Pressefrihetens dag: Dette er Norges mest populære magasiner hos Narvesen
– Salg av aviser og magasiner har alltid vært er en del av DNA-et til Narvesen, og gjennom årene har vi tatt del i tøffe kamper for å forsvare ytringsfrihet og pressefriheten i Norge. Senest skjedde dette da vi i 2015 gav ut satirebladet Charlie Hebdo som eneste utsalgsted i Norge, sier kategorisjef i Reitan Convenience Norway, Nina Halvorsen
Narvesen ble etablert i 1894, da gründeren Bertrand Narvesen overtok jernbanekonsesjonen og et lite antall lukekiosker på Østlandet. I starten solgte Narvesen kun magasiner og aviser, men dette varesortimentet har blitt betydelig utvidet siden den gang. På tross av at vi nordmenn blir mer og mer digitale, står fortsatt de fysiske magasinene sterkt i Narvesen.
– Våre kiosker ligger ofte på sentrale trafikknutepunkt, og gjennom pandemien har vi opplevd fallende omsetning på flere av våre kiosker. Likevel er det gledelig at andelen kunder som kjøpte blader har økt de siste årene. Det betyr at mange velger det analoge som en motvekt til den digitale hverdagen, og bruker magasinet som et pusterom i hverdagen, sier Halvorsen.
På listen over de 20 mest solgte norske magasinene, finner vi Se og Hør på topp. Blant de mest solgte internasjonale magasinene finner vi mange svenske tidsskrifter.
– Se og Hør har en spesiell plass blant nordmenn, og det er ikke overraskende at bladet topper bestselgerlisten. Blant de utenlandske magasinene finner vi Svensk Damtidning øverst. Samtidig er spennet stort, og inneholder alt fra The Economist til Der Spiegel, avslutter kategorisjef Nina Halvorsen.
Topp 20 norske besteselgere hos Narvesen:
- Se og hør
- Se og hør extra
- Hjemmet
- Her og nå
- Allers
- Norsk ukeblad
- Kk
- På tv
- Vi menn
- Se og hør kryss&quiz spesial
- Tara
- Kamille
- Familien
- Allers lette kryss
- Våre beste kryssord
- Pondus
- Lev landlig
- Interiørmagasinet
- Kryssord for nybegynnere
- Elle
Topp 20 internasjonale bestselgere hos Narvesen:
- Svensk damtidning
- Femina
- Economist
- Hänt i veckan
- Alt for damerne
- Lantliv
- Hello
- Uncut
- Isabellas
- Eurowoman
- Billedbladet
- Der spiegel
- Mojo
- Elle
- Sondag
- Nostaliga
- Mad & bolig
- Vogue
- Classic motor
- Burda style
Kontakter
Gina Elisabeth RudsrudKommunikasjonsrådgiverReitan Convenience Norway
Tel:+47 95701965gina.elisabeth.rudsrud@reitanconvenience.noBilder
Om Reitan Convenience
Reitan Convenience er et selskap i Reitan Retail og en sterk aktør i kiosk- og convenience-markedet i Norden og Baltikum.
Reitan Convenience Norway omfatter Narvesen, 7-Eleven, Northland og Caffeine. Totalt er vi over 400 butikker fra Hammerfest i Nord til Kristiansand i sør, som drives lokalt av selvstendige Kjøpmenn og deres ansatte. Vi tror på enkeltmennesket, drivkraften i egeninteressen og at selvtillit og resultater skapes gjennom entusiastisk samarbeid med andre mennesker.
Sammen gjør vi hverdagen litt enklere og verden litt bedre. Gjennom sterke verdier, effektiv drift og lokalt eierskap skal vi skape de beste handleopplevelsene. Vi skal være nære og deltagende i kundenes liv og synlige i lokalsamfunnet.
Følg pressemeldinger fra Reitan Convenience
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Reitan Convenience på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Reitan Convenience
Årets kjøpmann i Narvesen og 7-Eleven15.2.2024 09:37:35 CET | Pressemelding
Øyvind Thorsell og Eva Thorslund Aadland er kåret til årets kjøpmann i Narvesen og 7-Eleven.
Reitan Convenience Norway åpner nytt serveringskonsept på Stortorvet i Oslo: - Ønsker å skape en ny standard for kaffe- og matentusiaster i storbyen31.1.2024 06:00:00 CET | Pressemelding
I morgen, torsdag 1. februar, åpner dørene til Northland Stortorvet – en ny kaffe- og matbar i hjertet av Oslo. Northland har frem til nå vært en baguette-spesialist lokalisert på norske flyplasser, men når konseptet åpner i storbyen skal kundene bli møtt av dyktige baristaer og et bredt utvalg matretter av høy kvalitet.
Narvesen inngår samarbeid med vegetarentusiast Hanne-Lene Dahlgren: - Vil tilby kundene grønnere og mer bærekraftige alternativer23.1.2024 06:00:00 CET | Pressemelding
Narvesen inngår samarbeid med gründer og kokebokforfatter Hanne-Lene Dahlgren, også kjent som Norges største «vegetarentusiast». Sammen skal partene utvikle grønnere og mer bærekraftige produkter som skal gjøre det lettere for kunden å ta gode valg på farten.
Narvesen donerer 1 kr per solgte kaffekopp til TV-aksjonen2.10.2023 05:30:00 CEST | Pressemelding
I tre uker i oktober donerer Narvesen 1 kr per solgte kaffekopp til årets TV-aksjon. Narvesen har samarbeidet med TV-aksjonen siden 2018, og skal nok en gang ta del i det som anses som «verdens største dugnad». 22. oktober får alle bøssebærere gratis kaffe eller valgfri varm drikke på Narvesen.
7-Eleven feirer åpning av nytt konsept lørdag 26. august24.8.2023 16:48:06 CEST | Pressemelding
24. juni åpnet 7-Eleven et nytt konsept i Storgata, Oslo. Butikken blir en pilot for videreutviklingen av 7-Eleven sine butikker i Norge, og består blant annet av ny layout, attraktive samarbeidspartnere og et nytt produktsortiment. Førstkommende lørdag 26. august arrangeres "Grand Opening" for den nye konseptbutikken.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom