Peppes Pizza

Peppes Pizza har åpnet i Arna

Torsdag 21. april åpnet Peppes Pizza dørene på Øyrane Torg. Sammen med 20 ansatte fra lokalmiljøet er de to driverne, Vivian Jensen og Frode Hansen, klare til å tilby arnafolk en sosial møteplass med god mat og drikke.

Restauranten på Øyrane Torg blir en tradisjonell Peppes Pizza, men vil også tilby helstekte og halvstekte pizzaer som take-away .

- Peppes Pizza har vært likt og delt siden 1970. Et kjent og kjært konsept som lenge har vært ønsket i Arna. Dette skal bli et godt sted å være både for barnefamilier med et stort lekerom og for folk som vil kose seg med et godt måltid på restaurant. For de som skal på hytta, så selger vi halvstekte pizzaer. Perfekt når du kommer opp en sen fredag kveld, sier Vivian Jensen, en av driverne av Peppes Pizza Arna.

Ansatt 20 lokale medarbeidere

Det har vært god interesse for å lande en jobb i den nye restauranten, og Peppes Pizza har mottatt rundt 180søknader på de totalt 20 stillingene.

- Vi har blitt en god gjeng med 20 heltids- og deltidsansatte som skal servere gjestene i restauranten og kjøre ut til de som ønsker seg en Peppes Pizza på døren. Det er ekstra stas at vi har fått så mange ansatte med tilknytning til området, sier Frode Hansen som har hatt ansvaret for rekruttering til den nye restauranten.

Nesten 50 års erfaring i Peppes Pizza

Vivian Jensen har 28 års erfaring og Frode Hansen har 20 års erfaring i Peppes Pizza. Selv med nesten 50 års erfaring i Peppes Pizza til sammen, så er det fortsatt like gøy å ønske gjester velkommen. Spesielt til en splitter ny restaurant i et område som ikke har hatt Peppes Pizza tidligere.

- Vi gleder oss til å ønske arnafolk velkommen til en ny, flott restaurant på Øyrane Torg. Vi ønsker å lage et sted som passer for alle, enten du skal feire barnebursdag, ha jobbmøter eller bare ønsker å ta deg en matbit og et glass med gode venner. Arna fortjener et serveringstilbud, slik at de ikke alltid må reise inn til Bergen for å kose seg, avslutter de to erfarne restaurantdriverne.

Kjededirektør i Dely, som eier Peppes Pizza, Rune Sandvik er storfornøyd med det nye restauranten.

- Jeg gratulerer våre dyktige kolleger Vivian og Frode med sin nye, flotte Peppes Pizza, og ønsker alle de ansatte lykke til med å skape suksess i Arna, sier Rune Sandvik.

Rett før åpning: Frode Hansen og Vivian Jensen, driverne av Peppes Pizza Arna.

Om Peppes Pizza

Peppes Pizza
Henrik Ibsens gate 60 A

Peppes Pizza er den største pizzarestaurant-kjeden i Skandinavia med over 1 800 ansatte og 90 enheter i Norge fra Hammerfest i nord til Kristiansand i sør. Første Peppes restauranten ble åpnet i 1970 på Solli plass i Oslo. Rundt halvparten av restaurantene er basert på franchisedrift. Peppes Pizza er eid av Dely AS som er Norges ledende serveringskjede med en årlig omsetning på rundt 1,3 milliarder kroner fordelt på 140 restauranter og kaféer.