Presseinvitasjon til folkefest E18 Tvedestrand-Arendal lørdag 22. juni

Lørdag 22. juni arrangerer Nye Veier og AF folkefest på nylagt asfalt!

Grenstøl, Tvedestrand

Vi inviterer pressen til å være med på folkefesten 22. juni. Det blir folkeløp, halvmaraton og sykkelritt, konsert med Freddy Kalas og en gedigen kake på 22 meter! Hovedarrangementet er på Grenstøl i Tvedestrand.

Påmelding innen 25. juni til Kommunikasjonsrådgiver Imi Vegge

FAKTA OM DEN NYE VEISTREKNINGEN:

22 km ny firefelts vei mellom Tvedestrand og Arendal. Strekningen omfatter 4 tunneler, 24 bruer og 9 kulverter og driftsunderganger. 8 millioner kubikk fast fjell og 3 millioner kubikk løsmasse er flyttet på. Kontraktsum er 3,2 milliarder kroner. Det er AF Gruppen som har oppdraget med byggingen av veien. Veien åpner 2. juli 2019, mer enn tre måneder tidligere enn den opprinnelige åpningsdatoen.

Grenstøl, Tvedestrand