PM: Ny samarbeidsavtale med Sportradar

Norges Fotballforbund og det sveitsiske selskapet Sportradar har inngått en samarbeidsavtale knyttet til arbeidet mot kampfiksing. Sportradar skal overvåke pengespillmarkedene knyttet til PostNord-ligaen, Norsk Tipping-ligaen og Eliteserien i Futsal for å se etter unormale oddsbevegelser som kan indikere kampfiksing.

- NFF har ingen grunn til å tro at kampfiksing er et stort problem for norsk fotball. Men tatt i betraktning hvor skadelig bare ett enkelt tilfelle vil være for våre konkurranser, gir dette NFF sterk motivasjon til stadig å se etter måter å styrke vårt preventive arbeid så vel som våre muligheter for å avdekke forsøk på manipulering. Samarbeidet som nå etableres med Sportradar bidrar på flere måter til dette, sier NFFs konkurransedirektør Nils Fisketjønn.

NFF har også utarbeidet nye informasjonsfilmer vedrørende kampfiksing og pengespill.

Les hele saken og se informasjonsfilmene på fotball.no

For ytterligere informasjon eller kommentarer fra NFF eller representanter for Sportradar, kontakt:
Emil Waters, juridisk rådgiver i NFF, tlf 99 56 52 81  / emil.waters@fotball.no

Invitasjon til pressetreff med president og generalsekretær29.9.2021 15:12:56 CEST | Pressemelding

NFF inviterer media til pressetreff på Ullevaal Stadion med fotballpresident Terje Svendsen og generalsekretær Pål Bjerketvedt. Agenda er saker som har vært oppe til behandling i forbundsstyret torsdag 30. september. Tid: Fredag 1. oktober kl 11:00 Sted: Colosseum, Ullevaal Stadion Påmelding her innen fredag kl 09:30 Agenda *Aktivitetstall (frafallsproblematikk etter korona) *Evaluering, erfaringer, restart og veien videre, Strategiarbeidet 2020-2023 *Idrettspolitikk, diverse høringsdokumenter og Regjeringens Idrettsstrategi *Qatar: Første kvartalsrapport *Hovedterminliste kvinner 2022 *Hovedterminliste menn 2022 *VAR i norsk fotball (orienteringssak) *Spørsmål fra pressen Pressetreffet blir streamet på NFF TV.