Owl Labs lanserer Meeting Owl 3

Owl Labs, det første selskapet til å bygge AI-drevne videokonferanseløsninger med 360-graders utsyn, lanserte i dag kameraenheten Meeting Owl® 3, en ny ekstern mikrofon (Expansion Mic) og den forbedrede programvaren Owl Intelligence System™ (OIS). Dette nye flaggskipproduktet er tredje generasjon av den prisbelønte produktserien Meeting Owl og har et WiFi-aktivert 360-graders kamera, mikrofon og høyttalersystem. Kameraet zoomer automatisk inn på den som snakker. Meeting Owl 3 har blitt oppgradert både på inn- og utsiden, noe som gir raskere og mer nøyaktig ansiktsoppdagelse, selv når ansiktet er maskert (f.eks. med munnbeskyttelse), utvidet lyd- og videospekter, oppgradering med USB-C og mye mer. Den nye eksterne mikrofonen øker lydrekkevidden med opptil 8 meter, slik at alle møtedeltakere kan høres rundt et større bord.

Owl Labs-produkter brukes av mer enn 100 000 organisasjoner over hele verden, deriblant 84 Fortune 100-selskaper. En studie fra Owl Labs viser at arbeidstakere ville takket nei til en jobb dersom arbeidsgiveren ikke tilbyr hybrid- eller fjernarbeid. Den samme studien viser også at effektiv teknologi er den fjerde mest avgjørende faktoren som arbeidstakere ser etter hos en arbeidsgiver. Meeting Owl 3 er den smarteste 360-graders videokonferanseenheten på markedet og hjelper hybridteam med å møtes virtuelt på en måte som kjennes mer personlig ut, både for eksterne deltakere og deltakere på stedet.

Med Meeting Owl 3 får deltakere i videosamtale et 360-graders utsyn over rommet, sammen med opptil tre paneler som dynamisk zoomer inn på deltakere som aktivt snakker eller beveger seg. Det brukervennlige plug-and-play-designet gjør at det bare tar seks minutter fra man pakker ut en Meeting Owl 3, til man kommer i gang med det første møtet. Owl Labs-produktene er designet av robotikkeksperter og ingeniører og er utstyrt med en egenutviklet og nylig oppgradert OIS-teknologi som styrer autofokus, smart zooming og de smarte mikrofonene. OIS gjør det også mulig for enhetene å bli smartere over tid med nye funksjoner og muligheter som oppdateres automatisk via WiFi.

"Ansatte forventer nå å kunne jobbe etter en hybridmodell, og vi tror at fleksible retningslinjer er kommet for å bli. Teknologien for hybridarbeid var imidlertid et resultat av en etterkonstruksjon for å tilpasse seg nye forhold som følge av pandemien", sier Frank Weishaupt, administrerende direktør i Owl Labs. “Mens små og mellomstore selskaper har vært raskere til å ta i bruk og støtte en hybridmodell, ser vi nå også at verdens største selskaper velger lignende fleksible modeller, og leter etter mer oppslukende teknologier for å drive denne overgangen. Vårt selskap jobbet med en hybridmodell allerede før COVID, og vi er stolte av å lansere tredje generasjon av Meeting Owl, som kobler sammen organisasjoner i alle størrelser enda mer sømløst.”

Nye funksjoner og ytelsesforbedringer i Meeting Owl 3:

Forbedret ansiktsgjenkjenning – Den oppgraderte OIS-programvaren er 5 ganger mer nøyaktig når det gjelder å oppdage maskerte ansikter, og 58 % mer nøyaktig når det gjelder å identifisere ansikter som er lenger unna. Dette vil lettere kunne hjelpe bedrifter og ansatte som bruker munnbeskyttelse eller ansiktsmasker og holder sosial avstand

4x raskere gjenkjenning – Nye OIS er 4 ganger raskere til å automatisk fokusere på deltakere i rommet, og zoomer inn innen 3 sekunder etter at de snakker eller beveger seg, og forbedrer dermed flyten i samtaler

Utvidet lydrekkevidde – Kompatibel med den nye eksterne mikrofonen, som utvider lydrekkevidden med 5,5 meter til maksimalt 8 meter, slik at alle som sitter ved et større bord, kan høres tydelig

Owl Connect – Meeting Owl 3 er den eneste 360-graders videokonferanseenheten på markedet som kan koble sammen 2 enheter for å øke rekkevidden i større rom; koble til 2 enheter for å øke videorekkevidden opptil 8,5 meter og lydrekkevidden opptil 13,5 meter, avhengig av behov

Økt kompatibilitet – Nå kompatibel med USB-C, så det er ikke nødvendig med noen spesielle adaptere for å koble til bærbare datamaskiner

IT-support for selskaper – Konfigurer og registrer enheter via skrivebordsappen eller mobiltelefonen, og administrer enheter eksternt med Owl Labs nettbaserte portal

Se hvordan Meeting Owl 3 fungerer i denne videoen. Meeting Owl 3 kan nå kjøpes fra 11 999 NOK og Expansion Mic fra 2 799 NOK.

Meeting Owl 3, sammen med andre Owl Labs-produkter, kan kjøpes via OwlLabs.com, Amazon eller gjennom tredjepartsforhandlere og distribusjonspartnere. For å komme i kontakt med lokale forhandlere kan du lese mer her eller kontakte sales@owllabs.com.

Om Owl Labs

Owl Labs er det første selskapet som bygger AI-drevne, 360-graders videokonferanseløsninger for hybride organisasjoner. Produktpakken gjør møter mer inkluderende og samarbeidsvennlige ved at de skaper like vilkår for eksterne deltakere og for dem som befinner seg i møterommet. Selskapets flaggskipprodukt, Meeting Owl® 3, er det første WiFi-aktiverte 360-graderskameraet – med mikrofon og høyttaler – som automatisk zoomer inn på den som snakker. Owl Labs har samlet inn 22 millioner USD i finansiering, og selskapet er basert i Boston, med eksterne og hybride ansatte over hele verden. For mer informasjon kan du besøke OwlLabs.com.

For mer informasjon kan du kontakte:
Björn Dahlgren, PR for Owl Labs i Norden, via Northern Link PR
bjorn@nlpr.se

Smile Hair Clinic Named 'Hair Transplant Clinic of the Year'8.8.2022 09:30:00 CEST | Press release

The Smile Hair Clinic took two awards in the ‘Highest Quality Hair Transplantation Clinic’, and the 'Hair Clinic of the Year' categories at the 13th Annual Quality of Magazine Klass Award Ceremony. Dr. Gokay Bilgin and Dr. Mehmet Erdoğan founded the Smile Hair Clinic in 2018 and have since overseen its successful and award-winning growth. This press release features multimedia. View the full release here: https://www.businesswire.com/news/home/20220808005053/en/ Smile Hair Clinic named 'Hair Transplant Clinic of the Year' (Graphic: Business Wire) Award Ceremony: https://www.youtube.com/watch?v=0TvUp2FxRII Accepting the award Dr. Bilgin said, "Our country holds an important position in medicine globally; patients from all over the world come to Turkey for treatment." Award winners Dr. Bilgin and Dr. Erdoğan have many years of experience in follicular unit extraction (FUE) techniques. Located on Istanbul’s Anatolian neighborhood of Ataşehir, the clinic has more than 100 trained personnel

Teckro Partners with Reforestation Non-profit “One Tree Planted”5.8.2022 15:04:00 CEST | Press release

Teckro, creator of the only digitally interconnected clinical trial platform for real-time decision-making at the point of patient care, today announced a partnership with One Tree Planted to support native reforestation in Ireland. Teckro will plant trees quarterly to celebrate new clinical research sites and studies live on the Teckro platform. This press release features multimedia. View the full release here: https://www.businesswire.com/news/home/20220805005165/en/ “Working with One Tree Planted aligns with Teckro’s ethos of making an impact in the world,” said Gary Hughes, co-founder and chief executive officer. “Digitally interconnected clinical trials are good for the environment with less paper and a reduced need for in-person monitoring visits. This partnership enables us to plant trees in recognition of the sustainable gains achieved with our platform.” Planting trees is one of the best ways to combat the damaging effects of climate change. Trees help clean the air we breath

SES to Participate in Upcoming Investor Conferences5.8.2022 13:45:00 CEST | Press release

SES AI Corporation (NYSE: SES), a global leader in the development and manufacturing of high-performance lithium-metal (Li-Metal) rechargeable batteries for electric vehicles (EVs) and other applications, today announced that management will participate and host one-on-one meetings at the following investor conferences. J.P. Morgan Auto Conference Date: August 9, 2022 Location: New York City Jefferies Industrials Conference Date: August 10, 2022 Location: New York City Baird Newly Public Company Virtual Access Day Date: August 17, 2022 Location: Virtual Piper Sandler Energy Transition Leaders Summit Date: August 18, 2022 Location: Aspen, CO Cowen Global Transportation & Sustainable Mobility Conference Date: September 8, 2022 Location: Virtual RBC Capital Markets Global Industrials Conference Date: September 12, 2022 Location: Las Vegas, NV About SES SES is a global leader in development and production of high-performance Li-Metal rechargeable batteries for electric vehicles (EVs) and o

Ipsen Extends Expiration Date of Tender Offer for Epizyme, Inc. to 11 August 20225.8.2022 07:00:00 CEST | Press release

Regulatory News: Ipsen S.A. (Euronext: IPN; ADR: IPSEY) today announced that Hibernia Merger Sub, Inc. (Purchaser), its wholly owned indirect subsidiary, has extended the expiration time for the previously announced tender offer to purchase all of the issued and outstanding shares of common stock (the Shares) of Epizyme, Inc. (NASDAQ: EPZM) (Epizyme) at a price of $1.45 per share, to the holder in cash, without interest and less applicable withholding taxes, plus one non-transferable contingent value right (CVR) per Share, until 11:59 p.m., Eastern time on Thursday 11 August 2022, unless further extended. The tender offer was previously scheduled to expire at one minute after 11:59 p.m., Eastern time, on Monday 8 August 2022. All other terms and conditions of the tender offer remain unchanged. Each CVR represents the right to receive one or more payments in cash, of up to $1.00 per CVR, contingent upon the achievement of certain milestones upon the terms and subject to the conditions d

Kirin Holdings’ Long-term GHG Reduction Target Was Approved by the Science Based Targets *1 Initiative Based on Science-based Net-zero Targets5.8.2022 04:00:00 CEST | Press release