Presseinvitasjon: Handelskonferansen 2019

Virke ønsker presse velkommen til Handelskonferansen, den største møteplassen for norsk handel. På konferansen blir analyser og innsikter fra handelen presentert av norske og internasjonale eksperter.

Tid: Tirsdag 24. september kl. 08.30-16.00.

Sted: Clarion Hotel The Hub, Biskop Gunnerus' gate 3, 0155 Oslo.

Arrangør: Virke.

Programhttps://handelskonferansen.no/program-og-pamelding.

Presse kommer gratis inn. Det er muligheter for å intervjue foredragsholdere. Send en e-post til vebjorn.varlid@virke.no for å melde deg på.

Eksperter fra inn- og utland

Handelen dør ikke. Handelen endrer seg. Slik den alltid har gjort. Men endringene skjer raskere og med større kraft enn tidligere. Internasjonalt snakkes det om BOPIS (buy online, pickup in store) og BORIS (buy online, return in store), som uttrykk for kundens økte forventninger til fleksibilitet, bekvemmelighet og en sømløs kundereise. Hva betyr det for handelen?

Vi har invitert eksperter fra inn- og utland til å snakke om hvilke grep som kreves for å kapre og beholde fremtidens kunder. Key-note speaker Lee Peterson fra WD Partners i USA er en av de mest populære handelstalerne i verden. Lars Kristian Lindberg fra Gresvig skal fortelle om hvilke grep de tar for å lykkes med satsingen på Intersport etter nedleggingen av G-sport og G-max. Siv Helen Grødem fra suserisivet.no forteller hva hun mener må til for å lykkes i dagens harde konkurranse.

Tilgang til handelsrapporten 2019/2020

Få gratis tilgang til den mest komplette oversikten over landskapet i norsk handel gjennom den rykende ferske Handelsrapporten 2019/2020. Virke deler ut den prestisjetunge Handelsprisen til den handelsbedriften som i størst grad har utpekt seg med god vekst, lønnsomhet, høy grad av innovasjon og godt omdømme. Prisene årets retailleder og årets butikksjef blir også delt ut.

Virke er hovedorganisasjonen for handel- og tjenestenæringene i Norge, og representerer nesten 22 000 virksomheter. Vi jobber for bedre rammevilkår for våre medlemmer, og et Norge som verdsetter og satser på de som driver virksomhet.

Virke Handel samler norsk handel, og organiserer 14 600 virksomheter innen alt fra faghandel og dagligvare til rene netthandelsaktører.

Følg pressemeldinger fra Virke

Siste pressemeldinger fra Virke

Størst økning i sommerhandelen for Vestfold og Telemark8.7.2021 06:30:00 CEST | Pressemelding

Sommeren 2020 ble tidenes beste for store deler av norsk detaljhandel. Virke, Hovedorganisasjonen for handels- og tjenestenæringen, anslår at vi i juli og august i år vil handle for 108 milliarder kroner. Det er snaut 6 milliarder kroner lavere enn i 2020, men 6 milliarder over “normalåret” 2019. Kaldt og vått vær vil være godt nytt for kjøpesentrene, mens sol og varme vil gi økt dagligvaresalg.

Sommerenhandelen viktigere enn julen for flere kommuner i Rogaland8.7.2021 06:30:00 CEST | Pressemelding

Sommerhandelen i Møre og Romsdal økte med 11,4 prosent8.7.2021 06:30:00 CEST | Pressemelding