Nyhetsbrev fra Universal Music

El Papi har fått med seg hele Norges TIX – "Igjen Og Igjen"

United Stage & Copenhagen Music lanserer United Stage Group, Nordens ledende bookingbyrå.

I dag slippes låten "Smile", et samarbeid mellom Juice WRLD og The Weeknd. I 2019 tweetet Juice WRLD at han og The Weeknd burde lage en låt sammen, nå er resultatet her. Låten følger opp Juice WRLDs album, Legends Never Die, som gikk rett til førsteplass i Norge. Dette er også første nye musikk fra superstjernen The Weeknd siden albumet After Hours, som toppet den norske albumlisten i 11 uker, og nærmer seg hele 55 millioner streams i Norge.

Den australske superstjernen Keith Urban er ute med enda en låt fra hans kommende album The Speed Of Now Part 1, "Change Your Mind".

Bob Marley & The Wailers relanserer låter fra 1992-bokssettet Songs of Freedom som inneholder versjoner av låter som tidligere ikke har vært tilgjengelig digitalt.

Fremadstormende Lil Mosey er nå ute med sin nye låt "Top Gone" med Lunay, rapstjernen fra Puerto Rico. Låten følger opp blant annet "Blueberry Faygo" som peaket på #9 på singellisten i Norge. Hitlåten som ble sluppet i februar er i skrivende stund på #11 på Billboard Hot 100. Lil Mosey har også opptrådd flere utsolgte konserter i Norge, siste i februar i år.

SG Lewis er ute med sin nye singel "Impact" fra sitt kommende album som slippes denne høsten. På låten har han fått med seg selveste Robyn og den fremadstormende artisten Channel Tres, som allerede er hyllet av Pitchfork for sin selvtitulerte EP. Singelen ble premiert hos Annie Mac på BBC Radio 1.

I det sommeren går mot høst, slipper Madeleine Holden "When Summer Turns To Fall". Med denne sensommersingelen beveger Madeleine seg inn i pop-verdenen og viser sin allsidighet som artist og låtskriver.

Pojkarna er endelig tilbake og fortsetter med moderne og fengende nytolkninger av gamle klassikere. Denne gangen har de sprinklet sin magi over Tommy Nilsson sin kraftballade "Öppna din dörr" fra 1994.

Legenden Oral Bee varmer opp til konseptalbumet Brus Bangers, hans andre album i år, og slipper den nye singelen "Tjent Noen Mill På Pant"

The Rolling Stones har sluppet videoen til singelen "Scarlet ft. Jimmy Page" med Paul Mescal fra Normal People som hovedrolleinnehaver. "Scarlet ft. Jimmy Page" er en tidligere uutgitt låt med Jimmy Page på gitar, sluppet tidligere i sommer. Låten er hentet fra den kommende reutgivelsen av Goats Head Soup som slippes 4. september.

Etter at covid-19 stakk noen kjepper i hjulene for planene til Glass Animals slapp bandet i dag sitt tredje album Dreamland. Dreamland blir omtalt som deres modigste og mest personlige album til nå, og har fått veldig fin omtale i internasjonal musikkpresse:

Dreamland marks an excellent return to form for the four-piece - The Independent

Glass Animals flex their creative muscles for a record that demands your attention as their biggest statement so far - DORK

Hypnotic, sparse-pop... Glass Animals Dave Bayley is a keen student of the human condition - Q

Songs that soar with lightness and nostalgia - NME

An album distinguished not by its vulnerability, but by its strength of character - DIY

Ny musikk fra jens, Nick Strand x Hoaprox & Mio, TINI, Spillage Village, Ezzari, SALTI med flere!25.9.2020 11:36:36 CESTPressemelding

jens - Skandinavias nye stjerneskudd - ute med debut-EP! Norske Nick Strand og Mio teamer opp med vietnamesiske Hoaprox i den nye singelen "With You" (Ngau Hung) FLETCHER har fått med seg Trevor Daniel på låten “Bitter” som er produsert av DJ/produsent Kito (Diplo, Empress Of, Aluna George).Singelen var opprinnelig med på FLETCHERs nye EP THE S(EX) TAPES som ble sluppet tidligere i september, men da uten Trevor Daniel. Houston-baserte Trevor Daniel er kjent for låten “Falling” og nyeste singel “Past Life” med Selena Gomez. Om samarbeidet med Daniel sier FLETCHER: - “Trevor and I slid into each other’s dms about being fans of one another. He’s such a visionary artist and I jumped at the opportunity to collaborate with him. Trevor was able to bring a whole new perspective to the song and I guess we’re both still ‘Bitter’ about our exes. Throughout the video I wanted to explore the themes of masculine and feminine energy in terms of self-discovery. It is about the fear of knowing you need

Norske Nick Strand og MIO teamer opp med vietnamesiske Hoaprox i den nye singelen With You (Ngau Hung)25.9.2020 11:25:28 CESTPressemelding

Norske Nick Strand (tidligere Seeb) og Mio (fra Broiler) har teamet opp med den vietnamesiske stjerneprodusenten Hoaprox online, og har sammen med co-produsent Erik Smalaand brukt coronatiden flittig og har samarbeidet på hver sin side av jorda for å lage ferdig låten "With You" (Ngau Hung). Hør låten HER. "With You" handler om dagens vanskelige situasjon, men artistene ønsker å sende ut et positivt budskap om at bedre tider er i vente så lenge man forenes og står sammen i det. Nick Strand og Mio kom i kontakt med Hoaprox gjennom Facebook i 2019 hvor de i bondet over musikk og utvekslet litt ideer. De to nordmennene festet seg veldig til en 30 minutter lang instrumental som den vietnamesiske produsenten hadde laget. Nick og Mio bestemte seg raskt for å re-produsere låten og innså plutselig at den hadde allerede 3 milliarder streams i Asia. Gjennom god kommunikasjon på tvers av kontinentene ble låta til slutt klar. - "Vi er veldig happy med låta" sier Mio og Nick. - "Dette er også den l

jens – Skandinavias nye stjerneskudd – ute med debut-EP! 25.9.2020 09:00:00 CESTPressemelding

jens har på kort tid gjort seg bemerket som en av de mest spennende nye artistene fra Skandinavia. Den norske pop-låtskriveren slipper i september sin debut-EP bestående av en samling skandinaviske pop-perler som viser bredden av jens sin musikalitet. Siden lanseringen av singelen «Mixtape» i 2018 har han sanket inn over 15 millioner streams på Spotify og har i tillegg hatt viral suksess i Skandinavia, over hele fastlands-Europa og til og med så langt som til Korea. «Mixtape» ble også plassert i flere store poplister i Asia.

Ny musikk fra Astrid S, Odd Nordstoga, Lido, Keith Urban, Justin Bieber med flere!18.9.2020 11:09:06 CESTPressemelding

Astrid S slipper ny singel og annonserer debutalbum: Leave It Beautiful til 16. oktober! Nytt album fra Odd Nordstoga! Vidar Villa vil bare ha "En Time Til"! Lido slipper albumet "PEDER" i dag! Keith Urban ute med sitt 10. album! Yusuf / Cat Stevens med nytt album "Tea for the Tillerman²"! Sam Smith ute med ny singel og annonser nytt album i høst! El Papi ute med ny låt om hun som alltid skilte seg ut! Justin Bieber er i dag klar med sin nye låt «Holy» med Chance The Rapper. Sammen med låten har de sluppet en musikkvideo, se den HER. På tirsdag kom det en splitter ny singel fra den kritikerroste britiske artisten slowthai. Den nye singelen «fhttps://slowthai.lnk.to/FeelAway_JamesBlake_MountKimbie eel away (feat. James Blake & Mount Kimbie)» hadde premiere på BBCs Hottest Record in The World og kom sammen med en video som kan ses HER. Slowthai gjorde tre hyllede konserter i Oslo i fjor på by:Larm, Øya, samt et klubbshow på Vulkan Scene. I dag kunngjorde YUNGBLUD slippdatoen for albumet

El Papi ute med ny låt om hun som alltid skilte seg ut!18.9.2020 11:06:14 CESTPressemelding

El Papi er ute med ny låt! Den unge artisten følger opp suksessen «Sykepleiereinnen» (Sykehuset 2020) med en ny singel, «VOGUE». Den relativt ferske, men talentfulle artisten har gjort navnet sitt bemerket og har millionvis med streams hvor «Sykepleierinnen» alene nesten har hele 18 millioner streams på Spotify. Låta er en hyllest til helsevesenet og deres innsats under Covid-19. I sensommer slapp El Papi låta «Igjen og Igjen» i samarbeid med TIX som gikk rett til topps her i landet. El Papi er nå aktuell med nok en catchy, feel-good låt som får det til å rykke både i nakke og dansefot. «VOGUE» handler om følelsene du får når du faller for en jente som ikke er som de andre. Akkompagnert av opp-tempo gitar-akkorder og sterke melodier forteller El Papi en historie om lykkerusen du får ved en forelskelse - her ved et møte på fest. - «Jeg klarer ikke helt å glemme henne, og jeg tror mange har følt på den samme følelsen. Derfor ville jeg skrive en låt om nettopp det; om den personen som all