Norske reality- og underholdningsprogrammer som kommer til Prime Video til høsten

Den globale suksess franchisen LOL: Den som ler sist kommer til Norge. Det kommer også en ny dokureality-serie som heter Girls of Oslo, med Sophie Elise, Isabel Raad, Nora Haukland og Anniken Englund Jørgensen. Så blir det også sesong to av det populære og morsomme influencer-overlevelses programmet, Good Luck Guys- og fansen kan glede seg til en ny sesong med skjult-kamera, i år med Aleksander Sæterstøl og Martine Lunde i programlederrollen, som pranker kjendiser og venner i Aleks og Martine Pranker.

London – 26. Juni 2023 – I dag kunngjorde Prime Video en rekke nye reality- og underholdningsserier som blir lansert i Norge denne høsten. Programmene er en del av Prime Videos satsing og langsiktige investeringer i det nordiske markedet.

“De kjente ansiktene og underholdende historiene gir en ekstra dimensjon til vår stadig voksende portefølje av lokalt innhold. Sammen med vårt globale innhold, styrker de lokale satsingene Prime Video som en førsteklasses underholdingsdestinasjon som kundene våre elsker,' uttalte Martin Backlund, Managing Director for Prime Video Nordics. “Vi er svært entusiastiske med tanke på våre investeringer i nye og tilbakevendende formater i Norden.”

Blant de nye produksjonene på Prime Video finner vi den globale suksessfranchisen LOL: Den som ler sist, med den anerkjente programlederen Sigrid Bonde Tusvik. Sigrid vil lede en gruppe med ti komikere som skal samles for å prøve å få hverandre til å le ved hjelp av en rekke uforutsigbare og komiske virkemidler - uten at de bryter ut i latter. Dette populære konseptet er den mest sette tittelen gjennom tidene på Prime Video i land som Italia, Frankrike og Tyskland, og har hatt stor suksess med lokale versjoner i Mexico, Australia, India, Spania, Canada, Nederland, Colombia, Brasil og Sverige.

Den lokalproduserte dokureality-serien Girls of Oslo, med de kjente influencerne Sophie Elise, Isabel Raad, Nora Haukland og Anniken Englund Jørgensen, har premiere senere denne høsten. Serien vil gi publikum en unik innsikt i de ekstraordinære livene til fire av Norges største influencere.

Seerne vil også få gleden av å se sesong to av det morsomme influencer-overlevesesformatet Good Luck Guys, i år med programleder Adam Andreas Schjølberg og Tonje Frigstad. Og sist, men ikke minst kommer pranke-serien Spice of Life som returnerer med Aleksander Sæterstøl og Martine Lunde i programlederrollen i Aleks og Martine Pranker

“Det er på høy tid at vi introduserer Prime Video sitt unike komedie konsept LOL: Den som ler sist, som har vært en suksess på Prime Video i mange år. Det originale formatet er svært populært rundt om i verden, og vi tror vårt norske publikum vil elske det” sier Andreas Hjertø, Head of Content, Nordics, Prime Video. ”Vi er også glade for å kunne introdusere den nye og friske serien Girls of Oslo til våre norske seere, som gir et ufiltrert innblikk i livene til noen av Norges mest populære profiler.”

Originalseriene som presenteres i dag vil bli en del av tusenvis av TV-serier og filmer tilgjengelig på Prime Video, inkludert norske Originalserier som The Bridge, Spice of Life med Stian Blipp sesong én og Good Luck Guys sesong én. I tillegg vil prisbelønte og kritikerroste Global Original-serier som Citadel, Ringenes Herre: Maktens Ringer, The Grand Tour, Daisy Jones & The Six, Reacher og The Boys bli tilgjengeliggjort.

• LOL: Den som ler sist (Sesong én) – Nordmenn kan glede seg over den første sesongen av Prime Video-franchisen LOL: Den som ler sist. Programmet vil bli ledet av den anerkjente Sigrid Bonde Tusvik, som vil sette ti av Norges morsomste komikere opp mot hverandre for å se hvem som til slutt vinner gjennom å holde masken, samtidig som de prøver å få motstanderne til å le – og tape. Innsatsen er høy, med komikere i konkurranse om en hovedpremie som vil gå til vinnerens valgte veldedighetsorganisasjon. Det impulsive underholdningsformatet vil vise en autentisk komikk fra noen av Norges beste entertainere, samt fra gjesteopptredener. LOL: Den som ler sistblir filmet og produsert i Sverige av Jarowskij og Nordisk Banijay og følger suksessen til Prime Video sitt globale format. Serien vil lanseres eksklusivt på Prime Video senere i år.

• Girls of Oslo (Sesong én) – Gjør deg klar for den ultimate behind-the-scenes-serien om livene til Norges fire fremste influencere – Sophie Elise, Isabel Raad, Nora Haukland og Anniken Englund Jørgensen – i den nye dokureality-serien Girls of Oslo. Dette er første gang følgerne deres og seerne får oppleve denne eksklusive sammensetningen: Følg med på oppturer og nedturer for disse sterke kvinnene mens de navigerer seg i mote-, skjønnhets- og sosiale medier-verden. Seerne blir invitert til å ta en eksklusiv titt på influencernes daglige rutiner, samt deres mest glamorøse arrangementer. Det er imidlertid ikke bare champagne og roser – jentene vil møte tøffe utfordringer underveis, fra håndtering av netthets til å sjonglere personlige forhold i rampelyset. Selv om de kommer fra ulike bakgrunner og har ulike tilnærminger til arbeidet sitt, deler de en sterk lojalitet til hverandre og et ønske om å bruke plattformen sin til det gode – mesteparten av tiden. Girls of Oslo produseres av Salto Film og har premiere i høst på Prime Video.

• Good Luck Guys (Sesong to) – Det ultimate eventyret er tilbake når Good Luck Guys returnerer for sesong to denne høsten. Programmet, ledet av Tonje Frigstad og Adam Schjølberg, følger seks influencerpar når de begir seg ut på en vill reise i det landlige Thailand i håp om å oppdage skjulte rikdommer og frigjøre sin indre helt. Følg med når influencerne, som er vant til storbyliv og luksus, møter tøffe utfordringer som tester både deres street smartness og fysiske styrke. Hvilket par vil stå igjen som det siste? Følg med denne høsten for moro, overraskelser og en sjanse til å vinne heder og ære når de streber etter å bli «ekte eventyrere» … på sin måte. Formatet ble skapt av Banijay Productions i Frankrike. Good Luck Guys sesong to blir produsert av Mastiff og vil ha premiere denne høsten på Prime Video.

• Aleks og Martine Pranker (Sesong to) – Fansen kan glede seg til en ny sesong med skjult-kamera, skøyerstreker og kjendiser. Seerne vil få drøyere spøker og heftige latterkuler når de splitter nye programlederne, Aleksander Sæterstøl og Martine Lunde, prøver å pranke kjendiser, venner og vanlige folk på gatene i Norge. Seerne får se hvordan programlederne forvandles til ugjenkjennelige karakterer og hvordan de gjennomfører de merkeligste situasjoner og pranker kjendiser. Aleks og Martine Pranker sesong to er produsert av ITV og vil bli lansert denne høsten på Prime Video.

For alle mediehenvendelser knyttet til disse kunngjøringene, vennligst kontakt:

Tina Aleksandria Hansen – tina.hansen@gknordic.com
Mari Sæten – mari.saeten@gknordic.com

Om Prime Video

Prime Video tilbyr kundene et omfattende utvalg av filmer og serier som kan sees på hundrevis av kompatible enheter.

• Inkludert i Prime Video: Se populære filmer og TV-serier, inkludert prisbelønte Amazon Originals og andre eksklusive titler med mer. Blant annet EU-produserte Amazon Originals som Good Omens, The Grand Tour og All or Nothing: Arsenal, amerikanske suksesser som Ringenes Herre: Maktens Ringer, Citadel, The Peripheral, The Boys, The Terminal List, Reacher, Tom Clancy’s Jack Ryan, samt Emmy- og Golden Globe-vinnere og Oscar-nominerte Borat Subsequent Moviefilm, samt nyere filmer som Thirteen Lives og Samaritan. Alt er tilgjengelig uten ekstra kostnad og inkludert i Prime Video abonnementet. Prime video er tilgjengelig i mer enn 240 land og territorier over hele verden (tilbud og titler varier avhengig av sted).
  • Umiddelbar tilgang: Se hjemme eller på farten med et bredt utvalg av kompatible enheter. Strøm fra nettet eller bruk Prime Video-appen på kompatible smarttelefoner, nettbrett, spillkonsoller eller utvalgte smart-TV-er.
  • Forbedrede opplevelser: Dra nytte av hver visning med innhold som er kompatibelt med High Dynamic Range (HDR). Gå bak kulissene til favorittfilmene og TV-seriene dine med eksklusiv X-Ray tilgang, drevet av IMDb. Lagre det for senere og last ned utvalgte titler for frakoblet visning på mobile enheter.
  • Personlig tilpasset: Kundene kan bla gjennom brukergrensesnittet på sitt eget språk og se populære TV-serier og filmer med undertekster.

Om Amazon

Amazon er styrt av fire prinsipper: kundens engasjement fremfor fokus på konkurrenter, lidenskap for innovasjon, forpliktelse til operasjonell ekspertise og langsiktig tenkning. Amazon streber etter å være verdens mest kundeorienterte selskap, verdens beste arbeidsgiver og verdens tryggeste arbeidsplass. Kundeanmeldelser, 1-Click-handel, personlige anbefalinger, Prime, Fulfillment by Amazon, AWS, Kindle Direct Publishing, Kindle, Career Choice, Fire-nettbrett, Fire TV, Amazon Echo, Alexa, Just Walk Out-teknologi, Amazon Studios og The Climate Pledge er noen av tingene Amazon har vært pionerene bak. For mer informasjon, besøk Amazon.com/about og følg @AmazonNews.