Prime Video

Prime Video henter inn Stian Blipp som ny brand partner

Stian Blipp er den første nordmannen til å inngå et samarbeid med Amazons strømmetjeneste Prime Video.

Prime Video meddeler i dag at Stian Blipp blir strømmetjenestens første brand partner i Norge. Som en del av samarbeidet skal Blipp jobbe tett med Prime Video på fremtidige kampanjer, live eventer og delta i fremtidige lokalproduksjoner. Signeringen av Blipp signaliserer Prime Videos økte tilstedeværelse i Norge som ledd i deres økte investeringer i Norden.

–  Det er en stor mulighet å jobbe med en global strømmetjeneste som Prime Video, og jeg er ekstremt stolt over rollen jeg har fått som ambassadør, sier Blipp.

–  Jeg kommer til å arbeide med å skape innhold med Prime Video og i tillegg jobbe med tett på merkevaren på andre prosjekter, legger han til.

Stian Blipp har vært en kjent figur i norske medier og TV-produksjoner i en årrekke. Han har blant annet vært programleder for Norske Talenter, Idol og Senkveld. Blipp har i tillegg hatt sitt eget tv-program: Stian Blipp Show. Etter å ha lagt rollen som programleder i TV2 på hylla, satt han opp sitt eget stand-up show i Oslo ved navn Cirque du Blipp. Han driver også podcasten Nerdelandslaget og er medeier i gaminglaget 00Nation.

I 2021 annonserte den globale strømmetjenesten at de øker investeringer i Prime Video og innhold for Norden. I mai kunngjorde Prime Video at de lanserer TV-serien Toppen som den første nordiske Amazon Original-serien. Serien er allerede i produksjonsfasen.

Om Prime Video

Prime Video

Om Amazon Prime Video – Norden

Amazon Prime Video tilbyr kunder et bredt/stort utvalg av filmer, serier og sport, som er tilgjengelig på hundrevis av kompatible enheter.

• Inkludert med Prime Video: Se populære filmer og TV serier, som prisvinnende Amazon Originals og andre eksklusive titler. Blant disse er europeiske Amazon Originals-produksjoner som Good Omens, The Grand Tour og All or Nothing: Tottenham Hotspur, populære amerikanske produksjoner som The Boys, Star Trek: Picard, Nine Perfect Strangers, Tom Clancy’s Jack Ryan og Emmy og Golden Globe-vinnende Fleabag og The Marvelous Mrs. Maisel. I tillegg finner du filmer som Golden Globe-vinneren og Acadamy Award-nominerte Borat Subsequent Moviefilm, Academy Award nominerte One Night in Miami, og Golden Globe-vinnerne The Mauritanian, Coming 2 America and I Care A Lot. Alt innholdet er tilgjengelig uten ekstra kostnad som en del av Prime Video tilgjengelige i mer enn 240 land og territorier globalt. (Priser og innhold kan variere basert på lokasjon).
  • Enkel tilgang: Se favorittinnholdet ditt hjemme eller på farten. Tjenesten er kompatibel med utallige enheter. Du kan strømme det du vil se på nettet eller med Prime Video-appen på kompatible smarttelefoner, nettbrett, spillkonsoller eller utvalgte smart-tver.
  • Bedre opplevelser: Få mest ut av hvert minutt med High Dynamic Range (HDR)- kompatibelt innhold. Ta en titt bak kulissene på din favorittfilm eller serie med eksklusiv X-Ray-tilgang i regi av IMDb. Du kan også spare innhold til en senere anledning ved å benytte deg av nedlastninger, og slik ha tilgang til innholdet når du er frakoblet.
  • Personalisert: Kunder kan bla gjennom brukergrensesnittet på deres eget språk og se på populære TV-serier og filmer med underteksting.

Om Amazon

Amazon ledes etter fire prinsipper; fokus på kunder fremfor konkurranse, lidenskap for oppfinnelser, operasjoner i verdensklasse og langsiktig tenkning. Amazon etterstreber å være verdens mest kundesentrerte selskap, verdens beste arbeidsgiver og verdens tryggeste sted å jobbe. Kundeanmeldelser, et-klikk shopping, personlige anbefalinger, Prime, Fullfilment by Amazon, AWS, Kindle Direct Publishing, Kindle, Career Choice, Fire tablets, Fire TV, Amazon Echo, Alexa, Just Walk Out technology, Amazon Studios og The Climate Pledge er noen av tingene Amazon har banet veien for. Besøk Amazon.com/about og følg @AmazonNews for mer informasjon.

Følg pressemeldinger fra Prime Video

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Prime Video på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Prime Video