PM: Klubbøkonomi: - Klubbene har vært tilpasningsdyktige i en vanskelig tid

Regnskapstallene til Eliteserie- og OBOS-ligaklubbene viser at inntektsnivået første halvår nesten er på nivå med tallene fra 2019, mens kostnadene ligger noe lavere. Dette selv om det ble spilt færre kamper enn normalt første halvår i 2021.

- Selv om koronapandemien har rammet inntektssiden i norsk fotball, har klubbene vist en enorm vilje til omstilling og tilpasning til den situasjonen vi alle har vært gjennom. Det er enormt gledelig å se at inntektene er på vei tilbake til det nivået vi var på før pandemien, selv om prognosen for resten av året tyder på at det fortsatt er et inntektsbortfall på cirka 150 millioner kroner i de øverste ligaene på herresiden, sier fotballpresident Terje Svendsen.

Rapporteringen for Toppserien viser at klubbene også her nærmer seg 2019-nivå på inntektssiden. Samarbeidspartnere og sponsorer har i stor grad støttet godt opp om klubbene i den utfordrende tiden vi har vært gjennom. Samtidig har klubbene økt sin sportslige satsning, noe som også reflekteres gjennom økte kostnader.

For klubbene i PostNord-ligaen har inntektene fortsatt å falle noe første halvår, blant annet som et resultat av at kun et fåtall kamper ble avviklet før rapporteringstidspunktet. Ser man derimot på prognosen for resten av året ser det ut som man også her begynner å nærme seg 2019-nivå. Samtidig har klubbene også her vært flinke til å redusere kostnadene sine, slik at man totalt for ligaen har god kontroll på økonomien.

LES MER OG SE HELE PRESENTASJONEN PÅ FOTBALL.NO

PM: NFF reiser til Qatar30.11.2021 10:38:49 CET | Pressemelding

Etter arrestasjonen av to NRK-journalister i Qatar, har fotballpresident Terje Svendsen og generalsekretær Pål Bjerketvedt uttrykt tvil om de ønsker å delta på den planlagte reisen til Qatar sammen med de øvrige nordiske fotballforbundene. De har nå bestemt seg for å reise. - Det er gode grunner til ikke å reise, men vi har konkludert med at det er viktigere enn noen gang å reise. Møte representanter for myndigheter, VM-komiteen og migrantarbeiderne. Stille viktige og kritiske spørsmål. Med andre ord følge den dialoglinjen forbundstinget har vedtatt. Da er nærkontakt til kildene nødvendig, sier Bjerketvedt. - Den nordiske delegasjonen har i langt tid forberedt denne reisen, og det er gjort en god jobb med programmet. Vi møter både offisielle kilder og kilder vi selv har gjort avtaler med, sier Svendsen. I tillegg til Svendsen og Bjerketvedt, består den norske delegasjonen av Anders Hasselgård, leder av arbeidsgruppen som jobber med Qatar-tiltakene i NFF, og Fellesforbundets Steinar Kro

PRIV.RED: Link til stream av dagens pressetreff og landslagsuttak2.11.2021 10:03:04 CET | Pressemelding

Kl. 10:30 holder fotballpresident Terje Svendsen og generalsekretær Pål Bjerketvedt pressetreff der agenda er saker som har vært oppe til behandling i forbundsstyret 1. november. Media som ønsker egen feed kan hente stream her Kl. 12:00 presenterer landslagssjef Ståle Solbakken troppen til VM-kvalikkampene mot Latvia og Nederland, og U21-landslagssjef Leif Gunnar Smerud vil også presentere sin tropp til EM-kvalikkampene mot Finland og Aserbajdsjan. Media som ønsker egen feed kan hente stream her Pressetreffet og landslagsuttaket sendes også live på NFF TV.

PRIV.RED: Påminnelse om pressekonferanse og landslagsuttak tirsdag1.11.2021 11:26:37 CET | Pressemelding

NFF minner om to pressekonferanser i morgen tirsdag 2. november, i Colosseum på Ullevaal Stadion. Påmelding her innen kl 20:00 i kveld Kl. 10:30 holder fotballpresident Terje Svendsen og generalsekretær Pål Bjerketvedt pressetreff der agenda er saker som har vært oppe til behandling i forbundsstyret 1. november. Agenda * Høringssvar prioriteringer anlegg NIF * VAR i norsk fotball * Hovedterminliste menn 2022 * Styrket etiske komité, nyoppnevnelser * Reoppnevnelse tingutvalg * Spørsmål fra pressen Kl. 12:00 presenterer landslagssjef Ståle Solbakken troppen til VM-kvalikkampene mot Latvia og Nederland, og U21-landslagssjef Leif Gunnar Smerud vil også presentere sin tropp til EM-kvalikkampene mot Finland og Aserbajdsjan. Begge seansene blir streamet på NFF TV, og media vil også få tilgang til streamen. Det vil bli lett servering mellom pressekonferansene.

PRIV.RED: Invitasjon til landslagsuttak A-herrer og U2129.10.2021 13:48:11 CEST | Presseinvitasjon

Tid: Tirsdag 2. november kl 12:00 Sted: Colosseum, Ullevaal Stadion Landslagssjef Ståle Solbakken presenterer troppen til VM-kvalikkampene mot Latvia og Nederland. U21-landslagssjef Leif Gunnar Smerud vil også presentere sin tropp til EM-kvalikkampene mot Finland og Aserbajdsjan. Påmelding her innen mandag kl 20:00 Det vil være åpent for en til en-intervjuer med landslagssjefene i etterkant av pressekonferansen. Pressekonferansen streames på NFF TV og Facebook-siden Fotballandslaget. Media vil også få tilgang til streamen. U21-landslagstrener Leif Gunnar Smerud presenterer først troppen til kampene mot Kroatia og Estland, deretter offentliggjør Ståle Solbakken troppen til kampene mot Tyrkia og Montenegro.