Coca-Cola European Partners Norge

Plasser ditt fremtidsløfte på en Coca-Cola boks

Del

Det nye året er i gang. Blant alle som ønsker det skal markere starten på en mer normal hverdag finner vi Coca-Cola. For å markere dette inviterer selskapet nordmenn til å plassere fremtidsløfter på sine egne Coca-Cola bokser.

Mennesker og bedrifter verden over er påvirket av den pågående pandemien, også Coca-Cola. Som svar på den nåværende situasjonen valgte selskapet i sommer å lansere «Open» – en plattform for håpefulle, positive kampanjer med utgangspunkt i at verden har endret seg.

Den britiske samtidspoeten George the Poet markerte dette med et dikt om hvordan den nåværende situasjonen kan være et utgangspunkt for å sette mer pris på det vi tidligere har tatt for gitt.

Nå setter Coca-Cola i gang sin andre «Open»-kampanje, og denne gangen inviteres nordmenn selv til å innta rollen som poeter: De kan velge løftene og forsettene som best representerer deres håp for fremtiden, og plassere disse på sine egne Coca-Cola bokser.

– Vi vil benytte starten på det nye året til å se fremover. I snart 140 år har fellesskap og samhold vært et gjennomgangstema for våre kampanjer, og de fleste er nok enig i at det nå er viktigere enn noensinne å spre budskap om håp og positivitet, sier Ena Dulas, Brand Manager i Coca-Cola Norge, og fortsetter:

– Boksene våre er et av stedene vi kan nå flest med positive fremtidstanker, og dette vil vi invitere folk til å være med på. Derfor inviterer vi nå nordmenn til å velge løfter for tiden som kommer, og plassere disse på sine helt egne bokser. Boksene kan man bestille og få levert – enten til seg selv, eller som en oppmuntrende gave til noen man er glad i. I tillegg vil vi levere bokser til norske butikker med positive fremtidstanker som vi selv har valgt, og ønsker å kommunisere til folk, fortsetter Ena Dulas.

– Tanken er at det å åpne eller se en boks med positive fremtidstanker, kan bidra til at man lar seg inspirere – til gagn for seg selv eller dem man er glad i, sier hun.

Fremtidsløfter deles også på nett

Vegard Harm og Tone Damli er blant dem som er med og fronte den positive kampanjen her i Norge, og Tone benytter anledningen til å ønske nyttårsforsetter som handler om det indre:

– Coca-Cola kombinert med motiverande budskap passar meg heilt ypparleg. For det første er Coca-Cola uten sukker ein av mine små avhengigheitar i kvardagen, for det andre er eg alltid ute etter nye, fine mål å strekke meg etter. Eg har lyst at vi kan inspirere kvarandre til å sette oss fine nyttårsforsetter som handlar om det indre i staden for det ytre, sier Tone Damli.

En annen kjent personlighet som er glad for å støtte opp om kampanjen er Kristiane Aateigen, kanskje bedre kjent som Snillegucci.

– Coca-Cola sine produkter er noe som mange av oss ser hver dag, noe vi har til felles i hverdagen. Da er det ekstra hyggelig at det står noe oppmuntrende på brusen som vi har nytte av å minne oss selv på, og kan dele med andre, sier Kristiane selv.

Både Kristiane og de andre personlighetene vil dele sine løfter for fremtiden, og oppfordrer samtidig nordmenn til å dele sine løfter i deres kommentarfelt.

– Vi kommer deretter til å gå gjennom kommentarfeltene, og samle inn noen av de mest inspirerende løftene til innlegg i våre egne SoMe-kanaler. Slik kan hvem som helst dele sine tanker, og kanskje få dem delt med alle andre her i landet. Vi håper og tror det blir en fin og effektiv måte å la nordmenn dele sine positive tanker og håp for fremtiden med hverandre, avslutter Ena Dulas i Coca-Cola Norge.

En rekke kanaler

Den nye «Open»-kampanjen fra Coca-Cola blir synlig for nordmenn i en rekke kanaler. Ulike filmer kommer til å vises på digitale flater, det blir utendørs annonser og i materiell i butikk. I tillegg samarbeider selskapet med ulike influensere om å spre budskapet i sosiale medier, og gjennom egne innlegg og annonser der.

Nøkkelord

Kontakter

Bilder

Lenker

Om Coca-Cola European Partners Norge

Coca-Cola European Partners Norge
Coca-Cola European Partners Norge
Robsrudskogen 5
1471 Lørenskog

+47 67 92 40 50http://www.coca-cola.no

Om Coca-Cola Company Norge og Coca-Cola European Partners Norge

The Coca-Cola Company (TCCC) er verdens ledende produsent av alkoholfrie drikkevarer. Oppskriften på Coca-Cola ble laget i 1886 av apotekeren John S. Pemberton i Atlanta, USA, og i Norge kom Coca-Cola på markedet i 1926. Coca-Cola Company Norge eier og leder merkevarene mens Coca-Cola European Partners Norge AS (CCEPN) har ansvaret for produksjon, salg og distribusjon av Coca-Cola i Norge. Fra produksjonsanlegget på Lørenskog, like utenfor Oslo, markedsføres og distribueres Coca-Cola®, Coca-Cola uten sukker, Coca-Cola light®, Fanta®, Sprite®, Sprite zero®, Urge, TAB X-tra®, Glaceau Smartwater®, bonaqua®, Adez®, fuzetea®, Honest®, Powerade®, Minute Maid®, Kuli®, CHAQWA®. Coca-Cola European Partners Norge har i overkant av 600 ansatte i Norge, og Coca-Cola Company Norge har rundt 10 ansatte.

Se www.coca-cola.no for mer informasjon.

Følg pressemeldinger fra Coca-Cola European Partners Norge

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra Coca-Cola European Partners Norge på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Coca-Cola European Partners Norge

Når en ikonisk merkevare skal beskrives med musikk og dans25.2.2021 09:42:25 CET | Pressemelding

Personer over hele verden, og gjennom mange generasjoner, deler opplevelsen av å drikke en kald Coca-Cola. En undersøkelse viser imidlertid at svært få greier å beskrive denne opplevelsen med ord. I en ny kampanje tolkes dermed smaken av Coca-Cola gjennom musikk og dans, til et lydspor av Tyler, the Creator. Her i landet er Birgit Skarstein valgt ut til å invitere nordmenn med på kampanjedansen.

I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.

Besøk vårt presserom