID. 5 GTX fra de to nevnte ID.-modellene.

ID.5 har fått integrert hekkspoiler, lakkerte sidepaneler og sort tak med taklister i sølv, som gjør at bilene fremstår som innovativ og sporty.

- Nå utvider vi den helelektriske ID.-familien ytterligere to modeller, skreddersydd for det norske markedet. Med disse to sporty og påkostede modellene skal vi treffe flere elbilentusiaster, som kan bli med på Volkswagen sin reise mot et helelektrisk personbilsalg innen 2025, sier direktør for Volkswagen Harald Edvardsen-Eibak.

- Allerede i dag er mer enn 75 prosent av Volkswagen sitt nybilsalg helelektrisk, og vi skal være det mest ettertraktede volummerket for bærekraftig mobilitet, sier Harald Edvardsen-Eibak.

ID.5 og ID. 5 GTX leveres med større infotainmentskjerm (12“) som gjør det mer behagelig å navigere seg gjennom bilens mange teknologiske nyvinninger.

Hurtiglader på under 30 min

Begge modellene er utstyrt med den nyeste programvareoppdateringen ID. Software 3.0, som tar bilopplevelsen til et nytt nivå, med blant annet inntil 135 kW ladekapasitet. Det betyr at ID.5 med bakhjulstrekk kan hurtiglade fra 5 til 80 prosent på under 30 minutter!

ID.5-modellene leveres også med Over-the-air oppdatering, som betyr at bilen kan holde seg oppdatert med den nyeste teknologien. Som tilvalg kan du få Park Assist Pluss med minnefunksjon. Det betyr at bilen hjelper deg å finne en stor nok parkeringsluke. Parkeringen starter du enkelt med et tastetrykk, og du trenger bare å følge med på parkeringen. Bilen kan læres opp til å parkere for deg i oppkjørselen, i en garasje, langsgående eller tverrgående parkeringsluker i by.

Takket være et kraftfullt design, kombinert med enestående aerodynamikk og lav luftmotstand kan ID.5 leveres med rekkevidde på inntil 513 km (WLTP).

Med en utvendig lengde på 4,6 meter, og 2,77 meter akselavstand føles bilen like romslig som en konvensjonell SUV i klassen over. ID.5 og ID.5 GTX er en fleksibel og praktisk SUV- coupé, som imponerer med luftig romfølelse, også for passasjerene i baksetet.

ID.5 og ID.5 GTX produseres og overleveres kunden med klimanøytralt avtrykk, slik som resten av ID.-familien.