plxntkid signerer med Epitaph Records

Hva finner du om du krysser fjord og fjell hele veien til Verdal? Den emosjonelle emo trap artisten vi alle ikke visste at vi ventet på. plxntkid. I går kveld annonserte han signering med ikoniske Epitaph Records sammen med slipp av ny musikk.

Den nyeste singelen «crucifix» er bygd rundt et enkelt gitarriff og minner oss om pop-punk fra det tidlige 2000-tallet. I tråd med sjangeren så er det ikke en låt som kan forklares og pakkes inn i en liten boks. Den er komplisert, rådløs og både smitter og smelter over i utallige sjangre. Låten er produsert av joki.

Anders Aakerhus – nå kjent for oss som plxntkid - beskriver å signere med Epitaph Records som uvirkelig, siden de var øverst på ønskelisten hans. Hovedsakelig på grunn av deres røtter i punk-historien, men også på grunn av nåtidens samarbeid med artister som Gucchhighwaters og Lil Lotus. Som Anders selv sier: «Jeg er signert til et punk-selskap, så hvorfor ikke lage musikken jeg alltid har drømt om å lage?».

Samtidig som annonsering av Epitaph samarbeid og ny singel, ble det også sluppet en tilhørende musikkvideo. Med Nora Creatives som produsent og Simen Sjølund samt Espen Kopreitan på regi, blir vi tatt med på en reise gjennom både fortid, nåtid og fremtid i plxntkid sitt Verdal-baserte univers. Se hele videoen her.

«crucifix» er nå tilgjengelig på alle plattformer.

Med tekster basert på egne mentale utfordringer og produksjon inspirert av alt fra Green Day til Pierce The Veil, er plxntkid en artist vi definitivt vil høre mye om fremover. Han har et spennende visuelt utrykk som lener mot det absurde og har allerede samlet på seg lojale fans verden over gjennom Soundcloud-samfunnet. En plattform han har lent seg mye på siden han først begynte å lage musikk.