Oslorapperen Britz med låt om sorg og savn

Britz slipper sin mest personlige låt til nå, «Dubai», 1. november

«Måtte være mann i huset babaen min var dårlig
Så var det over...
Maa skal leve godt, Daddy jeg lover»

Oslorapperen Britz gjør ingenting halvveis, men går all in, når han lager musikk som skal berøre hjerte, sjel og hjerne. Etter å ha fullført sosionomutdannelsen var det ingen tvil om at han skulle satse på en karriere som artist- med ekstra godt push fra de som sto ham nær. Siden debuten «Alé alé» i februar i år har han sluppet flere radiolistede singler, og seneste «Vi flyr» med stjerneskuddet Isah. Nå tar han det nå tilbake med «Dubai», hans mest personlige låt til nå. En låt om savn og sorg, som gis ut 1 november, akkurat på dagen tre år etter faren hans gikk bort.

«Det å slippe låta på den samme datoen gjør hele releasen mer følelsesladd, det må jeg være ærlig på. Jeg skulle selvfølgelig ønske at han var her og så denne reisen som jeg har begynt på, men siden det ikke er mulig nå slipper vi heller singel og dedikerer den til han» - Britz

JNS-produserte «Dubai» skiller seg ut fra det Britz har gitt ut tidligere i år- med en følsom, personlig og nær tekst. Vi får en annen side av Britz, samtidig med et gjenkjennelig sound. Låta ble skrevet i en vanskelig periode.

«Det er en låt jeg skrev når det skjedde mye rundt meg. Jeg måtte håndtere noe tungt som skjedde med en nær venn, samtidig som jeg prøvde å håndtere sorgen min knyttet til tapet av faren min. Det fikk meg til å innse at det ikke alltid skal så veldig mye til før livet snus opp ned. Så "Dubai" handler om å sorg og savn, men samtidig kjærligheten jeg har for de rundt meg og at jeg er fokusert på gi de som står meg nær et bedre liv i fremtiden. Jeg prøver å få frem at ikke alt er på plass lenger, men at jeg er takknemlig for moren min, de gode vennene jeg har og kjæresten min. De betyr mer for meg enn materialistiske ting. Men samtidig vil jeg kunne gi dem alt» - Britz

For bare litt over ett år siden satte Britz fyr på internett med en freestylevideo. Få måneder senere varmet han opp for den verdenskjente rapperen YG i Oslo og signerte platekontrakt, og i februar i år debuterte han med «Alé alé» ft. Jonas Benyoub, en låt som handler om å tro på seg selv. Siden det har han sluppet «Ny tid», «Aye aye» med Eddy & Zino og «Vi flyr» med Isah.

«Dubai» er ute 1. november.

Morgan Sulele slipper «Den dama er gal»10.1.2020 08:00:00 CETPressemelding

10. januar slipper Morgan Sulele sin helt nye singel, «Den dama er gal». Slippet kommer i kjølvannet av 2019-hitten «Helt ærlig» med OnklP som til sammen lå hele 18 uker inne på VG-lista, og har over 11 millioner streams. «Den dama er gal» er en verdig oppfølger til fjorårets suksess og har både rytmer, gode vibes og god stemning! Låta er produsert av Erik Smaaland og Kriss Tømmerbakke. På spørsmål om hvem som har gitt inspirasjon til låta, svarer Bærumsgutten diplomatisk. – Låten er vel egentlig ikke inspirert av én dame, men mer enn beskrivelse av hvordan man møter noen man vetatikke er bra for deg, men så klarer man ikke å unngå det. Fordi man blir trukket inn i galskapen. I løpet av vinteren 2020 er Morgan Sulele å se på TV 2 i den niende sesongen av Hver gang vi møtes. Her blir seerne tatt med på et særdeles hyggelig dypdykk i 28-åringens karriere. – Det var fantastisk morsomt, et minne for livet og utrolig lærerikt! Å sette fingeren på bare én ting er vanskelig, det er så mye jeg