Nye McDonald’s Bryn åpner med McDelivery

Når McDonald’s Bryn åpner 4. juni betyr det at enda flere Oslo-folk kan bestille favorittmenyen sin hjem. I samarbeid med Foodora kommer McDonald’s til å levere til store deler av bydel Østensjø.
Sharko Nejad, Operations Manager

Torsdag 4. juni* 29. mai åpner McDonald’s på Bryn Senter. Restauranten er en del av den historiske ekspensjonen som restaurantkjeden er godt i gang med. McDonald’s Bryn åpner med det nye, moderne konseptet «fremtidens restaurant», med bestillingskiosker, bordservering og mat laget på bestilling.

– Dette er et prosjekt vi har jobbet lenge med og vi har gledet oss veldig til å kunne åpne dørene. Restauranten har et veldig fresht og moderne interiør og siden hele Bryn-senteret pusses opp i disse dager satser vi på en knallåpning og en veldig god sommer. Vi kommer til å kjøre åpningskampanjer gjennom McDonald’s app-en. Der skal det være noe for alle og enhver, sier Sharko Nejad, driftsleder i McDonald’s i Norge.

Flere kan få McDonald’s levert der de er

I tillegg til Drive-through kommer restauranten til å tilby hjemlevering i samarbeid med Foodora. Nedslagsfelt for levering blir i områdene Bryn, Oppsal, Hasle, Ensjø, Teisen og Manglerud.

­– Vi er opptatt av å kunne tilby praktiske løsninger for gjestene, samtidig som vi ivaretar deres sikkerhet med strenge renholds- og hygienerutiner. Her tilbyr vi bordservering, drive-through og hjemlevering, slik at gjestene våre kan velge den løsningen som passer deres situasjon best, sier Nejad.

Rekruttering av nye medarbeidere

Da koronakrisen kom i midten av mars ble en tredjedel av restaurantmedarbeiderne permittert. De aller fleste er nå tilbake igjen, og McDonald’s Bryn kommer til å måtte rekruttere enda flere medarbeidere i tiden som kommer.

– McDonald's er en av Norges største arbeidsplasser for ungdom og den nye restauranten vil gi jobbmuligheter til mange ungdommer i Oslo-området. Totalt skal vi ha omkring 50 medarbeidere i restauranten på Bryn, sier Nejad.

Trygge medarbeidere og kunder

Restauranten skal driftes i tråd med de anbefalte smittevernstiltakene fra myndighetene. Alle McDonald’s-restauranter har skjerpet sine renholds- og hygienerutiner, legger til rette for at kunder kan holde avstand, samt oppfordrer til kontaktløs betaling og utlevering.

– Det aller viktigste for oss er at det skal være trygt for våre ansatte og gjester å være på McDonald’s og kommer til enhver tid til å følge anbefalingene vi får fra myndighetene., sier Nejad.

Fakta om McDonald’s Bryn

• Den 74. McDonald’s-restauranten i Norge
  • Antall sitteplasser (under normal drift): 95
  • Tilbyr hjemlevering, drive-through, take-away og inneservering
  • Nedslagsfelt McDelivery: Bryn, Oppsal, Hasle, Ensjø, Teisen og Manglerud
  • Åpningstider: 07:00-23:00 alle dager

*opprinnelig skulle restauranten åpne 29. mai, men åpningen er blitt utsatt til 4. juni.

Sharko Nejad, Operations Manager