Presseinvitasjon: Handelskonferansen 2019

Virke ønsker presse velkommen til Handelskonferansen, den største møteplassen for norsk handel. På konferansen blir analyser og innsikter fra handelen presentert av norske og internasjonale eksperter.

Tid: Tirsdag 24. september kl. 08.30-16.00.

Sted: Clarion Hotel The Hub, Biskop Gunnerus' gate 3, 0155 Oslo.

Arrangør: Virke.

Programhttps://handelskonferansen.no/program-og-pamelding.

Presse kommer gratis inn. Det er muligheter for å intervjue foredragsholdere. Send en e-post til vebjorn.varlid@virke.no for å melde deg på.

Eksperter fra inn- og utland

Handelen dør ikke. Handelen endrer seg. Slik den alltid har gjort. Men endringene skjer raskere og med større kraft enn tidligere. Internasjonalt snakkes det om BOPIS (buy online, pickup in store) og BORIS (buy online, return in store), som uttrykk for kundens økte forventninger til fleksibilitet, bekvemmelighet og en sømløs kundereise. Hva betyr det for handelen?

Vi har invitert eksperter fra inn- og utland til å snakke om hvilke grep som kreves for å kapre og beholde fremtidens kunder. Key-note speaker Lee Peterson fra WD Partners i USA er en av de mest populære handelstalerne i verden. Lars Kristian Lindberg fra Gresvig skal fortelle om hvilke grep de tar for å lykkes med satsingen på Intersport etter nedleggingen av G-sport og G-max. Siv Helen Grødem fra suserisivet.no forteller hva hun mener må til for å lykkes i dagens harde konkurranse.

Tilgang til handelsrapporten 2019/2020

Få gratis tilgang til den mest komplette oversikten over landskapet i norsk handel gjennom den rykende ferske Handelsrapporten 2019/2020. Virke deler ut den prestisjetunge Handelsprisen til den handelsbedriften som i størst grad har utpekt seg med god vekst, lønnsomhet, høy grad av innovasjon og godt omdømme. Prisene årets retailleder og årets butikksjef blir også delt ut.

Virke er hovedorganisasjonen for handel- og tjenestenæringene i Norge, og representerer nesten 22 000 virksomheter. Vi jobber for bedre rammevilkår for våre medlemmer, og et Norge som verdsetter og satser på de som driver virksomhet.

Virke Handel samler norsk handel, og organiserer 14 600 virksomheter innen alt fra faghandel og dagligvare til rene netthandelsaktører.

Virke: Regjeringen berger norsk næringsliv fra sikker død2.4.2020 18:12:08 CESTPressemelding

Torsdag kveld la regjeringen fram planen for hvordan kompensasjonsordningen for koronarammede virksomheter skal utformes. Virke har samarbeidet tett med regjeringen frem til fremleggelsen. – Regjeringen har lyttet til våre innspill og redder nå store deler av norsk næringsliv fra en sikker død, sier Ivar Horneland Kristensen, administrerende direktør i Virke, som sto sammen med representanter fra regjeringen, LO, NHO, Finans Norge og SMB Norge da ordningen ble presentert.

Regjeringen har lyttet til Virke: Nødhjelp til kriserammet næringsliv27.3.2020 08:00:00 CETPressemelding

Fredag la regjeringen, sammen med Virke, LO, NHO og Finans Norge frem en ordning som sikrer kompensasjon for tapte inntekter på grunn av direkte eller indirekte koronastenging. Kompensasjonsordningen bygger på Virkes forslag. – Regjeringen har lyttet, og viser at de står bak ordene om at de stiller opp med det som trengs, sier Ivar Horneland Kristensen, administrerende direktør i Virke.