Oslo lufthavn

Nytt fraktselskap til Avinor Oslo lufthavn

Silkway Airlines åpner fredag 27.september ny fraktrute mellom Avinor Oslo lufthavn og Baku, Azerbaijan.

- Vi er glade for å endelig kunne tilby direkteflyvninger fra Norge til Baku og videre ut i vårt globale nettverk via vår flyfrakt-hub i Baku. Vi har i mange år allerede har fløyet fersk norsk sjømat via andre europeiske flyplasser og er fornøyde med å endelig legge til Oslo i vårt globale nettverk, sier Silkways Commercial Director Europe, Mr. Riad Fataliyev “

Silkway vil benytte en Boeing 747-400f jumbojet på ruten som i første omgang vil operere på fredager.

- Med denne ruten anerkjenner Silkway Oslo lufthavn som Nordens hub for flyfrakt. Vi er svært glade for at vi nå har fått med oss Silkway i rekken av globale flyselskap som flyr fersk norsk sjømat til Asia, sier direktør for flyfrakt i Avinor, Martin Langaas

Om Oslo lufthavn

Oslo lufthavn
Edvard Munchs veg
2061 Gardermoen

+47 64 81 20 00https://avinor.no/flyplass/oslo
Avinor Oslo lufthavn er Norges hovedflyplass og ble åpnet 8. oktober 1998. I 2018 hadde Oslo lufthavn 28,5 millioner reisende.

Norges hovedflyplass ligger på Gardermoen, 47 kilometer nord for Oslo. Flyplassen har en sterk miljøprofil og har blant annet stort fokus på kollektivtransport til og fra flyplassen. I 2017 hadde Oslo lufthavn en kollektivandel på 70 prosent, som er høyest i Europa.

15 000 mennesker jobber på Oslo lufthavn for å holde flyplassen i gang 24 timer i døgnet. Disse 15 000 er fordelt på over 150 selskaper som jobber med alt fra bagasjehåndtering til flynavigasjon.

Nye Oslo lufthavn sto ferdig 27. april 2017.

Følg saker fra Oslo lufthavn

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra Oslo lufthavn på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste saker fra Oslo lufthavn