CTM Lyng

Nytt elektromateriell lar kunden plukke og mikse leverandører

Når produsenten CTM Lyng lanserer sin nye smarthusserie mTouch OP, er det med den helt åpne protokollen ZigBee 3.0. – Vi er helt sikre på at dette er fremtiden. Det gir større frihet for kunden, og konkurrentene våre vil i større grad bare styrke det vi tilbyr, sier Stian Berglund, produktsjef i CTM Lyng.
ÅPEN PROTOKOLL: Både termostater, dimmere og en rekke andre produkter blir nå lansert med ZigBee 3.0.

Smarthussystemet mTouch er fra før godt etablert i markedet, og består av alt fra termostater og dimmere til komfyrvakt og vannstopp. At de med splitter nye mTouch OP (Open Protocol) beveger seg ut i åpent landskap, er et resultat av dialog med sluttkundene.

– Mange etterspurte muligheten til å kombinere våre anerkjente kvalitetsprodukter med andre leverandørers produkter, og da lyttet vi. Her ligger også en erkjennelse av at vi er veldig gode på mye, men ikke alt. Da er det beste for kundene at de kan velge oss på produktene vi har, og andre på det vi ikke har.

– Enkelt å komme i gang

For CTM Lyng har det også vært viktig at det skal være lett for brukeren å komme i gang. Derfor krever den nye produktserien hverken en gateway eller forkunnskaper.

– Vi er opptatt av å gjøre det enkelt å spare strøm. Selvfølgelig er mulighetene for strømstyring og -sparing flere og bedre dersom du også bruker vår smarthub. Det er en gratis tjeneste og du får Enova-støtte. Men dersom du bare vil ha en smart og brukervennlig termostat, kan du få det også.

Faktisk er mTouch OP det eneste systemet på markedet hvor produktene snakker sammen selv uten hverken gateway eller app.

– Hvert enkelt produkt er nesten som en liten hub i seg selv. I praksis betyr det for eksempel at du, med ett enkelt trykk, kan slå av lys og sette termostater i sparing når du drar på jobb. Vi vet at ideen om et smarthus kan være overveldende, så derfor har vi gjort det lett å starte i det små, forklarer Berglund.

Trygghet og kontroll

Serien, som både er utviklet og produsert i Norge, tillater også avansert styring for den mer entusiastiske strømspareren.

– Alle har fått med seg at det kan være mye penger å spare på å være smart med strømforbruket. Og for dem som tar dette på alvor, er våre produkter et godt sted å starte, enten de bruker vårt eller sitt eget foretrukne toppsystem.

Berglund tror kombinasjonen av lav inngangsterskel og stort sparepotensial gjør dette til en attraktiv produktserie for elektrikere å tilby.

– Installatører ønsker jo å tilby mest mulig for minst mulig, og nå har de muligheten til å selge en smart termostat som, sammen med noen få komponenter, kan gi Enova-støtte. Det bør være et enkelt valg, spesielt i en tid hvor folk blir mer opptatt av strømsparing. mTouch OP er dessuten det eneste systemet som også inkluderer de viktigste sikkerhetsproduktene, som komfyrvakt og vannstopp, sier Berglund og avslutter:

– Et smarthus handler tross alt like mye om trygghet som om strømregningen.

Bilder

Last ned bilde
OP-SERIEN: CTM Lyng lanserer flere produkter som lett lar seg mikse med andre leverandørers Zigbee-produkter.
Last ned bilde

Om CTM Lyng

CTM Lyng
Verkstedveien 19
7125 Vanvikan

74 85 55 10https://ctmlyng.no/

CTM Lyng gjør det enkelt for beslutningstakere å ta bærekraftige valg i tekniske installasjoner.

Vi er Norges største leverandør av komfyrvakter, og tilbyr helhetlige løsninger innen sikkerhet, smarthus, strømsparing og belysning. Våre produkter er kjent for høy kvalitet og brukervennlighet, og det meste vi leverer er produsert Norge, i vår egen fabrikk i Vanvikan i Trøndelag.

Vi er en aktiv pådriver for å spre mulighetene med å ta i bruk moderne teknologi, og tar vår del av ansvaret med å nå målet om et mer bærekraftig Norge!

Følg pressemeldinger fra CTM Lyng

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra CTM Lyng på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra CTM Lyng