Ole-Petter Thunes ny styreleder i RIF

Rambølls administrerende direktør Ole-Petter Thunes overtar rollen som styreleder i Rådgivende Ingeniørers Forening (RIF).

På RIFs årsmøte, som ble avholdt digitalt grunnet smittevernhensyn, ble Ole-Petter Thunes enstemmig valgt som ny styreleder. Ole-Petter Thunes overtar rollen som styreleder etter Øyvind Mork.

- Medlemmene og administrasjonen er svært glade for å få et RIF-styre bestående av meget kompetente og fremoverlente, nye og gamle representanter som kan videreføre det gode arbeidet fra det forrige styret. Ole-Petter Thunes har lang erfaring fra RIF, også tidligere som styreleder. Jeg er spesielt glad for at vi fortsatt har en god miks av representanter for både store og små RIF-firmaer i hovedstyret, samt at flere av topplederne er engasjert i RIF styret, sier Ari Soilammi, fung. adm. direktør i RIF. Ny i hovedstyret er også daglig leder for Prosjektutvikling Midt-Norge, Nina Svendsen og divisjonsdirektør i Asplan Viak, Per Christian Randgaard.

Ole-Petter Thunes kommenterte sin nye rolle på denne måten: - Først og fremst takker jeg for tilliten - jeg gleder meg til å bidra i enda større grad i bransjesammenheng, og å videreføre det gode arbeidet gjort så langt. Som rådgivere og planleggere må vi ha som ambisjon å lede an i utviklingen av en mer bærekraftig BAE-næring. Det er imidlertid viktig å understreke at dersom vi som næring skal møte samfunnets forventninger til en karbonnøytral fremtid, så fordrer det et tett og godt samarbeid mellom alle aktørene. Her er vi godt på vei, og så må vi i RIF også ta en aktiv rolle videre for å sikre godt samspill og samarbeid i alle akser.

RIFs nye hovedstyre består av følgende personer:
• Ole-Petter Thunes, Rambøll Norge AS (styreleder)
• Grethe Bergly, Multiconsult Norge AS (nestleder)
• Janicke Garmann, Norconsult AS (nestleder)
• Arne Jorde, Erichsen & Horgen AS
• May Kristin Haugen, COWI AS
• Christopher Klepsland, ÅF Engineering AS
• Geir Syrtveit, ViaNova Plan og Trafikk AS
• Rasmus Nord, Sweco Norge AS
• Nina Svendsen, Prosjektutvikling Midt-Norge AS (varamedlem)
• Per Christian Randgaard, Asplan Viak AS (varamedlem)

Rambøll en global samfunnsrådgiver innen bygg & arkitektur, transport, energi, vann, miljø & helse, olje & gass og management consulting. I Norge er vi 1400 medarbeidere fordelt på 20 kontorer. Virksomheten har totalt 12 800 medarbeidere lokalisert i 35 land.

I Rambøll er vi opptatt av å skape inspirerende og bærekraftige løsninger som skal gi rom for vekst og utvikling, og som er det beste for kunden, sluttbrukeren og samfunnet omkring. Våre tjenester skal resultere i verdier både for oss som lever i dag, og for dem som kommer etter oss.