Presseinvitasjon: Geopolitisk risiko i 2020 - betydning for norsk næringsliv

Tirsdag 10. mars kommer tidligere visegeneralsekretær i FN, Lord Mark Malloch-Brown, nå Senior Advisor for Eurasia Group, til Oslo for å gjennomgå og kommentere Eurasia Groups globale analyse av de 10 største geopolitiske farene i 2020.

Agathe L'Homme, leder geopolitisk analyse i KPMG Norge

Det geopolitiske landskapet er mer usikkert enn det har vært på flere tiår. Forholdet mellom USA og Kina, økonomiske konsekvenser av klimaendringene og amerikansk innenrikspolitikk er med på Eurasia Groups topp 10 liste over forhold som skaper usikkerhet globalt. Usikkerhet betyr både utfordringer og muligheter for norske virksomheter. Dette vil vi også adressere under seminaret.

Lord Mark Malloch-Brown, tidligere visegeneralsekretær i FN, nå Senior Advisor for Eurasia Group, vil gjennomgå og kommentere Eurasia Groups globale analyse av de 10 største geopolitiske farene i 2019.

Agathe L'Homme, som leder geopolitisk analyse i KPMG Norge, vil snakke om hvilken relevans det geopolitiske risikobildet har for norsk næringsliv.

Presse er velkommen til å delta på frokostseminar tirsdag 10. mars kl. 0830-1030, KPMG Huset, Sørkedalsveien 6, Majorstuen.

Seminaret vil foregå på engelsk.

For spørsmål om intervjuavtaler med foredagsholdere, kontakt Line Goplen Höfde, kommunikasjonssjef KPMG.

Agathe L'Homme, leder geopolitisk analyse i KPMG Norge