Overfører Ringeriksbanen og E16 Høgkastet-Hønefoss til Nye Veier - tar sikte på å inngå rammeavtale i juni 2021
I Nasjonal transportplan 2022 – 2033 (NTP), som blei lagt fram i mars i år, varsla regjeringa ei mogleg overføring av fellesprosjektet Ringeriksbanen og E16 Høgkastet–Hønefoss frå Bane NOR og Statens vegvesen til Nye Veier AS. I tida etter har regjeringa vurdert spørsmålet om overføringa kan og bør gjennomførast. Avtalemessige, juridiske og andre rammevilkår har blitt vurdert.
– Ringeriksbanen kjem til å vere Noregs største jernbaneprosjekt. Da vi kom i regjering i 2013, hadde dette jernbaneprosjektet nærmest lege i dvale i fleire år. Vi satte fart på prosjektet igjen. No er det alvor, og Ringeriksbanen skal byggast. Raskare reisetid og auka frekvens mellom Oslo og Bergen vil styrkje konkurransekrafta til verksemdene mellom våre to største byar, mellom anna turistnæringa i Hallingdal, seier samferdselsminister Hareide.
Foreslår å stille planleggingsmidlar til disposisjon for Nye Veier
Regjeringa tar sikte på å inngå ein rammeavtale og ein planleggingsavtale for fellesprosjektet Ringeriksbanen og E16 Høgkastet–Hønefoss med Nye Veier i juni 2021. Dette gjer at prosjektorganisasjonen kan vere på plass ein gong over sommaren. Samferdselsdepartementet vil vere avtalepart for selskapet.
Som følgje av at Nye Veier skal overta fellesprosjektet, foreslår regjeringa å overføre delar av midlane som har blitt sette av til planlegging av fellesprosjektet på årets statsbudsjett. Det er tatt høgde for 170 millionar kroner til planlegging av dette formålet, og inntil 90 millionar kroner av desse midlane kan bli stilte til disposisjon for Nye Veier – avhengig av tidspunkt for overføring.
Målet er at Nye Veier kan optimalisere fellesprosjektet samanlikna med gjeldande kostnadsanslag, som i NTP er anslått til å koste 35,6 milliardar kroner i alt for veg og jernbane. Fram mot ein utbyggingsavtale er det samstundes behov for å vurdere framdrift og risikoen som selskapet tar på seg. Fellesprosjektet er samfunnsøkonomisk ulønsamt å realisere. Som følgje av at Nye Veier har krav om å prioritere prosjekt etter samfunnsøkonomisk lønsemd, legg regjeringa opp til å gi selskapet eigne vederlag for fellesprosjektet, i tillegg til dei faste, årlege vederlaga over statsbudsjettet.
I Nasjonal transportplan 2022–2033 er det lagt opp til anleggsstart for fellesprosjektet i første halvdel av planperioden. Regjeringa har i NTP òg gått inn for at Nye Veier overtar det tilgrensande vegprosjektet E16 Skaret–Høgkastet.
Naudsynt med avklaringar
Før planleggingsavtalen med Nye veier etter planen blir inngått i juni i år, vil Samferdselsdepartementet vurdere nærmare korleis overføringa av kompetanse frå Bane NOR og Statens vegvesen til Nye Veier skal gjennomførast. Fram mot ein utbyggingsavtale er det òg naudsynt å avklare mellom anna grenseflater mot Bane NOR, effektmåla for prosjektet og eventuelle endringar i reguleringsplanen.
Regjeringa legg til grunn at eigarskapen til Ringeriksplanen etter ferdigstilling, i tillegg til ansvar for drift og vedlikehald av strekninga, vil ligge hos Bane NOR.
For meir info sjå: Revidert nasjonalbudsjett 2021 - regjeringen.no
Nøkkelord
Kontakter
Pressekontakt08-16 på hverdager
Tel:919 14 777sdinfo@sd.dep.noBilder
Lenker
Om Samferdselsdepartementet
Samferdselsdepartementet har det overordnede ansvaret for rammevilkår for postvirksomheten, for luftfarts-, vei- og jernbanesektoren og for riksveiferjene.
Følg pressemeldinger fra Samferdselsdepartementet
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Samferdselsdepartementet på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Samferdselsdepartementet
Vy og Flytoget slås sammen – Flytoget blir et datterselskap av Vy18.9.2024 12:18:07 CEST | Pressemelding
Fra 2028 samles togtrafikken på Østlandet for å gi flere et bedre reisetilbud. Nå starter forberedelsene med å slå sammen de to statlige persontogselskapene, Vy og Flytoget. Flytoget skal bli et datterselskap i Vy-konsernet.
Ekspertutvalgets rapport om tredje rullebane: Kan bli behov på lengre sikt12.9.2024 09:30:24 CEST | Pressemelding
– I 2022 opprettet vi et utvalg som skulle vurdere om det er behov for å sette av areal for en tredje rullebane på Oslo lufthavn. Utvalgets vurderinger har vi nå fått. De viser at det er mest sannsynlig at det vil bli behov for en tredje rullebane en gang på siste halvdel av 2040-tallet, sier samferdselsminister Jon-Ivar Nygård.
Regjeringa har vald konsept for E134 arm til Bergen: No skal det lagast ein utviklingsstrategi for strekninga9.9.2024 11:06:56 CEST | Pressemelding
Konseptvalgutgreiinga for E134 arm til Bergen er klar. No ber Samferdselsdepartementet Statens vegvesen om å gå vidare med alternativet konsept 1, som Konseptet følger i grove trekk følgjer dagens Fv. 49 frå Trengereid til Jondal, videre til Odda og langs Rv. 13 til Jøsendal.
Presseinvitasjon: Samferdselsministeren mottar rapport om tredje rullebane9.9.2024 10:35:35 CEST | Pressemelding
Regjeringen nedsatte i november 2022 et uavhengig utvalg med et mandat om å vurdere behovet for en tredje rullebane på Oslo lufthavn. Torsdag mottar samferdselsminister Jon-Ivar Nygård utvalgets utredning fra utvalgsleder Siri Pettersen Strandenes.
Norge leverer ikke tog til Ukraina6.9.2024 14:30:19 CEST | Pressemelding
Norge har siden 2023 vært i dialog med ukrainske myndigheter om å donere norske togsett til Ukraina. Før sommeren meldte ukrainske myndigheter at det ikke er praktisk gjennomførbart å ta imot togene. Norske myndigheter har derfor besluttet å avslutte donasjonen.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom