Oslo Pride åpner opp!

Nye retningslinjer betyr at Oslo Pride får plass til flere gjester i Pride Park. Parken vil fremdeles være delt opp i soner og tidsbolker, men nå kan hver sone gjeste inntil 400 gjester om gangen.

Krav til testing skaper flere plasser i Pride Park

Det vil fremdeles være viktig å overholde nasjonale retningslinjer for smittevern, for eksempel god håndhygiene, å holde avstand, ta vare på seg selv og andre, og vise hensyn. I tillegg vil adgang til Pride Park kun være mulig ved å fremvise grønt koronasertifikat eller negativt testsvar. Oslo kommune vil opprette hurtigteststasjoner på Universitetsplassen, og publikum må benytte seg av disse, eller andre testtilbud, i god tid før tidsbolken de har bestilt billetter til. Hurtigtestsvar gjelder i 24 timer etter mottatt svar, og koronasertifikatet vil bli grønt ca en time etter hurtigtestsvaret foreligger. Testkravene gjør det mulig at vi nå kan gjeste inntil 400 personer i hver sone til enhver tid. I tillegg vil det nå være mulig med mingling i parken, men drikke må inntas ved bordene.

Gjester i Pride Park må booke gratisbilletter på forhånd. Disse slippes tirsdag 22. juni på www.hoopla.no. Hver reservasjon gjelder innenfor en avgrenset tidsbolk. Innslipp til hvert programpunkt starter cirka 20 minutter før.

Pride House utvider også

Pride House vil nå kunne ta imot flere gjester ved sine programpunkter, men her trenger en ikke å bestille billetter på forhånd. Det er ingen krav til testing eller koronasertifikat ved besøk på Pride House. Det er plass til 86 personer på Youngs, og 50 på Melahuset.

Pride Parade

Paraden vil ikke gjennomføres på vanlig måte grunnet smittevern. Det blir imidlertid en alternativ markering, som vil strømmes live på Oslo Prides nettsider lørdag 26. juni kl. 12:00-15:00. Publikum har ikke anledning til å delta i paraden i år.

Mer detaljert informasjon om gjennomføringen av årets hybride og oppskalerte Oslo Pride finnes på våre nettsider: www.oslopride.no

Ingen festival uten frivillige

Vi er så glade for å kunne invitere enda flere nydelige folk til Pride Park - og det betyr at vi trenger enda flere fantastiske frivillige. Vil du blir med å lage verdens beste festival onsdag 23.juni - søndag 27.juni? Send mail til frivillig@oslopride.no.