Nytt styre i Kronprinsparets Fond

Styret i Kronprinsparets Fond får denne høsten fire nye styremedlemmer.

Slik blir det nye styret:

• H.K.H. Kronprins Haakon
  • H.K.H. Kronprinsesse Mette-Marit
  • Odd Christopher Hansen (ny som styreleder)
  • Ole Edvard Wold-Reitan, assisterende sekretariatsleder, Det kongelige hoff
  • Camilla Stoltenberg, direktør i Folkehelseinstituttet (ny)
  • Johannes Heggland, assisterende generalsekretær i Kirkens Bymisjon (ny)
  • Susanne Munch Thore, partner i Wikborg Rein (ny)
  • Mawra Mahmood, leder i Røde Kors Ungdom (ny)

Styret tiltrer 15.august 2017 med første styremøte 28.august.

Kronprinsparets Fond er et annerledes Fond som skal bidra til at ungdom i Norge har et godt liv , at det blir færre som faller «utenfor», at ungdom tar i bruk egne ressurser - og at deres drømmer går i oppfyllelse. Dette gjør vi gjennom tett samarbeid med sosiale entreprenører: Trivselsleder (aktivitet og inkludering), Lærervikaren (undervisningsopplegg for vikartimer), UngInvest AIB (gjennomføring av vgs) og VIBRO (samfunnsengasjert ungdom som jobber for og med ungdom). Kort fortalt handler det om å bringe ungdom tilbake til utdanning og arbeid, samt gi dem alternative mestringsarenaer.