Overfører Ringeriksbanen og E16 Høgkastet-Hønefoss til Nye Veier - tar sikte på å inngå rammeavtale i juni 2021

I Nasjonal transportplan 2022 – 2033 (NTP), som blei lagt fram i mars i år, varsla regjeringa ei mogleg overføring av fellesprosjektet Ringeriksbanen og E16 Høgkastet–Hønefoss frå Bane NOR og Statens vegvesen til Nye Veier AS. I tida etter har regjeringa vurdert spørsmålet om overføringa kan og bør gjennomførast. Avtalemessige, juridiske og andre rammevilkår har blitt vurdert.
– Ringeriksbanen kjem til å vere Noregs største jernbaneprosjekt. Da vi kom i regjering i 2013, hadde dette jernbaneprosjektet nærmest lege i dvale i fleire år. Vi satte fart på prosjektet igjen. No er det alvor, og Ringeriksbanen skal byggast. Raskare reisetid og auka frekvens mellom Oslo og Bergen vil styrkje konkurransekrafta til verksemdene mellom våre to største byar, mellom anna turistnæringa i Hallingdal, seier samferdselsminister Hareide.
Foreslår å stille planleggingsmidlar til disposisjon for Nye Veier
Regjeringa tar sikte på å inngå ein rammeavtale og ein planleggingsavtale for fellesprosjektet Ringeriksbanen og E16 Høgkastet–Hønefoss med Nye Veier i juni 2021. Dette gjer at prosjektorganisasjonen kan vere på plass ein gong over sommaren. Samferdselsdepartementet vil vere avtalepart for selskapet.
Som følgje av at Nye Veier skal overta fellesprosjektet, foreslår regjeringa å overføre delar av midlane som har blitt sette av til planlegging av fellesprosjektet på årets statsbudsjett. Det er tatt høgde for 170 millionar kroner til planlegging av dette formålet, og inntil 90 millionar kroner av desse midlane kan bli stilte til disposisjon for Nye Veier – avhengig av tidspunkt for overføring.
Målet er at Nye Veier kan optimalisere fellesprosjektet samanlikna med gjeldande kostnadsanslag, som i NTP er anslått til å koste 35,6 milliardar kroner i alt for veg og jernbane. Fram mot ein utbyggingsavtale er det samstundes behov for å vurdere framdrift og risikoen som selskapet tar på seg. Fellesprosjektet er samfunnsøkonomisk ulønsamt å realisere. Som følgje av at Nye Veier har krav om å prioritere prosjekt etter samfunnsøkonomisk lønsemd, legg regjeringa opp til å gi selskapet eigne vederlag for fellesprosjektet, i tillegg til dei faste, årlege vederlaga over statsbudsjettet.
I Nasjonal transportplan 2022–2033 er det lagt opp til anleggsstart for fellesprosjektet i første halvdel av planperioden. Regjeringa har i NTP òg gått inn for at Nye Veier overtar det tilgrensande vegprosjektet E16 Skaret–Høgkastet.
Naudsynt med avklaringar
Før planleggingsavtalen med Nye veier etter planen blir inngått i juni i år, vil Samferdselsdepartementet vurdere nærmare korleis overføringa av kompetanse frå Bane NOR og Statens vegvesen til Nye Veier skal gjennomførast. Fram mot ein utbyggingsavtale er det òg naudsynt å avklare mellom anna grenseflater mot Bane NOR, effektmåla for prosjektet og eventuelle endringar i reguleringsplanen.
Regjeringa legg til grunn at eigarskapen til Ringeriksplanen etter ferdigstilling, i tillegg til ansvar for drift og vedlikehald av strekninga, vil ligge hos Bane NOR.
For meir info sjå: Revidert nasjonalbudsjett 2021 - regjeringen.no
Nøkkelord
Kontakter
Pressekontakt08-16 på hverdager
Tel:919 14 777sdinfo@sd.dep.noBilder


Lenker
Om Samferdselsdepartementet
Samferdselsdepartementet har det overordnede ansvaret for rammevilkår for postvirksomheten, for luftfarts-, vei- og jernbanesektoren og for riksveiferjene.
Følg pressemeldinger fra Samferdselsdepartementet
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Samferdselsdepartementet på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Samferdselsdepartementet
Samferdselsbudsjettet 2026: Held fram satsinga på drift, vedlikehald og fornying15.10.2025 10:00:00 CEST | Pressemelding
Regjeringa foreslår å løyve i alt 102,1 milliardar kroner til samferdsel i 2026. Mellom anna foreslår regjeringa å løyve 50,4 milliardar kroner til vegformål, 35,7 milliardar kroner til jernbanen, 7,1 milliardar kroner til byområda og 4,9 milliardar kroner til luftfarten.
Flere utenlandske bilister må nå betale for seg i norske bomstasjoner8.10.2025 15:30:00 CEST | Pressemelding
Et system er nå på plass som sikrer at langt færre utenlandske bilister slipper unna bompenger i Norge. I fjor gikk bompengeselskapene glipp av 117 millioner kroner i ubetalte bompenger.
Nordlandsbanen kan snart åpne nord for Levanger – midlertidig togverksted skal bygges i Bodø8.10.2025 12:31:51 CEST | Pressemelding
En løsning for bygging av midlertidig togverksted i Bodø har nå kommet på plass i rekordfart. Etter raset i Levanger 30. august i år, har det ikke vært mulig for SJ Norge å vedlikeholde togene som befinner seg nord for rasstedet.
Høring: Regjeringen ber om innspill om fremtidens flyrutetilbud26.9.2025 07:00:00 CEST | Pressemelding
– For regjeringen er det viktig at folk skal kunne bo og leve gode liv i hele landet, og i distriktene er det regionale flytilbudet avgjørende. Derfor vil vi nå se på hvordan vi best mulig kan legge til rette for et enda bedre flyrutetilbud i hele landet til en overkommelig pris, både for de reisende og for staten som kjøper, sier samferdselsminister Jon-Ivar Nygård.
Høring: Regjeringen vil sikre et godt transportsystem for alle langs kysten26.9.2025 07:00:00 CEST | Pressemelding
– Regjeringen ønsker å sikre et best mulig kysttransportsystem – også i fremtiden. Det er viktig med god og effektiv transport av både gods og passasjerer langs kysten. Derfor har Oslo Economics utredet transport- og miljøaspekter i kystrutetjenesten. Nå ønsker vi å invitere til en åpen høring av rapporten, sier samferdselsminister Jon-Ivar Nygård.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom