Nytt navn og design: Kia sin app blir enda bedre

Til nå har appen Kia- eiere er vant til å forholde seg hatt navnet «UVO». Nå fremstår appen i ny drakt, med nytt navn, nytt innhold og flere muligheter. Fokuset på teknologi øker hos Kia. Det nye navnet blir Kia Connect.

Nå blir appen enklere og bedre for alle Kia- eiere.

President i Kia Europa, Jason Jeong, forteller at ved å rebrande og forbedre appen vil både kjøreturen bli bedre og opplevelsen vil bli mer intuitiv enn med dagens løsning. Den nye appen er designet for å øke bilens muligheter for å tilkoble seg omverdenen, økt funksjonalitet, og brukerens kontroll over bilen. Målet er å gjøre samspillet mellom bil og eier mest mulig sømløst. Kjøreturen mindre stressende.

Tilgang både gjennom telefon og skjerm
Det oppdaterte innholdet i Kia Connect kan nås gjennom bilens innebyggede skjermer, men en stor del kan også nås via din egen mobiltelefon. Statistikkfunksjoner, låse-status, og hvor bilen befinner seg er eksempler på dette. En rekke forhåndsinnstillinger av bilen kan også gjøres fra din egen smarttelefon. For eksempel oppvarming av bilen eller å lage din egen ladeplan. Et forbedret navigasjonssystemet vil dra nytte av skytjenester og en rekke leverandører samtidig som vil sørge for at din navigasjon alltid er mest mulig nøyaktig og oppgitte ankomsttider er mest mulig korrekt.

Appen kan lastes ned både via Google Play og Apple.

Nå blir appen enklere og bedre for alle Kia- eiere.

Kia Bil Norge er hovedimportør av Kia til Norge, og gjennom nær 70 forhandlere markedsføres Kia over hele landet. Kia Bil Norge er en del av Bertel O. Steen, som er et av Norges største service- og handelsselskap. Den første Kia ble importert av Kia Bil Norge i november 1994, og tilsammen ruller det ca 30.000 Kia på norske veier. Service og ettermarked ivaretas av et kompetent og serviceinnstilt forhandlernett.

Følg pressemeldinger fra Kia Norge

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra Kia Norge på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Kia Norge