Parat NAV-leder er årets tillitsvalgt

Agathe Osland Hellesen fra Parat NAV er i år kåret til årets tillitsvalgt for 2020. Ifølge juryen får hun prisen for sin personlighet og lederstil som bidrar til å løfte medlemmer og andre tillitsvalgte, i tillegg til at hun skaper trygghet til alle rundt seg.

Årets tillitsvalgt i Parat, Agathe Osland Hellesen, mottar heder, blomster, glassbolle og en sjekk pålydende 10 000 kroner. Foto: Ned Alley.

Prisen henger høyt, og i arbeidet med å vurdere hvem som fortjener prisen skal det ifølge statuttene legges vekt på at kandidaten:

* har vist fremragende forståelse og utøvelse av tillitsvalgtrollen
* er høyt respektert av medlemmer, arbeidsgiver og av andre organisasjoner
* har bidratt til god omtale av Parat
* har deltatt i, og ivaretatt medlemmenes interesser, i krevende situasjoner
* har gjort en fremragende innsats for Parat lokalt, regionalt og sentralt gjennom mange år

Parat-leder Unn Kristin Olsen sier Agathe Osland Hellesen får prisen som et resultat av innsendte forslag fra medlemmer og tillitsvalgte, i tillegg til administrasjonens egne observasjoner over tid.

– Hun har vært medlem i Parat i mer enn 25 år, og har hatt tillitsverv på flere nivåer i egen virksomhet, og i organisasjonspolitiske utvalg i Parat, sier Olsen.

Parat-lederen sier Osland Hellesen beskrives som en dyktig, tilgjengelig og uredd tillitsvalgt.

– Gjennom hardt arbeid og gode samarbeidsevner har hun opparbeidet seg stor respekt hos arbeidsgiver og konkurrerende organisasjoner. Jeg vil også fremheve arbeidet under bruddet i de lokale forhandlingene, der Osland Hellesen klarte å samle en gruppe forbund og førte ordet på vegne av fellesskapet under behandlingen i særskilt nemnd, sier Olsen.

Hun viser også til arbeidet Osland Hellesen har gjort i forbindelse med å ivareta medlemmer og ansatte i NAV det siste halvåret.

– I denne saken har Osland Hellesen gitt tydelig beskjed til pressen og til myndighetene om hvor ansvaret hører hjemme. Det har også bidratt til at Parat fremstår som den seriøse og framoverlente organisasjonen vi alle er stolte av, sier Parat-lederen.

Bildetekst:

Bilder

21 01 36 00http://www.parat.com

Parat er positiv til Hovedtillitsvalgt for pilotene i Widerøe, Sindre Haanshuus, sier FOT-rutene dekker det meste av kortbanenettet. – Når staten nå ser ut til å betale for bortfall av inntekter på disse rutene er dette et viktig bidrag -kompensasjon19.3.2020 11:09:44 CETPressemelding

Etter onsdagens møte med samferdselsministeren og næringsministeren ble det klart at Storting og regjering må benytte ulike virkemidler til de ulike flyselskapene. Parat-leder Unn Kristin Olsen sier hun er glad for at Stortinget sikrer Widerøes ruter i distriktene.